Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
Herfstappeltaart
18-01-2025 om 16:09
Friezinnetje schreef op 18-01-2025 om 13:26:
[..]
en druivensap is alcoholvrije wijn, dus dat kan altijd
😊
Herfstappeltaart
18-01-2025 om 16:11
Zojuist de hoge keukenkast opgeruimd en schoongemaakt. Er stonden nog kleine weckpotjes met aardappelmeel en allesbinder in en dat spul gebruik ik nooit meer dus weg ermee.
Snoeske
18-01-2025 om 18:32
Kast met serviesgoed opgeruimd. In de 2 laden zaten tig kabeltjes voor telefoons, oortjes, etc. De kapotte weggegooid, de rest netjes in een bakje. Ook kwam ik kaarsen en waxinelichtjes tegen, die zijn nu ook netjes opgeruimd. Boven op de kast had zich ook allerlei prullaria verzameld (aanstekers, mondkapjes, pennen). Dus nu weer een nette en schone kast. Helemaal blij.
ToetieToover
18-01-2025 om 19:02
Herfstappeltaart schreef op 18-01-2025 om 11:28:
[..]
Zo heb ik nog prachtige, kristallen wijnglazen terwijl ik geen alcohol meer drink. Zo nu en dan nog iemand die op bezoek is maar verder staan ze in de kast. Ik denk dat ik er maar sapjes uit ga drinken, lekker chique 😂
Ik heb ooit alle wijnglazen rigoureus weggedaan en later bleken ze toch weer nodig toen er wijndrinkers op bezoek kwamen. Dus nu heb ik prachtige kristallen wijnglazen van de kringloop die alweer grotendeels staan te nietsnutten
. Druivensap drink ik uit zo’n picardie glas. Eigenlijk alles wel. Thee. Cappuccino. En toch heb ik een heel assortiment mokken.
Vandaag geen weekend-dingetje gedaan. Geeft niet, ik lig nog voor op schema want gisteren wél gelukt. Vandaag lukt het niet meer.
Daglichtlamp
18-01-2025 om 19:09
Hier begint er ruimte te komen op de zolder, zodat daar drie dozen naar toe kunnen die nu nog op de eerste verdieping staan. De planken op de eerste verdieping die ik leeg wil hebben schieten ook aardig op. Komende week wil ik naar grof vuil, ik hoop dat dat lukt. Ik stel dat al weken uit.
Herfstappeltaart
18-01-2025 om 19:42
ToetieToover schreef op 18-01-2025 om 19:02:
[..]
Ik heb ooit alle wijnglazen rigoureus weggedaan en later bleken ze toch weer nodig toen er wijndrinkers op bezoek kwamen. Dus nu heb ik prachtige kristallen wijnglazen van de kringloop die alweer grotendeels staan te nietsnutten
. Druivensap drink ik uit zo’n picardie glas. Eigenlijk alles wel. Thee. Cappuccino. En toch heb ik een heel assortiment mokken.
![]()
Vandaag geen weekend-dingetje gedaan. Geeft niet, ik lig nog voor op schema want gisteren wél gelukt. Vandaag lukt het niet meer.
Hahaha van die Picardieglazen heb ik ook een hele collectie
. Eigenlijk heb ik gewoon veel te veel serviesgoed. Zowel glas als steen.
GroenTuintje
18-01-2025 om 20:20
hier ook ooit alle wijn en bierglazen weggedaan. We drinken zelf nooit en de visite kan ook uit een gewoon glas dat drinken 
Knutselkei
18-01-2025 om 22:07
Plank bij de wasmachine weer leeg gemaakt. Alle opgevouwen was opgeruimd,rest ook gevouwen en toen ook meteen maar even die 4 shirts gestreken. Was iets groter klusje dan dat ik wilde doen maar de was verplaatsen naar de lege strijkplank zag ik niet zitten. 
Kizomba
19-01-2025 om 00:26
🍀🍀🍀Morgen (straks) hopelijk fit opstaan, én op tijd opstaan 🤭. En hopelijk zonnig weer. Het zonlicht is een oplader voor mij. Ik hoop veel te kunnen doen morgen, loop de laatste tijd een beetje achter de feiten aan 💪🍀🍀🍀. Nu eerst slapen. To be continued...
