Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Knutselkei schreef op 21-05-2025 om 17:00:

Dat schiet niet op he Groentuintje!
Afgelopen dagen niks gepost maar wel bezig geweest:
Ik ben bezig met de aanbouw. Daar moeten straks als de nieuwe vloer komt de meubels staan dus meteen maar goed aanpakken. Het hoekje met stookhout helemaal leeggehaald ( gelukkig geen beesten zoals muizen tegen gekomen, wel enorme spin) schoongemaakt en alles weer gestapeld en netjes gezet.
Een stuk geveegd ( uche uche) en planten die tussen de luiken naar de buren doorkwamen afgeknipt. De grote tuinbank is weer buiten gezet en die heb ik vandaag opnieuw met verdunde verf ingewreven. De tafel waarop ik planten stek en zaai is bijna leeg. Alle planten in de tuin of grotere potten gezet. Langzamerzeker wordt het steeds leger en netjes daar. Morgen wweer verder.

Nee totaal niet  ik ben maar weer zelf spullen aan het wegdoen. Stapje voor stapje. Het lijkt alleen water naar de zee 

GroenTuintje schreef op 21-05-2025 om 19:07:

[..]

Nee totaal niet ik ben maar weer zelf spullen aan het wegdoen. Stapje voor stapje. Het lijkt alleen water naar de zee

Herkenbaar.  Maar uiteindelijk helpt het wel hoor.

Mijn tuin is eindelijk onkruidvrij. Nu moed verzamelen om aan de zolder te beginnen. 

lientje69 schreef op 22-05-2025 om 10:29:

[..]

Herkenbaar. Maar uiteindelijk helpt het wel hoor.

Mijn tuin is eindelijk onkruidvrij. Nu moed verzamelen om aan de zolder te beginnen.

Ja als er maar weer iets het huis verlaat, anders stroomt het letterlijk vol

Eindelijk klein begin gemaakt met de zolder opruimen. Een grote zak papier al. Wat voor de kringloop.  Wat voor de stort. Deeltje afval.
En iets op Facebook  gezet om gratis af te halen.  Het begin is er.💪

Knutselkei

Knutselkei

22-05-2025 om 16:30 Topicstarter

Kast op zolder is leeg, andere kast staat klaar om daar in elkaar gezet te worden om gevuld te worden met alle Suske en Wiskes en Rode Ridders die ik uit de oude kast gehaald heb....en dat zijn er veel

Klein stukje zolder gedaan weer.  Flink wat naar oud papier. Wat apart voor de stort en voor de kringloop.  En een apart tasje voor nichtje met paardenspulletjes.
Ik sta nog steeds op de trap maar er is een stukje vloer vrij aan het komen. Nog 2 dagen en dan kan ik daadwerkelijk  de zolder op hoop ik.

En weer een klein stukje zolder gedaan. Een zak vuilnis. Een doos met paardenboeken/ spelletjes enz voor nichtje. Een doos vol voor de stort. En een half doosje voor de kringloop. Ik heb ruimte om op de zolder te staan. Heel fijn. Het begin is er.

Knutselkei

Knutselkei

24-05-2025 om 17:43 Topicstarter

Ik heb ook de zolder gedaan. Kast is een heel eind ingeruimd,spullen apart gezet voor de kringloop en redelijk wat oude papieren weggedaan. 

Knutselkei schreef op 24-05-2025 om 17:43:

Ik heb ook de zolder gedaan. Kast is een heel eind ingeruimd,spullen apart gezet voor de kringloop en redelijk wat oude papieren weggedaan.

Mijn zolder duurt nog denk ik een maand of 2 eer deze af is. Maar dan heb ik vanaf januari mijn hele huis gedaan en opgeruimd! Had ik écht niet durven denken toen ik hier aan begon. Ik ben een slechte huisvrouw en door chronische pijn  minder belastbaar.  Heb al moeite  alle ballen overeind te houden , werk ook nog 24 uur en doe mantelzorg. 

Dus ben zó blij met dit topic. Post ook bewust als ik iets heb gedaan, het motiveert me om vol te houden en het netjes te houden  allemaal. 

Het werkt écht.  Kwartiertje per dag en dan weer stoppen is goed haalbaar en je raakt de motivatie niet kwijt ( wat ik wel had als ik een paar uur door ging ) . Dan liet ik daarna alles weer maanden liggen.

Knutselkei

Knutselkei

24-05-2025 om 20:09 Topicstarter

Wow Lientje, je hele huis. Dan ben je echt goed bezig!
Fijn dat je blij bent met het topic, juist t korte werken werkt zijn vruchten af he?
Ik merk ook dat ik er dan minder tegenop zie en dus meer in een week  doe dan dat ik de klus ineens zou doen.

ja knap hoor hier stroomt de zolder juist weer vol en het zijn niet eens mijn spullen/kleding (maar die van de kinderen, gekocht door voornamelijk partner en schoonmoeder

Daarnet een klusje gedaan wat al heel lang op de lijst stond: er zat een gat op de bodem van mijn broekzak, veroorzaakt door de immer aanwezige sleutel die er doorheen wou prikken en daar tenslotte ook in slaagde.

Doorstikken met de naaimachine zou de zak ondieper hebben gemaakt dus een lapje geknipt en dat op de binnenkant broek over het gat gelijmd.

Ik bleek dat al ooit eerder te hebben gedaan, en daarna is hij doodleuk aan een nieuw gat ernaast begonnen. Maar dat is bij deze verhinderd dus slag 2 is ook weer door mij gewonnen.

Weer een stukje zolder. Inmiddels  al een hele doos wat richting  de stort kan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2025 om 15:30

hoekje in de kamer, waar zich van alles verzameld. 

Knutselkei

Knutselkei

25-05-2025 om 15:51 Topicstarter

Hoekje waar de kast weg is netjes gemaakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.