Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Knutselkei

Knutselkei

15-02-2025 om 08:33 Topicstarter

ik had gisteren een onbedoeld extra plankje. Haal vleeswaren uit de koelkast en die plakten. Was de fruitspread omgevallen en daar was sap uit gelopen. Bleegh…
Het andere hoekje van de keuken had ik al netjes gemaakt.

Ik moet héél véél werken vanaf vandaag.  Nu nog wat energie dus zo een klein hoekje slaapkamer doen naast de normale huishoudelijke dingen als was en boodschappen.  Vanavond de avonddienst in dus ik denk dat mijn energie vanaf morgen wel hard minder zal worden 😅

Twee kruidenplankjes leeggehaald op zoek naar de nootmuskaat die ik nodig had voor een nieuwe pot koekkruiden, maar die bleek niet meer op voorraad. Alles afgenomen en weer ordentelijk teruggezet. Me afvragend waarom er twee potten karwijzaad stonden maar geen nootmuskaat. Wat moet je nou met twee potten karwijzaad! Zure bommen inleggen of zo? Zeker een supermarktaanbieding geweest.

Ik heb vandaag een lading naar de kringloopwinkel toe gebracht. Dat tel ik mee als een actie in mijn 100-plankjes-lijst voor dit jaar . Soms bracht ik dingen terug die ik daar ook vandaan heb gehaald. Ik zie het maar als ‘lening’, doe je bij de bieb ook.
Mijn kinderen zijn al enkele jaren het huis uit en het is fijn om de inboedel daarop aan te passen. Mijn criterium is: gebruik ik het nog? En zo ja, “word ik er blij van”, (Marie Kondo) dat helpt echt. Mijn intuïtie weet allang wat mijn verstand nog wil beargumenteren. Dan zoekt het naar een toepassing om iets tóch te bewaren, maar nee, dan gaat het later alsnog weg. Soms met pijn in mijn hart. Dus dan ga ik à la Marie Kondo bedanken en hoop ik van harte dat iemand anders er blij van wordt. De kringloopwinkel was alvast héél blij met alles.

Ik heb weer een hoekje van de slaapkamer gedaan.  Morgen weer verder want moet nog werken straks ook.

Knutselkei

Knutselkei

16-02-2025 om 14:55 Topicstarter

Stuk van de aanbouw tafel gedaan. Winter aan webben en bladeren weggehaald. Was flinkere klus maar voelt wel goed.  Flinke la

Er was vandaag een kastplankje van niks aan de beurt. Bovenkastje ooghoogte. Er staan zakken noten, gedroogde vruchten en pakken plastic diepvrieszakjes.

Gister heb ik eindelijk de lade met het bestek schoongemaakt. Wat wordt dat vies met kruimels. Meteen wat plastic (baby)lepeltjes weggegooid. Vandaag ga ik een plank in onze kast opruimen. Daar ligt een stapel papier waar je u tegen zegt...

Knutselkei

Knutselkei

17-02-2025 om 11:23 Topicstarter

Ik heb (maar weer eens) de broodla in de vriezer leeg gemaakt en alle kruimels eruit gehaald. t lijkt wel of de mannen eerst t brood uitschudden voor ze het eruit halen

Een aantal dingen vanuit de slaapkamer naar zolder gebracht.  Begint daar ook al redelijk op te schieten  nu.

lientje69 schreef op 17-02-2025 om 12:37:

Een aantal dingen vanuit de slaapkamer naar zolder gebracht. Begint daar ook al redelijk op te schieten nu.

Gisteren ook gedaan. Wat dingen naar zolder en opgeborgen in kast

Ik heb het bad maar schoongemaakt. Het bad leek wel schoon, uiteraard, maar hij voelde wat ruw op sommige plekken dus nog maar eens met een nat doekje met een scheutje azijn erin.

Je kan het niet zien maar wel voelen.

Gisteren drie lades gedaan, die van de vriezer. Vind dat altijd een rotklus (dus eigenlijk voor het andere topic ). Maar gelukkig was het ijs er snel afgesmolten en kon alles weer aan. Ondertussen ook de koelkast grondig gepoetst aangezien die toch leeg was. Ondanks dat ik regelmatig een lapje door de koelkast haal, voelt het nu toch weer extra fris.

ik moet nog steeds onze koelkast schoonmaken…. Zo geen zin in  morgenvroeg maar eens doen

Nu het nog koud is, kun je de inhoud even buiten zetten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.