Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Ik heb net nog wat kleinigheden opgeruimd. Maar mijn hoofd is met name bezig met mijn vakantie. Ben vooral daar dingen voor aan het klaar leggen. 

En de garage is ook te koud. Ik was er net en heb ijskoude vingers, dus vandaag maar rustig aan. 

eventjes door de kast van kind heen gegaan. Groeit echt zo ontzettend hard dat het meeste door kan naar kind van vriendin. 
Keurig nette opgeruimde kast nu, maar wel een shopprobleem rijker: met zo weinig red ik het qua wassen echt niet...

Knutselkei

Knutselkei

03-02-2025 om 22:00 Topicstarter

Wasplank weer leeg gemaakt en tafeltje ernaast ook. Dat is mijn plankje van de dag. Dat voelt zo lekker als ik dan bij de wasmachine kom en het daar netjes is.

Knutselkei schreef op 03-02-2025 om 22:00:

Wasplank weer leeg gemaakt en tafeltje ernaast ook. Dat is mijn plankje van de dag. Dat voelt zo lekker als ik dan bij de wasmachine kom en het daar netjes is.

Ja fijn is dat he, van die opgeruimde plekjes  . Ik geniet nu ook extra van onze opgeruimde trapkast

Halkastje gedaan.  Als mijn hal overmorgen  klaar is vertrek ik naar boven. Mijn hele benedenverdieping is dan opgeruimd en netjes. Zó blij! Het is hier nog nooit zó opgeruimd en georganiseerd  geweest.

lientje69 schreef op 04-02-2025 om 07:23:

Halkastje gedaan. Als mijn hal overmorgen klaar is vertrek ik naar boven. Mijn hele benedenverdieping is dan opgeruimd en netjes. Zó blij! Het is hier nog nooit zó opgeruimd en georganiseerd geweest.

Goed bezig op de vroege ochtend, Lientje! En ik herken het, ook hier is het ongekend opgeruimd. 

Ik heb mijn laatste werkdag vandaag. Gaat nog pittig worden. Overmorgen op vakantie, dus ik ga me de komende weken niet met laatjes, plankjes en kastjes bezig houden. 

Snoeske schreef op 04-02-2025 om 07:28:

[..]

Goed bezig op de vroege ochtend, Lientje! En ik herken het, ook hier is het ongekend opgeruimd.

Ik heb mijn laatste werkdag vandaag. Gaat nog pittig worden. Overmorgen op vakantie, dus ik ga me de komende weken niet met laatjes, plankjes en kastjes bezig houden.

Alvast een fijne vakantie  gewenst! Altijd lekker vooruitzicht.  Succes met de laatste werkdag!

lientje69 schreef op 04-02-2025 om 07:23:

Halkastje gedaan. Als mijn hal overmorgen klaar is vertrek ik naar boven. Mijn hele benedenverdieping is dan opgeruimd en netjes. Zó blij! Het is hier nog nooit zó opgeruimd en georganiseerd geweest.

Heerlijk hè. Ik vind ook het "schoon"-gedeelte fijn. Ik zie bijvoorbeeld altijd op tegen "morgen ga ik de keuken doen". Maar "morgen een kastje plus deurtje" is geen punt. Ongemerkt maak ik grote delen van het huis schoon en omdat het kleine stukjes zijn wordt het ook zorgvuldig gedaan. Top-draadje dit.

Knutselkei

Knutselkei

04-02-2025 om 10:48 Topicstarter

Vandaag de koelkast gedaan. Was snel gedaan dus nog even wat buitenkantjes meegepakt.

hier ook helemaal into opruimen en wegdoen zo fijn. Nog fijner dan spullen aanslepen 

Vandaag geen plankje/kastje. Ik ben net klaar met een grote beurt van de badkamer dus de energie is op 😇

Keukenla onder die van gisteren even uitgehaald en schoongeveegd. Er kon een rondslingerde kruimelzuiger bij. Tijd: 2 minuten.

Ik ben gewoon jaloers op jullie plankjes en plekjes. Hier ben ik inmiddels zo ver dat alles opgeruimd en georganiseerd en schoon is en hou nu ook alles bij, van kelder tot zolder. Er is niks meer op te ruimen, alles is klaar. Zo jammer want ik hou er echt van alles netjes en overzichtelijk te maken 😊 

Wat ik aan mezelf merk sinds alles opgeruimd en netjes is dat ik veel kritischer ben geworden in wat ik koop. Koop geen onzin dingen die alleen leuk zijn meer maar kijk echt of ik het nodig heb en of ik ergens een plekje heb. Zo nee dan koop ik het niet meer. Eerder kocht ik het gewoon met het idee dat ik later wel een plekje zou vinden maar dan belandde het vaak in een doos op zolder en later op MP of gaf ik het weg.

Gelukkig heeft een vriend hulp nodig met het opruimen van zijn propvolle garage dus kan ik me daar helemaal uitleven.

Smulkruimel schreef op 04-02-2025 om 22:12:

Ik ben gewoon jaloers op jullie plankjes en plekjes. Hier ben ik inmiddels zo ver dat alles opgeruimd en georganiseerd en schoon is en hou nu ook alles bij, van kelder tot zolder. Er is niks meer op te ruimen, alles is klaar. Zo jammer want ik hou er echt van alles netjes en overzichtelijk te maken 😊

Wat ik aan mezelf merk sinds alles opgeruimd en netjes is dat ik veel kritischer ben geworden in wat ik koop. Koop geen onzin dingen die alleen leuk zijn meer maar kijk echt of ik het nodig heb en of ik ergens een plekje heb. Zo nee dan koop ik het niet meer. Eerder kocht ik het gewoon met het idee dat ik later wel een plekje zou vinden maar dan belandde het vaak in een doos op zolder en later op MP of gaf ik het weg.

Gelukkig heeft een vriend hulp nodig met het opruimen van zijn propvolle garage dus kan ik me daar helemaal uitleven.

Gelukkig wordt ook alles weer vies dus je blijft altijd wel plekjes houden die schoon moeten 

😅

Ies

Ies

05-02-2025 om 11:43

ToetieToover schreef op 02-02-2025 om 21:32:

Dapper Ies, ziek zijn en toch aan de slag! Ik heb dit weekend overgeslagen, wegens niet fit zijn. Ik heb wel de tijd gehad om te bedenken wat mijn volgende klus gaat zijn. Nou nog energie om het uit te voeren. Maar ik werk fulltime en dat begint morgen weer. Volgend weekend geef ik weer een vervolg aan mijn plankjesproject.

Haha Toetie, ik sleep me door kleine klusjes en plof daarna mijn bed weer in en slaap dan daadwerkelijk ook. (Bizar voor mij) 

Gister weer even aan dat ene (vrij grote) raam gewerkt, is bijna klaar nu 

En een klein plankje gedaan waar alle snacks ed voor de hond liggen, was niet veel werk want was al redelijk geordend (wat een wonder hier in huis!) maar fijn om weer even schoon te hebben. 

En vandaag een stukje van een keukenlade  ik 2 weken geleden al mee bezig was. Kommetjes weer wat op hun plek En theedoos uitgezocht. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.