Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Knutselkei schreef op 05-02-2025 om 22:43:

Geen laatjes of zo vandaag. Vanuit mijn werk gebeld. Snel met mijn moeder naar t ziekenhuis. Gelukkig viel t mee maar wel opgenomen.Nu thuis en plof ik in mijn bed. Morgen doe ik wel 2 laatjes

Dat is schrikken!

Weer een stukje hal gedaan.  Het schiet niet op als dochter haar  schoenen  niet uitzoekt. Hopelijk  doet  ze het in het weekend.  Wel weer een hoekje ruim en gelijk gedweild. 

Laatje B1 in de keuken gedaan; dat was een gemengde spulletjes-la. Raspen, paracetamol, scharen, een krokettentang, batterijen, timers, balpen, milligrammenweegschaal, touwtjes, waterpomptang, dat soort dingen die je elke dag wel nodig hebt en ergens voor het grijpen moeten liggen. 

En gisteravond laat stierf het tv-signaal in de slaapkamer tijdens de film "Blended" en daarnet gekeken en toen bleek de oorzaak een kapotte connector te zijn. De middelste pin had losgelaten en zat in de contrastekker vast. Die optie was nog niet voorgekomen in mijn hoofd dus fijn dat het zo duidelijk was. En hij doet het weer.

Nieuw model stekker is dus ook niet bepaald volmaakt. En je kan haast niks anders dan die meer krijgen he.

Ies

Ies

06-02-2025 om 10:21

lientje69 schreef op 06-02-2025 om 09:46:

Weer een stukje hal gedaan. Het schiet niet op als dochter haar schoenen niet uitzoekt. Hopelijk doet ze het in het weekend. Wel weer een hoekje ruim en gelijk gedweild.

Hahaha Lientje!! Super herkenbaar, krijg er gewoon buikpijn van 

Een eindeloos kat en muisspel en iedere keer dat ik dacht: ha, nu zal ik haar vast hebben! Bleek ze me toch weer te slim af en verlamde ze met haar uitputtingstechnieken. (uitstellen uitstellen uitstellen) 

En dan gaf ik weer op en vergat de klus weer enz enz. 
Het gaat hier om vele plekjes/ spullen die nog mogen maar schoenen waren wel een zeer uitdagende klus. Ik heb me echt zo’n beetje op haar moeten storten, overvaltechniek op een zéér uitgekiend moment uiteraard al zag het er volkomen random uit hoop ik 

Hoe dan ook werkten hier al de standaard en ‘verantwoorde’ technieken niet en moet ik mezelf dat blijven herinneren steeds. Dus trucjes verzinnen waar ik zelf nog wel wat plezier aan kan ontlenen en ook het gevoel een beetje te winnen, mag wel na al dat verlies. 
(en vooral ook dat winnen willen zien want feitelijk hebben we maar een paar schoenen echt uitgezocht en heb ik een hoop twijfelgevallen voor haar in kelder gestald 🫣)

Knutselkei succes met je moeder. 

Sterkte met je moeder Knutselklei!

Ik heb "project keuken" af. Alle kastjes herzien en opnieuw ingedeeld. De nieuwe grote pan en de airfryer hebben nu een plekje. Nog even wennen aan alles dat op een andere plek staat, vooral man trekt nog regelmatig de verkeerde la open

Volgende project is de knutseltafel van zoon. Hij knutselt er eigenlijk nooit meer aan, dat doet hij op de grond of aan de grote tafel. Maar hij zit nu wel regelmatig met zijn laptop op dat tafeltje. Alle potloden, krijtjes, stiften etc. zitten netjes in bakjes, maar die staan wel vreselijk in de weg óp de tafel. Gelijk zijn gedeelte van de kast met knutselspullen eens uitzoeken. Gelukkig is hij nog op een leeftijd dat hij het leuk vindt om te helpen, als ik dat zo lees hier kan dat ook anders worden als ze ouder zijn

Knutselkei

Knutselkei

06-02-2025 om 14:41 Topicstarter

Dank je wel allemaal. Vanochtend snel begonnen aan verschillende klussen zoals,boodschappen doen en koken want wist niet hoe t zou lopen. Nu even zitten en ondertussen een doek over mijn tekenbureau. Toch een plekje gehad vandaag . Gauw zo een doekje over de kast ernaast en ik kan t weer afvinken. Hoorde dat ze als het goed is en alle transfusies goed zijn ingelopen waarschijnlijk eind van de dag  weer mee naar huis mag. 

lientje69 schreef op 05-02-2025 om 18:42:

Deel van dochters schoenen uit de hal die ze zou opruimen op alle traptreden geplaatst. Benieuwd wat ze zegt als ze naar boven gaat.
Moet ze haar belofte op te ruimen maar nakomen.
Er staat nog heel veel meer. En er hangen ook iets van 7 jassen. Denk dat ik het vrijdag in een vuilniszak gooi en op haar kamer zet

Mijn moeder zij vroeger: Het maakt niet uit waar het staat of wat ik er wel of niet mee doe. Jij negeert het gewoon. 

