Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Ik had meer pijnen dan anders maar ik wou schot erin houden dus ik heb de inloop-voorraadkast oppervlakkig schoongemaakt. Ten slotte ook de vloer wat schoongemaakt met een stevige borstel en gestofzuigd. Ik was er een klein halfuur mee bezig.

Auto gewassen.  Was héél dringend nodig. Zag er niet uit  zo veel stof. En vogelpoep.

lientje69 schreef op 16-05-2025 om 08:27:

Auto gewassen. Was héél dringend nodig. Zag er niet uit zo veel stof. En vogelpoep.

Moeten wij ook nog doen, echt een hekel aan. Stofzuig nog liever 10x mijn huis

Binnen 2 uur alweer  vogelschijt erop

Zal nog wat gaan doen. De bezemkast denk ik.

Ja, het is de bezemkast geworden, en het vloertje in de kast gestofzuigd. Diepteschoonmaak was niet nodig.

Ik heb weer een stukje tuin gedaan
Nog 3 dagen denk ik. Dan is dat voorlopig even klaar en wil ik toch echt gaan starten met de zolder.

Knutselkei

Knutselkei

17-05-2025 om 22:25 Topicstarter

Manlief heeft zijn werkbank opgeruimd. Ik de wastafelkast netjes gemaakt

Een plankje van de koelkast  schoongemaakt.  Niet veel, maar de bak schoot eruit en toen dacht ik, dan moet dat gelijk maar even schoon nu de onderbak er toch uit ligt.

lientje69 schreef op 18-05-2025 om 09:11:

Een plankje van de koelkast schoongemaakt. Niet veel, maar de bak schoot eruit en toen dacht ik, dan moet dat gelijk maar even schoon nu de onderbak er toch uit ligt.

Herkenbaar, vind dat geen leuk klusje net als de auto schoonmaken 

Stukje tuin weer gedaan
Gaat langzamer en duurt langer dan ik ingecalculeerd  had. En zo nog even olie peilen bij mijn auto. Ook zo' n klusje waarvan ik steeds denk: doe ik morgen wel.

Ik heb gisteren stukken badkamer gedaan: de wc-pot aan de buitenkant, de planken, de wastafel, het bad. Deuren van kasten.

Vandaag verder gegaan met de buitenkant van het bad, de weegschaal en tenslotte de vloer. 

Ies

Ies

20-05-2025 om 23:19

Hier schiet het niet zo op met extra klusjes, veel te druk de laatste tijd. Baal ik wel van want het is nog zoooo nodig… nog zoveel rommelhoekjes in huis waar ongelofelijk veel spullen door elkaar liggen.
Soms begin ik wel aan een plekje maar er komt dan altijd wel weer wat tussen waardoor ik weer moet stoppen.
Ik doe dus maar hier en daar een klein beetje hier en daar even een halve deur, een half plankje enz. 
Vandaag wel flink wat in tuin gedaan. Behalve nuttig ook ontzettend leuk, ik hou erg van werken in de tuin.
 Ohja en laatst flink wat in de garage opgeruimd en gepoetst. Is taak van vriendlief maar ik kon het niet meer aanzien en er niet meer goed in met fiets. Vriend is zo chaotisch pppfff, dus daar al haast een dagtaak aan. Dochter veel thuis en een echt kind van haar vader dus net zo. Dochter ook ziek geweest en toen kon ze zelf ook niets meer…zucht. 

kind is jarig geweest en het stroomt alleen maar binnen hier qua spullen en kleding ( vooral schoonmoeder bestelt zich suf

Knutselkei

Knutselkei

21-05-2025 om 17:00 Topicstarter

Dat schiet niet op he Groentuintje!
Afgelopen dagen niks gepost maar wel bezig geweest: 
Ik ben bezig met de aanbouw. Daar moeten straks als de nieuwe vloer komt de meubels staan dus meteen maar goed aanpakken. Het hoekje met stookhout helemaal leeggehaald ( gelukkig geen beesten zoals muizen tegen gekomen, wel enorme spin) schoongemaakt en alles weer gestapeld en netjes gezet.
Een stuk geveegd ( uche uche) en planten die tussen de luiken naar de buren doorkwamen afgeknipt. De grote tuinbank is weer buiten gezet en  die heb ik vandaag opnieuw met verdunde verf ingewreven.  De tafel waarop ik  planten stek en zaai is bijna leeg. Alle planten in de tuin of grotere potten gezet. Langzamerzeker wordt het steeds leger en netjes daar. Morgen wweer verder.

Doel van vandaag was de huiskamer. de voeten van vloerlampen, de schermen van tv en laptop, potten aan de buitenkant, vensterbank, glazen vlakken. Tot slot gestofzuigd.

Vanmorgen drie pothos plantjes bijgevuld met een beetje aarde.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.