Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Energie op door spelen met kleinkinderen (ik was paard, met kniebeschermers aan  ), dus vandaag niks gedaan verder.

Ik heb het bakje waar in theorie de post in gaat, opgeruimd. Er lag een enorme stapel naast dat bakje. Daarvan kon 95% weg. Het bakje schoongemaakt, in het laatje ervan de pennen gedaan die ik bij eerdere opruim klusjes had verzameld. Dus weer een schoon en opgeruimd hoekje. 

Hopelijk morgen de 2 stellingkasten in elkaar zetten. 

Wat is iedereen goed bezig! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-01-2025 om 11:06

ik ben bezig met mijn potjes kruiden. Deels weggedaan omdat het al oud is en ik het dan toch niet gebruik. Nu alle lege potjes in de vaatwasser. Dan weer vullen. Verder een grote pot met keukengerei opgeruimd en de rest in de vaatwasser incl glazen pot. Messenblok leeggehaald, kan in de bestekla liggen, messenblok met nog wat keukengerei in bak gedaan waar ik spullen in verzamel voor garagesale later in het jaar. Wat daar overblijft gaat naar kringloop. Gasfornuis goed schoongemaakt. 

Klusje van vanmorgen was de plank ordenen waarop een doos met gebruiksaanwijzingen staat en ook enige dozen met soms gedragen sloffen en schoenen. Net te goed om weg te doen, maar zelden gedragen. Moeilijke categorie.

Dit was dit supersnel bekeken. De gebruiksaanwijzingen die op de doos lagen erin doen, plank afstoffen en klaar. Paar minuten kostte dat maar.

2 planken van  de snaaikast in de kamer opgeruimd.  Chips over datum, zonde , maar op zich een goed teken. Is weer overzichtelijk nu.

lientje69 schreef op 25-01-2025 om 15:12:

2 planken van de snaaikast in de kamer opgeruimd. Chips over datum, zonde , maar op zich een goed teken. Is weer overzichtelijk nu.

Hier komt de chips ook nooit op 

Helaas een plank van een keukenkastje schoon moeten maken. Tomatenpuree die recent is gekocht nog een jaar houdbaar zou moeten zijn, was ontploft....

GroenTuintje schreef op 25-01-2025 om 15:19:

[..]

Hier komt de chips ook nooit op

Bij ons meestal wél.  Gezien het feit dat ik moet afvallen is dit dus een goed teken!

Auwereel schreef op 25-01-2025 om 16:34:

Helaas een plank van een keukenkastje schoon moeten maken. Tomatenpuree die recent is gekocht nog een jaar houdbaar zou moeten zijn, was ontploft....

😮

Knutselkei

Knutselkei

25-01-2025 om 17:09 Topicstarter

Oei auwereel, das een aparte ervaring...
Schoon gekregen?
De broodlade in de vriezer schoon gemaakt
halve plank in de grote kast uitgezocht.

Auwereel schreef op 25-01-2025 om 16:34:

Nog nooit meegemaakt gelukkig. Was het gaan gisten?

Tuinfluiter schreef op 25-01-2025 om 17:26:

[..]

Nog nooit meegemaakt gelukkig. Was het gaan gisten?

Geen idee, het pakje was helemaal opgezwollen en was deels leeggelopen. Dat had-ie stiekem gedaan, dus was het ook deels ingedroogd. Man had eerst niet door wat er loos was, pakt het fonkelnieuwe afwassponsje om wat vocht op te nemen en poetst verder en komt tot de ontdekking wat er was gebeurd. Nieuwe sponsje is nu erg vies, krijg ik niet meer schoon. Het sponsje wordt gedemoveerd naar grond-spons, ter herkenning knip ik er dan een hoekje af.

En alle blokjes in de directe omgeving heb ik ook moeten schoonpoetsen. Nog een blikje olijven met uiterste houdbaarheidsdatum in 2023 gevonden 

Ik heb een inbouwkeuken en heel hoog boven op de koelkast/kast was het een zootje. Dat irriteerde me omdat de inbouwkeuken een neutraal geheel is, en daar bovenop was het hysterisch (allemaal pakjes thee in veel kleuren, kattenvoer etc).
Ik heb twee opbergbakjes gekocht in de kleuren van m’n keukenapparatuur (ik hou van Smeg, die retro kleurtjes, en van zwart hoogglans. De keuken is verder voornamelijk wit). Vanmorgen eerst alles eraf gehaald en schoongemaakt, en daarna alles in die bakjes gesorteerd.
Het staat zo netjes en ruimtelijk: ik word er helemaal blij van!

(Overigens was dit een extra klusje en ik verdenk mijzelf van uitstelgedrag, omdat de laatste loodjes van het opruimen van mijn grote bureau in de huiskamer (was inmiddels opslagplaats en geen bureau meer) mij heel erg zwaar vallen).

Knutselkei

Knutselkei

26-01-2025 om 11:08 Topicstarter

Bureau is klusje waar je schop onder je kont voor nodig he geworden ?

Ik heb in de garage 2 planken gedaan; met allerlei vulniszaksoorten en een leegplankje dus dat was beetje smokkelen

Vandaag komt er niet meer dan één  plekje uit mijn handen. Ik heb de spullen van onze poes op geruimd die we vannacht hebben moeten laten. inslapen . .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.