Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
lientje69
08-02-2025 om 10:18
Weer stukje hal opgeruomd. Gisteren de badkuip uitgezocht en gesopt. Was erg stoffig. Staat vol met blikken verf enz voor het schilderen en was een soort dumpplaats geworden. Nu weer redelijk opgeruimd al staat alle verf en verbouwtroep er nog in.
Zo een nieuwe doos voor de kringloop maken. Kan ik daar gelijk alles wat ik uitzoek in doen en wegbrengen als er een doos vol is. Ga nu zo langzamerhand richting bovenverdieping. Beneden heb ik het nagenoeg op orde.
Mijn huis is nog nooit zó opgeruimd geweest.
rionyriony
08-02-2025 om 13:27
Vandaag la B3. Er lag een gebruiksaanwijzing die daar niet hoorde. Verder alles laten liggen. Boeken en dozen met hulpstukken die je bij keukenapparaten bijgeleverd krijgt.
Thora
08-02-2025 om 15:49
Ik werk momenteel van achter naar voren. Mijn keuken is in de huiskamer. Vandaag de buffetkast, een staand kastje en 4 keukenkastjes leeggemaakt, schoongemaakt en opnieuw ingericht. Heerlijk.
Daglichtlamp
08-02-2025 om 16:23
Kerstspullen vanuit drie grote dozen gesorteerd op kleur opgeborgen in zes kleinere dozen. Nu alleen nog de kerstboom afhalen en daarbij doen.
Knutselkei
08-02-2025 om 19:58
De medicijnen bak eens omgekiept. Ik heb er altijd een soort systeem in bv pijnstilling,keel en hoest bij elkaar,pleisters en verbandgaasjes bijelkaar etc,maar zoon gooit regelmatig alles door elkaarals hij iets moet hebben.
Heb de bak ook weer opgeruimd 
rionyriony
09-02-2025 om 12:35
Keukenla C2 (C1 is een bestekla die altijd schoongehouden wordt).
Ik had de neiging om die meteen maar te sluiten, maar toch maar opgeruimd: er liggen diverse kleine huishoudelijke apparaten zoals mixer, blikopener, de reserve minichopper, een staafmixer en een koffiemolen. De laatste is in gebruik voor iets anders dan koffie.
Verder servetten, folie, zakjes, grotere zakken, gebruikte zakken, plastic handschoenen en ik zag nog oude wegwerpleerreinigingsdoekjes liggen. Een ervan heb ik een beetje natgemaakt en een hele bank mee schoongepoetst. Tijd: twintig minuten.
Knutselkei
09-02-2025 om 12:35
Laatje gepakt waar ik steeds omheen loop ... De garage "keukenla"vol met allerlei dingen, die dan maar daar ingelegd worden. Gepropt meer. Nu helemaal leeg gehaald en uitgezocht. Alle lampjes die bij nood op de fietsen gaan gecontroleerd en een aantal weer volle batterijen gegeven.
lientje69
09-02-2025 om 13:03
Klein hoekje in de slaapkamer gedaan. Er staat ook nog een grote doos met flessen wijn. Wij drinken niet en geen idee of ze überhaupt nog drinkbaar zijn. Denk dat ik ze maar door de gootsteen ga spoelen. Ben ze al jaren van links naar rechts aan het slepen en heb beneden ook nog een kast vol. 
De slaapkamers zijn tijdens de verbouwing beneden een opslaghok geworden. Tijd om dat eens op te ruimen en netjes te maken.
GroenTuintje
09-02-2025 om 14:24
ik vind keukenlades ook lastig. Liefst smijt ik alles weg, maar misschien toch ook wel weer een keer nodig 
Ambra
09-02-2025 om 17:43
lientje69 schreef op 09-02-2025 om 13:03:
Klein hoekje in de slaapkamer gedaan. Er staat ook nog een grote doos met flessen wijn. Wij drinken niet en geen idee of ze überhaupt nog drinkbaar zijn. Denk dat ik ze maar door de gootsteen ga spoelen. Ben ze al jaren van links naar rechts aan het slepen en heb beneden ook nog een kast vol.
De slaapkamers zijn tijdens de verbouwing beneden een opslaghok geworden. Tijd om dat eens op te ruimen en netjes te maken.
Gewoon lekker wegspoelen, ook van beneden. Wijn wordt er op kamertemperatuur niet beter van
Herfstappeltaart
09-02-2025 om 18:37
Ik heb geen klap gedaan dit weekend. Andere dingen te doen en vandaag hoofdpijn helaas. Vanaf morgen weer nieuwe kansen. Gelukkig kun je dit makkelijk weer oppakken.
GroenTuintje
09-02-2025 om 18:47
Herfstappeltaart schreef op 09-02-2025 om 18:37:
Ik heb geen klap gedaan dit weekend. Andere dingen te doen en vandaag hoofdpijn helaas. Vanaf morgen weer nieuwe kansen. Gelukkig kun je dit makkelijk weer oppakken.
Hier ook niet veel qua opruimen.. komt wel weer
RoosOpJeHoed
10-02-2025 om 11:12
Heerlijk toch Herfstappeltaart en Groentuintje, dat je even 'vrij' kunt nemen. Een plekje of een plankje is de volgende dag ook zo gedaan, dat is idd het fijne!
Hier beginnen de laatjes en plankjes een beetje op te raken. Denk dat ik deze week 'Project Lego-stoffen' ga introduceren. Paar maanden geleden een mooie kast gekocht voor mijn Legobouwsels, zonder deurtjes, dus het begint stoffig te raken. Iedere dag een plank is zo gepiept.
rionyriony
10-02-2025 om 11:14
Vandaag lade C3 en D3 gedaan. De eerste betekende alleen wat kruimels uitvegen, en de tweede wou ik wederom zo snel mogelijk sluiten, maar toch alles eruit geschept (het ging om een mengelmoes van maatbekers en hulpstukken die samen met een apparaat in huis terecht kwamen en die ik toch bewaarde "voor het geval ik écht ooit slagroom wou kloppen met het gardehulpstuk van mijn mengbeker", maar dat heb ik maar één keer gedaan en kan net zo goed met een mixer).
De maatbekers zijn bij de plantenspullen terechtgekomen, voor sommige zag ik een toekomst als brede varenpot, maar de la is nu halfleeg. Ongeveer 10 minuten in totaal.
Gisteren mijn wandkleed van vorig jaar gecorrigeerd (zag toch puntjes van kritiek) en daarnet, dik tevreden, heb ik hem achter de bank terug gehangen.
GroenTuintje
10-02-2025 om 15:54
RoosOpJeHoed schreef op 10-02-2025 om 11:12:
Heerlijk toch Herfstappeltaart en Groentuintje, dat je even 'vrij' kunt nemen. Een plekje of een plankje is de volgende dag ook zo gedaan, dat is idd het fijne!
Hier beginnen de laatjes en plankjes een beetje op te raken. Denk dat ik deze week 'Project Lego-stoffen' ga introduceren. Paar maanden geleden een mooie kast gekocht voor mijn Legobouwsels, zonder deurtjes, dus het begint stoffig te raken. Iedere dag een plank is zo gepiept.
Nou zo voelt het niet hoor
ik wil gewoon doorpakken