Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Indeling woonkamer / keuken nieuwbouw woning

Hoi, 

Wij hebben een nieuw huis gekocht, wij moeten binnen korte tijd doorgeven waar wij de leidingen van de keuken willen hebben. 
De woning heeft een lengte van 13 meter en een breedte van 8 meter. 
In het midden van de woning zit de hal.
Nu kunnen wij kiezen of wij de keuken op de korte muur (3,40 breed) en aan de voorkant willen plaatsen. 

Of wij kunnen de keuken aan de achterkant plaatsen daar is de muur 5,60 breed. De zithoek is dan op de tuin georiënteerd. 

Helaas lukt het niet om hier een plattegrond te plaatsen. Maar hopelijk is het zo een beetje duidelijk omschreven. 


Heb je speciale wensen waar je veel ruimte voor nodig hebt? Ik denk dat het er vooral van af hangt of je graag een grote keuken of een grote zithoek hebt. Wat je ook kiest, beiden is zo te horen een mooi formaat.

Ik vind het zelf fijn om de zithoek aan de achterkant te hebben en op de tuin uit te kijken. Maar ik zit dan ook vaker in de zithoek dan aan de keukentafel. Als je vaker aan de keukentafel zit is dat misschien anders.

Isje

Isje

05-02-2022 om 11:21 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 05-02-2022 om 11:09:

Heb je speciale wensen waar je veel ruimte voor nodig hebt? Ik denk dat het er vooral van af hangt of je graag een grote keuken of een grote zithoek hebt. Wat je ook kiest, beiden is zo te horen een mooi formaat.

Beiden hebben zeker een mooi formaat, 

Mijn grootste wens is altijd geweest een mooi eiland met veel opbergruimte. In beide situaties kan ik dat realiseren. 

Bij de grootste ruimte past de eettafel erbij in de keuken

Bij de kleinste ruimte kan ik het eiland in de lengte zetten. Mijn eettafel kan ik dan in de doorloop woonkamer keuken zetten, daar heb ik nog een breedte van ruim 4 meter 

Ik hou van dit soort topics maar met een plattegrondje is het zoveel leuker. Heb je geen linkje?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-02-2022 om 12:30

Mijn grootste wens is altijd geweest een mooi eiland met veel opbergruimte. In beide situaties kan ik dat realiseren.

Bij de grootste ruimte past de eettafel erbij in de keuken

Bij de kleinste ruimte kan ik het eiland in de lengte zetten. Mijn eettafel kan ik dan in de doorloop woonkamer keuken zetten, daar heb ik nog een breedte van ruim 4 meter

Zonder plaatjes is het lastig adviseren, maar een eettafel in de doorloop klinkt niet aantrekkelijk. Zitten er nog zijramen in die doorloop?

Isje

Isje

05-02-2022 om 12:35 Topicstarter

Moxxie schreef op 05-02-2022 om 12:22:

Ik hou van dit soort topics maar met een plattegrondje is het zoveel leuker. Heb je geen linkje?


Ik heb geprobeerd iets te zoeken wat erop lijkt. Dit is redelijk vergelijkbaar met een breedte van 8 meter 

https://www.spreeuwenhof.nl/woning/102821/

Isje

Isje

05-02-2022 om 12:38 Topicstarter

Isje schreef op 05-02-2022 om 12:35:

[..]


Ik heb geprobeerd iets te zoeken wat erop lijkt. Dit is redelijk vergelijkbaar met een breedte van 8 meter

https://www.spreeuwenhof.nl/woning/102821/

Wij laten de muur bij de garage trouwens doortrekken

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-02-2022 om 12:53

ingekleurde-plattegrond-begane-grond-basis-ty0.jpg

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-02-2022 om 12:53

Isje schreef op 05-02-2022 om 12:38:

[..]

Wij laten de muur bij de garage trouwens doortrekken

Hoeveel personen heeft jullie huishouden?

Isje

Isje

05-02-2022 om 13:03 Topicstarter

Tickel schreef op 05-02-2022 om 12:53:

[..]

Hoeveel personen heeft jullie huishouden?

4, alleen bij ons is de garage door getrokken 

Wat een leuke indeling! Daar kan je echt veel kanten mee op als het bij jou zelfs nog ruimer is. Een eettafel in de doorloop zou ik niet doen met zoveel ruimte, ik zou kiezen voor meer verbinding tussen kookeiland en eettafel op het grootste deel, zodat het heel gezellig zitten wordt aan de tafel. Een beetje zoals het plaatje dat SuzyQFive postte in het vorige keukentopic:

grote-woonkeukens.jpg?mtime=20201013172853

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-02-2022 om 13:19

Isje schreef op 05-02-2022 om 13:03:

[..]

4, alleen bij ons is de garage door getrokken

Ik zou achter (garagekant?) gaan zitten en voor met middenstuk koken en eten.

Als je ervoor kiest om de keuken en eettafel aan de achterzijde te plaatsen en de zithoek voor, wat doe je dan met het middenstuk?

Wij hebben een soortgelijke indeling en hebben de keuken bewust voor, de eettafel in het midden en aan de achterzijde een ruime zithoek met 2 banken en een fauteuil. 
Als je dat zithoek aan de voorzijde wilt plaatsen, hoe kom je dan uit met het neerzetten van de meubels? 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-02-2022 om 23:24

ingekleurde-plattegrond-begane-grond-optie-ty0.jpg

Ik zou gewoon het voorbeeld volgen, tenzij je nooit aan een eettafel zit, maar altijd met bord op schoot op de bank voor de tv. Je wilt je leefruimte tuingericht, lijkt mij, dus hoe wij leven zou een woonkeuken aan de tuinzijde wel passen. Twijfel je omdat jullie eigenlijk nooit in de keuken / aan de eettafel zitten?

Ik zou zelf nooit anders willen dan de leefruimte/zithoek aan de straatkant. Dat kan wat mij betreft ook als de zithoek kleiner is dan het keukendeel. Beide zijn in dit geval ruim genoeg.

Isje

Isje

06-02-2022 om 10:41 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 06-02-2022 om 09:37:

Ik zou zelf nooit anders willen dan de leefruimte/zithoek aan de straatkant. Dat kan wat mij betreft ook als de zithoek kleiner is dan het keukendeel. Beide zijn in dit geval ruim genoeg.

Waarom zou jij niet anders willen dan je leefhoek aan de straatkant? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.