Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Ik lees al een tijd mee en mede door dit topic vandaag aan de slag gegaan. 

Ik ben begonnen met het hele huis stofzuigen, de badkamer schoonmaken en de keuken schoongemaakt. Tijdens het maken van lunch gelijk alle kruidenpotjes uitgezocht waar er drie van over de datum bleken te zijn. Ik zag dat de oven vies was dus die ingesprayd met ovenreiniger, folie er overheen en in laten trekken. In de tussentijd de bestekla en ontbijtla uitgezocht. Productieve dag zo!

thinkso schreef op 25-05-2025 om 20:45:

Ik lees al een tijd mee en mede door dit topic vandaag aan de slag gegaan.

Ik ben begonnen met het hele huis stofzuigen, de badkamer schoonmaken en de keuken schoongemaakt. Tijdens het maken van lunch gelijk alle kruidenpotjes uitgezocht waar er drie van over de datum bleken te zijn. Ik zag dat de oven vies was dus die ingesprayd met ovenreiniger, folie er overheen en in laten trekken. In de tussentijd de bestekla en ontbijtla uitgezocht. Productieve dag zo!

Dat zijn gelijk wel héél véél plekjes! 

lientje69 schreef op 25-05-2025 om 21:11:

[..]

Dat zijn gelijk wel héél véél plekjes!

Haha, ja. Als ik eenmaal begin, kan ik vaak niet stoppen. Dan ben ik er de hele dag druk mee (en daarna heb ik geen zin meer). Iets meer doseren leren zou best een goed idee zijn. 😅

thinkso schreef op 25-05-2025 om 21:40:

[..]

Haha, ja. Als ik eenmaal begin, kan ik vaak niet stoppen. Dan ben ik er de hele dag druk mee (en daarna heb ik geen zin meer). Iets meer doseren leren zou best een goed idee zijn. 😅

Dat was bij mij het probleem dus ook. Door dit topic heb ik leren doseren en gewoon te stoppen na één kastje/ laadje/ plekje. En inmiddels aan de zolder toe. Rest van het huis is nagenoeg klaar op wat dingen na. Doe dit vanaf januari  en is zo goed vol te houden. Het blijft ook veel netter. Verbaas mezelf. Blijk ik toch nog een redelijke  huisvrouw te zijn!🤣

ik herken het ook, als je eenmaal begint  .

Gisteren trouwens de koelkast schoongemaakt 

ik heb de woonkamer ontspuld, het werd toch iets te vol met al die decoratie etc 

Weer klein stukje zolder gedaan.  En weer een doos leeg. Konden daar mooi de spullen voor de kringloop in want dat doosje werd te klein

ik heb de woonkamer opgeruimd, wat spullen naar de kringloop/ weggeefwinkel en marktplaats. Wat een rommel kan een mens toch hebben aan accessoires

Knutselkei

Knutselkei

26-05-2025 om 19:37 Topicstarter

Was vandaag een ietwat spannendere dag, wachten op een medische uitslag dus dan blijf ik graag bezig: Ramen gelapt,onkruid getrokken, gestofzuigd en gedweild. De koelkast goed schoongemaakt, de puzzels etc naar de kringloop gebracht. Moest zo lachen: oo wauw allemaal puzzels??  Nou die komen goed terecht
Na de uitslag ( jeeej,goed!) kakte ik wel in

als je eenmaal bezig bent ben nu met de zolder bezig…. Wat een zooi kan een mens toch hebben zeg

Goed bezig allemaal.  Ik heb vanavond nog even een wastafelchiffon uit elkaar gehaald  en schoongemaakt.  Zat behoorlijk  verstopt .

ik ben ook iets kwijt… ook zo irritant, al dagen aan het zoeken ernaar. 

Weer een hoekje zolder gedaan. Ben nu ongeveer  op 30 procent van de kleine zolder.

lientje69 schreef op 25-05-2025 om 21:59:

[..]

Dat was bij mij het probleem dus ook. Door dit topic heb ik leren doseren en gewoon te stoppen na één kastje/ laadje/ plekje. En inmiddels aan de zolder toe. Rest van het huis is nagenoeg klaar op wat dingen na. Doe dit vanaf januari en is zo goed vol te houden. Het blijft ook veel netter. Verbaas mezelf. Blijk ik toch nog een redelijke huisvrouw te zijn!🤣

Complimenten voor jou! Je pakt het dus echt grondig aan. Dat zal vast een heel fijn gevoel zijn dat het huis bijna af is.

Ik heb in mijn achterhoofd nog onze kledingkast, de schuur (héél veel gereedschap en losse schroeven en spijkers) en de zolder (veel dozen met babykleding).

lientje69 schreef op 27-05-2025 om 15:24:

Weer een hoekje zolder gedaan. Ben nu ongeveer op 30 procent van de kleine zolder.

Moet je dan ook nog een grote zolder?😳

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.