Huis, tuin en keuken
redbulletje
30-07-2022 om 18:32
Infraroodverwarming
Vanwege de hoge gasprijzen ben ik op zoek naar opties de rekening betaalbaar te houden zonder in te hoeven leveren op comfort.
Nu schijnen infraroodpanelen daar geschikt voor te zijn en ik zie op google dat ze er hebben met mooie afbeeldingen zodat het gewoon wallart wordt.
Maar waar moet je nu eigenlijk op letten? Iemand ervaring met goede kwaliteit infraroodstraler die ook echt presteert en energiezuinig is?
Angela1967
31-07-2022 om 10:48
en deze bevat ook tips en uitleg
https://community.consumentenbond.nl/woning-huishouden-8/infrarood-verwarming-zuiniger-dan-gas-23655
(Je hoeft geen lid te zijn van Consumentenbond om te kunnen lezen op hun forum)
Gr Angela
redbulletje
31-07-2022 om 12:24
Bianca.Inge schreef op 31-07-2022 om 10:10:
Infrarood panelen verwarmen alleen als je er voor staat ze hebben geen kracht genoeg om een hele kamer te verwarmen, hebben wij van de elektro vakman hier in de regio begrepen
Maar dan kan de hele ruimte bijv wel gewoon een graadje lager op de thermostaat, als ik op mijn hangplek maar lekker warmte voel. Ben idd erg benieuwd of je die stralingswarmte voelt op een bank pal onder het paneel of dat je er echt vlak voor moet zitten. Denk dat ik van de week even naar die handelaar rij om het te kunnen ervaren. Zeker voor mijn moeder die het flink warm stookt in de winter kan het een besparingsoptie zijn. Ik heb altijd nog m'n airco om bij te verwarmen al vind ik het niet zo prettig om dat gebrom, hoe zacht ook, de hele dag te horen. Het vermoeit mijn hoofd. Voordeel van infrarood is dat het volledig geluidsloos is. Dat klinkt mij als muziek in de oren!
rionyriony
31-07-2022 om 12:40
Angela1967 schreef op 31-07-2022 om 10:46:
Lijkt mij best een knalidee! Best een wonderbaarlijk idee dat er ergens warmte te halen is die je niet vermoedt!
Hopelijk zijn hiervoor minder chips nodig en hoeft men minder lang op een wachtlijst te staan.
redbulletje
31-07-2022 om 12:45
Zonnepanelen kun je hier binnen 2 weken laten leggen, setjes van 12 stuks voor 3700 ex btw. Maar dan heb je geen micro-omvormers (die geluidsloos zijn) en mijn dak is er door de bomen niet voor geschikt.
MelMel
31-07-2022 om 12:58
Ik woon op zolder en ben vaak op andere tijden wakker dan de rest van het huis. Er hangt een Herschel paneel boven mijn zitplek en een paneel tussen mijn badkamer en bureau. Ook in de winter als de CV is afgeladen om negen uur en ik om een uur thuis kom is mijn werkplek, zit plek en badkamer binnen 15 minuten behagelijk.
Vrijevlinder
31-07-2022 om 17:27
MelMel schreef op 31-07-2022 om 12:58:
Ik woon op zolder en ben vaak op andere tijden wakker dan de rest van het huis. Er hangt een Herschel paneel boven mijn zitplek en een paneel tussen mijn badkamer en bureau. Ook in de winter als de CV is afgeladen om negen uur en ik om een uur thuis kom is mijn werkplek, zit plek en badkamer binnen 15 minuten behagelijk.
Waar ik benieuwd naar ben: hoe zit het met het stroomverbruik? Enorm omhoog, of is dat te doen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.