En dat klopte ook wel. Er moest een belang zijn, anders dan opruimen alleen. Meestal interesseerde rommel me vrij weinig en snapte ik ook niet waar zij zich druk om maakte.

En ter geruststelling: eens komt het goed, echt waar.  

Ies

Ies

06-02-2025 om 17:01

Mijn muesli gemaakt en gelijk het laatje waar veel van de ingrediënten staan gepoetst en opgeruimd. Het is een veel gebruikt laatje waar altijd veel kruimels komen dus best even werk. 

RoosOpJeHoed schreef op 06-02-2025 om 10:39:

Sterkte met je moeder Knutselklei!

Ik heb "project keuken" af. Alle kastjes herzien en opnieuw ingedeeld. De nieuwe grote pan en de airfryer hebben nu een plekje. Nog even wennen aan alles dat op een andere plek staat, vooral man trekt nog regelmatig de verkeerde la open

Een man die de verkeerde la open trekt is heel herkenbaar! Ik wijzig de indeling van de kastjes regelmatig en man komt er dan niet altijd nog uit. Maar het kan nooit ver weg zijn zeg ik dan altijd.

Gisteren belde hij waar ik de aardappels nu weer had neergelegd. Hij had in alle kastjes gekeken maar kon ze niet vinden....ze lagen gewoon op het aanrecht. Had ze daar neer gelegd zodat hij niet hoefde te zoeken 😊

Herfstappeltaart schreef op 05-02-2025 om 11:26:

[..]

Gelukkig wordt ook alles weer vies dus je blijft altijd wel plekjes houden die schoon moeten

😅

Je zou het niet geloven maar ik maak elke dag bijna alles schoon dus krijgt de kans niet om echt vies te worden 😊 Ivm bedrijf aan huis moet beneden en vooral de keuken helemaal schoon zijn. Maar ik merk wel dat elke dag bijhouden veel fijner werkt dan 1x week grote schoonmaak. Ben veel sneller klaar als ik het bij hou. En het schoonmaken is inmiddels zo'n routine dat ik heel snel klaar ben, al is het ook een kwestie van gewoon doen en niet laten afleiden. Doe ik dat niet dan ben ik uren bezig met iets wat ook in 10 miniten kan.

Smulkruimel schreef op 06-02-2025 om 21:01:

[..]

Je zou het niet geloven maar ik maak elke dag bijna alles schoon dus krijgt de kans niet om echt vies te worden 😊 Ivm bedrijf aan huis moet beneden en vooral de keuken helemaal schoon zijn. Maar ik merk wel dat elke dag bijhouden veel fijner werkt dan 1x week grote schoonmaak. Ben veel sneller klaar als ik het bij hou. En het schoonmaken is inmiddels zo'n routine dat ik heel snel klaar ben, al is het ook een kwestie van gewoon doen en niet laten afleiden. Doe ik dat niet dan ben ik uren bezig met iets wat ook in 10 miniten kan.

Hier ook elke dag alles schoon. Ik vind het ook leuk om te doen. Beetje hoofd leegmaken

Knutselkei

Knutselkei

07-02-2025 om 06:54 Topicstarter

Net terwijl ik op de waterkoker wachtte al snel mijn ‘broodla’ schoongemaakt. Klusje van niks en ziet er nu weer netjes uit

Smulkruimel schreef op 06-02-2025 om 21:01:

[..]

GroenTuintje schreef op 06-02-2025 om 21:12:

[..]

Hier ook elke dag alles schoon. Ik vind het ook leuk om te doen. Beetje hoofd leegmaken

Maar....àlles? Ik maak ook altijd de kookplaat schoon na het eten en de w.c. elke dag, maar de bovenkanten van de keukenkastjes, elke binnenkant van kastjes, jaloezieën, laatjes van gangkastje, onderkast gootsteen.....dat komt echt niet elke dag aan de beurt. Daarom vind ik kastje per dag zo fijn.