Loulou39
19-01-2025 om 00:32
Kizomba schreef op 19-01-2025 om 00:26:
🍀🍀🍀Morgen (straks) hopelijk fit opstaan, én op tijd opstaan 🤭. En hopelijk zonnig weer. Het zonlicht is een oplader voor mij. Ik hoop veel te kunnen doen morgen, loop de laatste tijd een beetje achter de feiten aan 💪🍀🍀🍀. Nu eerst slapen. To be continued...
Idem hier: slaap goed voor zo! Dat scheelt altijd al de helft bij mij.
ToetieToover
19-01-2025 om 08:15
Goedemorgen hier! Als ochtendmens gaat eat that frog/ sleep jezelf door je lichte tegenzin heen/ uitvluchten weerstaan (“het zit toch allemaal achter deurtjes?”) beter als ik mijn nieuwe energie besteed aan mijn tweede plank van dit weekend.
Het is een plank geworden waarvan ik wist dat er nog meer waxinelichtjes te vinden waren. Er gaat een vaas naar de kringloop, twee lampenkappen en een paar decoratieve ophanghaakjes. De kaarsen en de waxinelichtjes zijn verplaatst naar de daarvoor bestemde mand. Nu ze allemaal bij elkaar liggen, kan ik zien dat ik de hele straat kan verlichten bij stroomuitval
.
Ook de plantverzorging & tuinspulletjes kunnen nu ergens bij elkaar komen te liggen. Ik weet dat ik óveral zakjes met zaden ga tegenkomen. En flesjes pokon enzo. Volgend weekend weer verder.
FaithfulDuck87
19-01-2025 om 09:36
vanmorgen tijdens het douchen een plankje daar schoongemaakt waar de shampoo/doucheschuim/scheerschuim ed op staat. Straks verder nog even bezig in de badkamer.
Snoeske
19-01-2025 om 10:41
ToetieToover schreef op 19-01-2025 om 08:15:
Goedemorgen hier! Als ochtendmens gaat eat that frog/ sleep jezelf door je lichte tegenzin heen/ uitvluchten weerstaan (“het zit toch allemaal achter deurtjes?”) beter als ik mijn nieuwe energie besteed aan mijn tweede plank van dit weekend.
Het is een plank geworden waarvan ik wist dat er nog meer waxinelichtjes te vinden waren. Er gaat een vaas naar de kringloop, twee lampenkappen en een paar decoratieve ophanghaakjes. De kaarsen en de waxinelichtjes zijn verplaatst naar de daarvoor bestemde mand. Nu ze allemaal bij elkaar liggen, kan ik zien dat ik de hele straat kan verlichten bij stroomuitval.
Ook de plantverzorging & tuinspulletjes kunnen nu ergens bij elkaar komen te liggen. Ik weet dat ik óveral zakjes met zaden ga tegenkomen. En flesjes pokon enzo. Volgend weekend weer verder.
Dat van de kaarsen en waxinelichtjes is zo herkenbaar!
Vandaag de laatste hoekjes in de woonkamer doen. En hopelijk nog een rommelhoekje in de keuken. Beneden begint het aardig opgeruimd te raken. Daarna de garage, dat wordt een grotere uitdaging.
Bakblik
19-01-2025 om 12:03
Samen met dochter heb ik in de laatste 3 jaar 10 kollethes/turtkenecks verzameld. Een mooie regenboog aan kleuren. We hebben ieder een eigen grijze en groene. De andere kleuren delen we een liggen dan in de ene dan in de andere kast.
Dochter kwam net vragen of ze mijn grijze aan mocht, omdat die wat warmer en langer is dan haar eigen grijze.
Ik pak mijn hele stapel in een keer uit de kast en haal het gevraagde item er tussenuit.
De hele stapel netjes opgevouwen en weet netjes op kleur gelegd. Als ik ze probeer terug te leggen kan de stapel niet ver genoeg naar achteren. Olifantenpoot gepakt om te zien wat er loos is.
Vind ik een zwarte koltrui waarvan ik niet meer wist dat ik hem had.
Blij mee en dochter helemaal, zij was al tijden op zoek naar een passende zwarte koltrui.
FaithfulDuck87
19-01-2025 om 13:35
ik heb mijn wastafel opgeruimd en mijn houten etagere die ik heb staan met allemaal parfums en lotions schoongemaakt.