Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Tuinfluiter schreef op 23-01-2025 om 20:46:

Ik heb vandaag een heel goor plekje schoongemaakt. Ik heb de douche goot onderhanden genomen en dan haal ik altijd de sifon eruit. Ik probeer de sifon er heel voorzichtig uit te halen zonder te spetteren want het water stinkt en er zit troep omheen. Weer niet gelukt de spetters zaten in mijn haar en op mijn bril. Heeft iemand een tip hoe ik het kan doen zonder daarna gelijk onder de douche te moeten.

Ik doe het terwijl ik onder de douche sta..eerst de drain poetsen en dan mezelf. En de drab naderhand met flink veel toiletpapier naar het toilet overhevelen.

Tuinfluiter schreef op 23-01-2025 om 20:46:

Ik heb vandaag een heel goor plekje schoongemaakt. Ik heb de douche goot onderhanden genomen en dan haal ik altijd de sifon eruit. Ik probeer de sifon er heel voorzichtig uit te halen zonder te spetteren want het water stinkt en er zit troep omheen. Weer niet gelukt de spetters zaten in mijn haar en op mijn bril. Heeft iemand een tip hoe ik het kan doen zonder daarna gelijk onder de douche te moeten.

Ik maak het doucheputje elke maand schoon. Vierkante ding met gaatjes eraf, dekseltje eraf en dan haal ik met een oude badspons het water weg en met wegwerphandschoenen pluk in de haren en drab eruit. Dat gaat met een stuk w.c. papier in de vuilnisbak. De losse onderdelen maak ik schoon in de wastafel met allesreiniger. Sifon eruit? Ik zou niet eens weten of dat kan hier.

doucheputjes schoonmaken is het vieste ongeveer wat er is 

De medicijn-/pleister-/gezondheidskast aan het uitmesten. 

Paracetamol en ibuprofen in overvloed, tijmsiroop, drie volle en twee aangebroken flesjes, dingen met een verloopdatum van voor 2018 blind wegdoen en voor het overige kijken hoe de verpakking eruit ziet. 

Droge tabletten zijn lang houdbaar, capsules niet, is mijn uitgangspunt. Aangebroken tubes ook weg.

Waarom heb ik wel vier doosjes Rennie in de kast, maar niet in mijn tassen? Juist na een vette bek onderweg (gelukkig niet vaak) heb ik ze nodig.

Herfstappeltaart schreef op 24-01-2025 om 07:07:

[..]

Ik maak het doucheputje elke maand schoon. Vierkante ding met gaatjes eraf, dekseltje eraf en dan haal ik met een oude badspons het water weg en met wegwerphandschoenen pluk in de haren en drab eruit. Dat gaat met een stuk w.c. papier in de vuilnisbak. De losse onderdelen maak ik schoon in de wastafel met allesreiniger. Sifon eruit? Ik zou niet eens weten of dat kan hier.

Ik heb een douche goot en daar kun je de sifon uithalen en daar zit altijd veel viese drap ik haal hem om de maand eruit. Het haren zeefje wat er boven zit doe ik elke keer nadat ik mijn haar gewassen heb. Volgende keer doe ik het sifon vlak voor dat ik mij ga douchen.

Tuinfluiter schreef op 24-01-2025 om 08:16:

[..]

Ik heb een douche goot en daar kun je de sifon uithalen en daar zit altijd veel viese drap ik haal hem om de maand eruit. Het haren zeefje wat er boven zit doe ik elke keer nadat ik mijn haar gewassen heb. Volgende keer doe ik het sifon vlak voor dat ik mij ga douchen.

Aha op die fiets 

GroenTuintje schreef op 24-01-2025 om 07:35:

doucheputjes schoonmaken is het vieste ongeveer wat er is

Ja! Zo goor 🤢

Vandaag door pijn niet veel puf. Wat dingen uit een kast boven gehaald die naar de kringloop kunnen. De doos is nu vol. Die ga ik straks wegbrengen  en voor wat andere dingen  gelijk door naar de stort. Heb ik toch weer wat opgeruimd.

Vandaag eindelijk naar het grofvuil geweest. Nu donderdag nog de laatste dingen die ik gewoon bij de weg bij het grofvuil kan zetten, en dan is dat stukje weer klaar.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-01-2025 om 12:34

het wordt hier straks ook droog, dus denk dat ik ook even naar stort ga. Heb nog wat klein electronica liggen en wat dozen oud papier. 

Friezinnetje schreef op 24-01-2025 om 12:34:

het wordt hier straks ook droog, dus denk dat ik ook even naar stort ga. Heb nog wat klein electronica liggen en wat dozen oud papier.

Ik ben juist gegaan toen het nog regende, met het idee dat het dan rustiger zou zijn.

Op de onderste afdeling van een grote kast staan keramieken bloempotten + alles wat je erbij smijt als je een plant hebt verpot + plantenstandaardjes. Alles geordend, de standaardjes in een andere kast gezet. Het geheel duurde ongeveer 20 minuten.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-01-2025 om 15:15

Daglichtlamp schreef op 24-01-2025 om 12:43:

[..]

Ik ben juist gegaan toen het nog regende, met het idee dat het dan rustiger zou zijn.

ja maar moest nog van alles in de auto doen dus vandaar. En het was lekker rustig.

Knutselkei

Knutselkei

24-01-2025 om 15:57 Topicstarter

Laatje van het dressoir op de slaapkamer netjes gemaakt tussen het poetsen door.

Vandaag de kast boven de ovens uitgezocht. Ik kan alleen bij de onderste plank, daar liggen ovenhandschoenen en extra bakplaten. Verder bovenin spullen die we zelden gebruiken. Ik heb me afgevraagd waar een mens twee cakeblikken, twee brownievormen, drie muffinvormen en vier springvormen (in diverse maten) voor nodig heeft. Vooral als die persoon zelden tot nooit bakt. Van alles één gehouden en er staat weer en flinke doos klaar voor de kringloop.
Direct een klein laatje uitgezocht met kortingsbonnen die allemaal verlopen waren of die ik in geen enkel universum ooit zal gaan gebruiken. Zijn van die dingen die je in de la legt met het idee van "stel dat" maar je gebruikt ze nooit, of vergeet ze.
Volgende project is de lade met ziplockzakjes, bakpapier, aluminiumfolie etc.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.