Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
rionyriony
28-01-2025 om 15:06
Kastplank nr 3 gedaan en ik heb de tandenborsteltjes gevonden! Ze lagen in een platte doos met z'n zessen en nu met z'n vijven. Tussen de boeken; die stapel heb ik gefatsoeneerd; aan de rechterkant lag een zak met borduurgaren en die heeft nu de ruimte gekregen. Veel slechte garen van aliexpress weggegooid; dat was geen DMC-katoen maar een synthetisch materiaal wat pilt. Dus zonde van al je werk.
Herfstappeltaart
28-01-2025 om 15:11
Ik ben mijn kledingkast aan het ordenen. Er waren de laatste tijd nogal wat vesten en broeken "ingegooid" na het luchten, zonder ze fatsoenlijk op te ruimen. Alles weer even netjes op stapeltjes.
Herfstappeltaart
28-01-2025 om 19:05
En ook nog het laatste stukje van de trapkast. De trolly met o.a. aardappelen en uien en als laatste de vloer. Alles er af, gedweild en alles er weer op. Zo. Een hele frisse, opgeruimde trapkast 
Snoeske
28-01-2025 om 20:31
Ik heb de gereedschapskist en nog wat van die kistjes opgeruimd en schoongemaakt. Ik blijk heel veel schroevendraaiers te hebben 
Mlah!
28-01-2025 om 22:06
Geen kastje gedaan, maar mijn ingezakte poef bijgevuld met piepschuim balletjes. Wat een bende geeft dat als de poef even inzakt als je aan het vullen bent, vliegt de hele kamer door. Daarna weer dichtgenaaid. Ziet er veel beter uit
PhilDunphy
29-01-2025 om 13:19
Deze week gedaan:
* Auto uitgezogen (begon als een klein klusje: ik ga het bakje van het portier opruimen. Werd uiteindelijk de hele auto)
* Pannenlade opgeruimd.
* Keuken accessoire lade (kruiden, kommen, etc) opgeruimd.
Heerlijk zo.
En nog beter, ik merk dat ik sinds dit topic ook andere dingen beter kan zien als kleine klusjes die je af en toe wil doen. Soms even 1 wasmand opruimen (ipv alles laten opstapelen en dan een mega klus hebben). Of soms even 5 voorwerpen van de hoek van de tafel halen. Ik ben nu al een paar weken opgeruimder dan ooit.
Herfstappeltaart
29-01-2025 om 13:21
PhilDunphy schreef op 29-01-2025 om 13:19:
Deze week gedaan:
* Auto uitgezogen (begon als een klein klusje: ik ga het bakje van het portier opruimen. Werd uiteindelijk de hele auto)
* Pannenlade opgeruimd.
* Keuken accessoire lade (kruiden, kommen, etc) opgeruimd.
Heerlijk zo.
En nog beter, ik merk dat ik sinds dit topic ook andere dingen beter kan zien als kleine klusjes die je af en toe wil doen. Soms even 1 wasmand opruimen (ipv alles laten opstapelen en dan een mega klus hebben). Of soms even 5 voorwerpen van de hoek van de tafel halen. Ik ben nu al een paar weken opgeruimder dan ooit.
Ik vind ook het concept van dit draadje echt heel fijn. Kleine, overzichtelijke klusjes met groot resultaat op den duur. Top.
Tuinfluiter
29-01-2025 om 14:34
Ik heb vandaag de vriezer ontdooid en opgeruimd. Dit was het laatste wat ik beneden nog niet gedaan heb. Boven nog wel een paar laatjes maar is ook niet veel werk meer.
De garage moet ik nog aan beginnen maar dat doe ik samen met mijn man in het voorjaar.
Herfstappeltaart
29-01-2025 om 16:22
Zonet de onderste la van een ladekast opgeruimd die vol zat met pedaalemmerzakken, schuursponsjes, reserve-afwasborstels en allerhande diepvrieszakjes van Ikea, met die dubbele sluitstrips. Die van 1 liter hoef ik de eerste 5 jaar niet meer te kopen
.
Knutselkei
29-01-2025 om 18:11
Plank in de bijkeuken schoon gemaakt en opgeruimd. Klein klusje maar t ziet er veel beter uit.
Ik vind een klein onderdeel ook fijner. Ik doe natuurlijk ok de gewone stofzuig etc dingen maar dan nog probeer ik een klein plankje erbij te doen. En het bijhouden van de planken wat ik hierboven ook las. Dat scheelt. vandaag 2 shirts een broek en wat zakdoeken gestreken. Niet op laten hopen maar hup gauw doen scheelt bij mij wel.
rionyriony
29-01-2025 om 18:31
Op plank nr 4 stonden 3 kartonnen dozen met hobbyverf en kwasten, verzorgingsproducten en medicijnen zoals vitaminen, visolie, paracetamol e.d. Daarvoor lagen wat losse troepjes. Dat worden er altijd steeds meer dus die heb ik opgeruimd. Paar minuten werk.
Morgen weer zo'n makkie en ik zit dan wel met de vraag of ik de maar zelden gebruikte Table Express van TelSell of soortgelijk daar in de kast zal laten staan. Ik heb die plek niet dringend nodig en die tafel evenmin.
Bakblik
29-01-2025 om 19:41
Ik was vanmiddag begonnen aan de bovenkastjes van de keuken, de sierlijst bovenop wordt altijd heel plakkerig.
Die lijst was klaar, de grote trap weer uit de keuken, de kaartjes daar kan ik met het kleine trapje bij. Bedenk ik dat ik morgenochtend voor mammogram moet (bevolkingsonderzoek). Dus de spullen opgeruimd en de stofzuiger gepakt want ik was vorige keer zo beurs dat ik niets huishoudelijks meer voor elkaar kreeg.
Maar goed die sierlijst is alvast schoon.
Knutselkei
29-01-2025 om 19:57
Succes bakblik! Een troost misschien. Het kan wisselen qua pijn. Vorige keer erg pijnlijk en afgelopen keer was het gevoelig maar veel beter te doen. Ik had de laatste x op advies van dochter 2 pijnstillers genomen. Wie weet voor jou ook een idee?
Bakblik
29-01-2025 om 20:33
Knutselkei schreef op 29-01-2025 om 19:57:
Succes bakblik! Een troost misschien. Het kan wisselen qua pijn. Vorige keer erg pijnlijk en afgelopen keer was het gevoelig maar veel beter te doen. Ik had de laatste x op advies van dochter 2 pijnstillers genomen. Wie weet voor jou ook een idee?
Dank voor het advies van de paracetamol. Ga ik doen!
Gelukkig morgen een kind thuis die op mijn aanwijzingen zou kunnen koken wat er in huis is. Als hij wat anders wil klaarmaken moet hij even boodschappen doen😜
Vorige keer was het koken best moeilijk.
Poezenmeisje
29-01-2025 om 21:05
Als mannen elke twee jaar hun kroonjuwelen moesten laten spletten tussen twee glasplaten dan was er allang een mensvriendelijker alternatief geïntroduceerd...