Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kaarsvet op stoffen stoel... help!

Okeeeee ik hoop echt dat jullie kunnen helpen.
Net valt mijn heerlijke geurbrander om omdat mijn katten door het huis raceten. 

Kaarsvet natuurlijk OP mijn stoffen stoel. Hoe krijg ik dit er zo goed mogelijk weer uit? Het liefst natuurlijk zonder vlekken. 

Ik lees overal tips over strijkbouten, maar die heb ik niet.... alternatieven gezocht dus! 


Strijkbout lenen want het werkt echt. 

Ik zou eerst een ijsblokje proberen. Dat werkt met gladde oppervlakken, heel misschien ook met je stoel. Ijsblokje(s) op het kaarsvet drukken, of anders een vrieselement of iets. Het kaarsvet moet zo koud mogelijk worden, dan wordt het hard en laat het los (op harde ondergrond iig).

Wat Rockstar zegt: probeer het eerst met ijs. Waarschijnlijk kan je het er af pulken. Lukt het niet? Dan bij de buren ofzo een strijkbout lenen. Vergeet er dan niet een paar vellen keukenpapier tussen te doen! 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

26-10-2021 om 16:04

Heb je wel een Föhn (geen verfafbrander dan hou je geen stof over) of stoomapparaat? Dat werk bij bepaalde stoffen ook beter dan een strijkbout. 

_melon schreef op 26-10-2021 om 16:00:

Strijkbout lenen want het werkt echt.

Dit ja!

KillerQueen schreef op 26-10-2021 om 16:04:

Wat Rockstar zegt: probeer het eerst met ijs. Waarschijnlijk kan je het er af pulken. Lukt het niet? Dan bij de buren ofzo een strijkbout lenen. Vergeet er dan niet een paar vellen keukenpapier tussen te doen!

Of een zakdoek of theedoek 

Regendrup.

Regendrup.

26-10-2021 om 16:33 Topicstarter

Bedankt voor jullie tips!! Ik heb het meeste eruit gekregen door keukenrol + föhn erop te houden. Eerst met een zak erwten uit de diepvries laten stollen en wat proberen te pulken maar lukte niet heel goed.

Morgen leen ik voor de zekerheid nog de strijkbout van mijn moeder en dan probeer ik de rest er ook uit te krijgen.

Pff zo stom dit weer. Hoop echt dat het straks niet meer zichtbaar is.

Regendrup. schreef op 26-10-2021 om 16:33:

Bedankt voor jullie tips!! Ik heb het meeste eruit gekregen door keukenrol + föhn erop te houden. Eerst met een zak erwten uit de diepvries laten stollen en wat proberen te pulken maar lukte niet heel goed.

Morgen leen ik voor de zekerheid nog de strijkbout van mijn moeder en dan probeer ik de rest er ook uit te krijgen.

Pff zo stom dit weer. Hoop echt dat het straks niet meer zichtbaar is.

Beter niet pulken aan stof, maar met een strijkbout is het echt heel makkelijk alles weg te krijgen zonder de stof aan te tasten, succes!

Ps, vergeet niet een zakdoek of keukendoek ertussen te gebruiken, beetje vochtig.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

26-10-2021 om 18:57

Strijkbout met theedoek!!! 

Keetie schreef op 26-10-2021 om 18:57:

Strijkbout met theedoek!!!

En dan steeds een schoon stukje theedoek op de vlek leggen. De theedoek/ het keukenpapier absorbeert het vet maar nooit alles in een keer.  Steeds een schoon stukje op de vlek dus. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

26-10-2021 om 19:28

Bakblik schreef op 26-10-2021 om 19:26:

[..]

En dan steeds een schoon stukje theedoek op de vlek leggen. De theedoek/ het keukenpapier absorbeert het vet maar nooit alles in een keer. Steeds een schoon stukje op de vlek dus.

Een scheutje afwasmiddel erbij lost het vet op. 

Eerst zoveel mogelijk koud verwijderen, daarna wc-papier en een strijkbout. Dat gebruik ik zelfs op een tapijt. Warm zeepsop (zodra het vuil toont; hoeft niet meteen) haalt de rest eruit.

De stof moet tegen hitte kunnen.

Regendrup.

Regendrup.

26-10-2021 om 19:53 Topicstarter

rionyriony schreef op 26-10-2021 om 19:30:

Eerst zoveel mogelijk koud verwijderen, daarna wc-papier en een strijkbout. Dat gebruik ik zelfs op een tapijt. Warm zeepsop (zodra het vuil toont; hoeft niet meteen) haalt de rest eruit.

De stof moet tegen hitte kunnen.

Hoe weet ik of de stof tegen hitte kan? 

Regendrup. schreef op 26-10-2021 om 19:53:

[..]

Hoe weet ik of de stof tegen hitte kan?

Als het gaat smeulen dan niet

Regendrup.

Regendrup.

26-10-2021 om 20:03 Topicstarter

Lollypopje schreef op 26-10-2021 om 19:56:

[..]

Als het gaat smeulen dan niet

oh echt ik kan wel janken. Heb die stoelen net nieuw. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.