Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Ies

Ies

16-01-2025 om 16:05

Hier aan een rotklus bezig, wou dat ik er niet aan begonnen was 
Een kast in kelder waar we allerhande serviesgoed e.d. bewaren dat zelden gebruikt wordt. Was een rommeltje geworden. En ppppffft zo geen zin de enorme berg glaswerk uit te zoeken. Echt NUL motivatie. Teveel opgeruimd laatste jaren!! Ben klaar met opruimen. (Toch valt er meer dan ooit op te ruimen dus moet me ergens bij mekaar gaan rapen) 
Ontelbare borrelglaasjes. Waarom heeft een mens die?? We drinken misschien 2x per jaar een borrel en dan zijn 6 glaasjes zat op. 
Alles in vaatwasser en wat economisch gaan stapelen, dat wordt het deze ronde. Alleen dochter heeft er wat martini glazen uitgevist die weg mogen, had ze zelf ook gekocht. 

Paar kleine dingen uitgezocht, een kastplakje gedaan en de aanrecht  weer netjes opgeruimd. Die is nu weer helemaal leeg en netjes.  Hier hou ik het bij voor vandaag.

Bakblik schreef op 13-01-2025 om 19:01:

[..]

Pannenkast is niet gelukt. Vanochtend werken toen "gezellig" naar de meiden van de apotheek geweest om een herhaling te regelen. Was lekker druk daar. Toen thuis was opgehangen en de was van gisteren gevouwen. Toen ik thuis kwam met de boodschappen stond er "visite" voor de deur. De buurvrouw, met een verassing als dank voor de oliebollen die ze had gekregen. Lekker even zitten theeleuten en toen moest er gekookt worden. Nu nog afwassen en dan hou ik voor gezien vandaag.

Vanochtend was gedaan en boven de stofzuiger erdoor geslingerd.  Met in mijn hoofd het plan om tijdens het koken een bestekla te doen. Even naar mijn ouders voor wat mantelzorg en toen mijn moeder uitleg vroeg over haar medicatie dacht ik:o ja ik moet mijn pillen nog halen. 

Ik kon vandaag de zooi ophalen,  uit de automaat dus ik hoefde niet in de rij. Komt er een klein zakje uit waar nooit de hoeveelheid pillen in kon zitten die ik dacht besteld te hebben. Zak open gemaakt op straat, klopte inderdaad niet. 

Naar binnen en uitleggen/vragen/smeken of ik ook de andere pillen kon krijgen. 3 assistenten die naar het scherm staan te kijken en ook niet snappen wat er aan de hand is.  

Lang verhaal kort na 40 minuten kreeg ik de mededeling dat ze het van regelen dat ik maandag pillen krijg.

Nu eerst koken en dan misschien bij de afwas die bestekla nog. Want inmiddels is de vaatwasser ook klaar en die moet ook nog uitgeruimd en geen student thuis die even kan helpen natuurlijk. 

Een badkamerkastje (drie plankjes) schoongewist met een vochtig lapje, alle los liggende dingetjes zoals haarborstelreinigers en kwastjes in Rocher doosjes gedaan die je lekker kan stapelen. En dat was het.

Ik was in 7 minuten klaar overigens.

Helemaal niet fit (alweer niet 🥴), maar mezelf toch "gedwongen" iets te doen. Dat werd dus de kledingkast deels opruimen. Maar na een uurtje het bed ingedoken en een uurtje gedut. Ik hoop zo dat ik van het weekend meer gedaan ga krijgen 🍀. Ik merk dat er weer veel aan het opstapelen is.  En ik hou zo van opgeruimd en geordend 😔. 

Ies schreef op 16-01-2025 om 16:05:

Hier aan een rotklus bezig, wou dat ik er niet aan begonnen was
Een kast in kelder waar we allerhande serviesgoed e.d. bewaren dat zelden gebruikt wordt. Was een rommeltje geworden. En ppppffft zo geen zin de enorme berg glaswerk uit te zoeken. Echt NUL motivatie. Teveel opgeruimd laatste jaren!! Ben klaar met opruimen. (Toch valt er meer dan ooit op te ruimen dus moet me ergens bij mekaar gaan rapen)
Ontelbare borrelglaasjes. Waarom heeft een mens die?? We drinken misschien 2x per jaar een borrel en dan zijn 6 glaasjes zat op.
Alles in vaatwasser en wat economisch gaan stapelen, dat wordt het deze ronde. Alleen dochter heeft er wat martini glazen uitgevist die weg mogen, had ze zelf ook gekocht.

je moet ook niet de hele kast in een keer doen. Doe alleen de bovenste (of onderste als dat handiger is) plank, en dan morgen de volgende.

