Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Eindelijk  de kerstspullen  naar  zolder gebracht vandaag . Stonden in een slaapkamer  zolang. 

Ik heb net wat raamkozijnen op de slaapkamer van zwarte schimmelplekjes ontdaan.Vooral in de kitrandjes.  Er wordt daar nooit gestookt en het wordt wèl vochtig dus af en toe moet dat even. Niet m'n hobby.

Lades E1, 2 en 3 wat uitgeveegd. Daarin liggen vooral tuinspullen en haarspullen, omdat daar ook een achteruitkijkspiegel is met veel daglicht, dus daar wordt vaak gekeken of het kapsel nog goed zit van achteren. 

Waarmee de onderafdeling - alles beneden de taille - van de keuken klaar is.

Herfstappeltaart schreef op 11-02-2025 om 15:02:

Ik heb net wat raamkozijnen op de slaapkamer van zwarte schimmelplekjes ontdaan.Vooral in de kitrandjes. Er wordt daar nooit gestookt en het wordt wèl vochtig dus af en toe moet dat even. Niet m'n hobby.

Hoe heb je de schimmelplekjes uit de kitranden gekregen? Hier begint dat namelijk ook langzaam te ontstaan i.v.m. minder stoken de afgelopen winters.

RoosOpJeHoed schreef op 11-02-2025 om 15:27:

[..]

Hoe heb je de schimmelplekjes uit de kitranden gekregen? Hier begint dat namelijk ook langzaam te ontstaan i.v.m. minder stoken de afgelopen winters.

Ik heb een spraybus van HG schimmelverwijderaar. Dat spuit ik erop. Even laten intrekken en dan met een oude tandenborstel. Goed met schoon water op een doekje nadoen.

hier in de douche schimmel in kitranden, maar zelfs HG werkt niet meer

GroenTuintje schreef op 11-02-2025 om 16:06:

hier in de douche schimmel in kitranden, maar zelfs HG werkt niet meer

O dat is jammer. Dan wordt het op den duur kitrand vervangen. Rotkarweitje.

Herfstappeltaart schreef op 11-02-2025 om 16:32:

[..]

O dat is jammer. Dan wordt het op den duur kitrand vervangen. Rotkarweitje.

Ja klopt

O die kitranden! Ik heb bij het raam gedeeltes die helemaal zwart zijn en dat is niet de originele kleur. Ik zoek nog een schilder die dat wil vervangen. 
Ik heb ik de keuken dit weekend een enorme inhaalslag gemaakt: 6 vitrinekasten met elk 3 planken. Uitgedund en schoongemaakt. Wat een werk.

Waar ik heel blij van werd: ik heb nu nog maar 1 (één  ) etui met verzorgingsspulletjes. Die sleep ik voortaan overal mee naartoe. Zowel in de badkamer als naast mijn bed, naast mijn bureau, naast mijn zitplaats etc. lag overal hetzelfde, waar doorgaans nét weer iets ontbrak en de favoriete vijl lag natuurlijk altijd ergens anders. Ik heb niks meer in zesvoud en alleen nog mijn favorieten.  Ik stop het etui in mijn handtas of werktas als ik wegga dus daar zitten ook geen dubbelingen meer in. 

Herfstappeltaart schreef op 11-02-2025 om 15:33:

[..]

Ik heb een spraybus van HG schimmelverwijderaar. Dat spuit ik erop. Even laten intrekken en dan met een oude tandenborstel. Goed met schoon water op een doekje nadoen.

Ah ok, dank! Enneh, je kitranden zijn niet opgelost neem ik aan? (Daar ben ik een beetje bang voor als ik er HG op ga spuiten )

RoosOpJeHoed schreef op 11-02-2025 om 18:37:

[..]

Ah ok, dank! Enneh, je kitranden zijn niet opgelost neem ik aan? (Daar ben ik een beetje bang voor als ik er HG op ga spuiten )

Nee hoor die kunnen daar tegen 

Misschien azijn tegen schimmel op siliconenkit?
Vroeger werd chloor aangeraden maar dat stonk alleen maar.

rionyriony schreef op 11-02-2025 om 19:04:

HG is chloor  de geur van zwembad 

rionyriony schreef op 11-02-2025 om 19:04:

Chloor helpt ook prima tegen schimmel. Azijn niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.