Herfstappeltaart schreef op 07-02-2025 om 07:17:

[..]

[..]

Maar....àlles? Ik maak ook altijd de kookplaat schoon na het eten en de w.c. elke dag, maar de bovenkanten van de keukenkastjes, elke binnenkant van kastjes, jaloezieën, laatjes van gangkastje, onderkast gootsteen.....dat komt echt niet elke dag aan de beurt. Daarom vind ik kastje per dag zo fijn.

In de keuken wel elke dag kookplaat, spoelbakken, aanrecht, eiland, plankjes, ovens worden elke dag na gebruik schoongemaakt, vloer gedweild, besteklade. Elke week de binnenkant van alle keukenkastjes, bovenkant kastjes en koelkast.

Woonkamer elke dag stofzuigen en even een doekje over alles heen, eettafel, bureau, plankjes, schouw en vensterbank.

1 of 2x per week dweilen.

Wastafel en toilet en vloer in de badkamer elke dag. Douchewanden en kraan maak ik altijd na douchen meteen droog. Sauna na gebruik altijd even een doekje of stofzuiger doorheen zodat alle haren weg zijn. De vloer doe ik elke dag want onze badkamer is beneden en lopen we ook met schoenen en wordt snel vies. Plankjes en kastje alleen als ik zie dat er stof op ligt.

Bijkeuken hoort ook bij mijn werk en elke dag de vloer en werkbladen en plankjes afnemen. 

Omdat ik de keuken ook voor mijn werk gebruik moet het gewoon schoon en netjes zijn. En ruim dus ook altijd alles meteen op.

Gang beneden elke dag stofzuigen. Verder geen kastjes daar die schoongemaakt moeten worden.

Het is inmiddels zo'n gewoonte dat ik het ook in vakanties bij houd. Klinkt als heel veel werk allemaal maar het is snel klaar. Omdat ik alles bij hou ben ik ook nooit 1 dag per week urenlang aan schoonmaken. Deed ik vroeger wel en had dan zo'n hekel aan die schoonmaakdag. Dan kostte het me echt tijd en dat gevoel heb ik nu eigenlijk niet. 

Boven 1x week stofzuigen en dweilen, toilet 3x per week of zoiets, 1x per week even een doekje over de nachtkastjes, kasten, vensterbanken en plankjes.

Jaloezien hebben we gelukkig niet dus dat scheelt weer 😊 dat zou ik zeker niet elke dag doen hoor.

Smulkruimel schreef op 07-02-2025 om 07:54:

[..]

In de keuken wel elke dag kookplaat, spoelbakken, aanrecht, eiland, plankjes, ovens worden elke dag na gebruik schoongemaakt, vloer gedweild, besteklade. Elke week de binnenkant van alle keukenkastjes, bovenkant kastjes en koelkast.

Woonkamer elke dag stofzuigen en even een doekje over alles heen, eettafel, bureau, plankjes, schouw en vensterbank.

1 of 2x per week dweilen.

Wastafel en toilet en vloer in de badkamer elke dag. Douchewanden en kraan maak ik altijd na douchen meteen droog. Sauna na gebruik altijd even een doekje of stofzuiger doorheen zodat alle haren weg zijn. De vloer doe ik elke dag want onze badkamer is beneden en lopen we ook met schoenen en wordt snel vies. Plankjes en kastje alleen als ik zie dat er stof op ligt.

Bijkeuken hoort ook bij mijn werk en elke dag de vloer en werkbladen en plankjes afnemen.

Omdat ik de keuken ook voor mijn werk gebruik moet het gewoon schoon en netjes zijn. En ruim dus ook altijd alles meteen op.

Gang beneden elke dag stofzuigen. Verder geen kastjes daar die schoongemaakt moeten worden.

Het is inmiddels zo'n gewoonte dat ik het ook in vakanties bij houd. Klinkt als heel veel werk allemaal maar het is snel klaar. Omdat ik alles bij hou ben ik ook nooit 1 dag per week urenlang aan schoonmaken. Deed ik vroeger wel en had dan zo'n hekel aan die schoonmaakdag. Dan kostte het me echt tijd en dat gevoel heb ik nu eigenlijk niet.

Boven 1x week stofzuigen en dweilen, toilet 3x per week of zoiets, 1x per week even een doekje over de nachtkastjes, kasten, vensterbanken en plankjes.

Jaloezien hebben we gelukkig niet dus dat scheelt weer 😊 dat zou ik zeker niet elke dag doen hoor.

Wauw...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.