En wat die borrelglazen betreft, snap je helemaal vraag me ook steeds af als ik in die kast kom waarom ik in vredesnaam 9 borrel- en 9 likeurglaasjes heb genomen bij mijn glasservies. Gebruik ze amper, dus vallen niet kapot, en de wijnglazen gebruik ik wel, en die sneuvelen bij tijd en wijle en niet meer bij te krijgen.

Vandaag een groot rieten dienblad (wat in een hoek op het aanrecht staat) leeggehaald, schoongemaakt met het stofzuigerborsteltje en het aanrecht eronder gesopt. Je staat er nog verbaasd van wat een rommeltjes zich daaronder verzamelen. 

https://youtu.be/Twh-oF6VHUo?si=eXOvvmA1m6_BGXh0

Dit ding heb ik gekocht n.a.v. het enthousiasme van Sheldon. Het werkt perfect, keurige stapeltjes t-shirts in mijn kast.
😊

Knutselkei

Knutselkei

17-01-2025 om 08:10 Topicstarter

Gisteren snel de vensterbank als plekje van de dag gedaan tussen de bedrijven door. Ik blijf moeite  houden met de keukentafel leeg te houden. Daar moet ik echt routine in gaan krijgen. We eten daar niet, dat scheelt. De tafel in de kamer blijft wel grotendeels leeg want die hebben we nodig😅

Vandaag ga ik verder met de buffetkast. Die ben ik een beetje aan het uitstellen. Wel andere dingen gedaan: op mijn werk zijn alle lades en planken weer op orde. En mijn desktop ook. Voelt goed!

Poezenmeisje schreef op 16-01-2025 om 18:58:

https://youtu.be/Twh-oF6VHUo?si=eXOvvmA1m6_BGXh0

Dit ding heb ik gekocht n.a.v. het enthousiasme van Sheldon. Het werkt perfect, keurige stapeltjes t-shirts in mijn kast.
😊

Ik overweeg hem ook te kopen. Dan kan ik mijn kind laten helpen.

De leren tweezitter in de zijkamer ontruimd. Er lagen twee onnodige sierkussens, een borduurwerk, een stuk plastic, een punaise, twee dekens en een ochtendjas. En twee prullen op de armlegger. Dus als een Razende Roeland alles in de betreffende kasten gemikt en daarna de bank ook nog afgestoft.

Benodigde tijd: 8 minuten.

Ies

Ies

17-01-2025 om 12:52

nlies schreef op 16-01-2025 om 18:18:

[..]

je moet ook niet de hele kast in een keer doen. Doe alleen de bovenste (of onderste als dat handiger is) plank, en dan morgen de volgende.

En wat die borrelglazen betreft, snap je helemaal vraag me ook steeds af als ik in die kast kom waarom ik in vredesnaam 9 borrel- en 9 likeurglaasjes heb genomen bij mijn glasservies. Gebruik ze amper, dus vallen niet kapot, en de wijnglazen gebruik ik wel, en die sneuvelen bij tijd en wijle en niet meer bij te krijgen.

Erger nog: ik ga dan ook de twee kastjes in wk doen waar soortgelijk spul inzit. Ik ga dan toch ook een beetje reorganiseren/ de chaos wat ontrafelen. Dat lukt veel effectiever als er lege plankjes zijn die gevuld kunnen worden. 
Voor mijn motivatie werkt dit voor mij ook veel beter. Ik vind het zo’n stomme klus dat ik ‘m veel beter in 1 keer door kan worstelen. Uitgesmeerd over dagen (worden dan weken) krijg ik mijn motivatie onmogelijk vastgehouden. Ook veel te weinig tijd en als  er dan weer 3 dagen verstrijken vergeet ik de hele klus laat staan dat ik dan nog weet welk plankje inmiddels schoon is en welke niet. 
Vandaag kon ik mijn klus (afmaken) niet vergeten want verrassing mijn hele aanrecht vol met glazen. Ohja 😩

Een doos gevuld voor de kringloop staat klaar.

1 laatje van het dressoir gedaan.
Veel weg kunnen doen, dus erg tevreden.
Inclusief uitsoppen toch zeker 8 minuten bezig geweest.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.