Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

ik zoek een leuk tuinbeeld

en ik wil graag 'live' rondkijken, dus niet online. Geen heel dure kunst, gewoon een of twee aardige beelden voor in de achtertuin. Heeft iemand van jullie een idee waar ik zou kunnen gaan kijken? Maximaal 300 euro te besteden. 

Groot tuincentrum wellicht? Tuincentrum het Oosten heeft een groot assortiment.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

02-09-2021 om 17:15

Wil je dan beton of ander materiaal? 

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

02-09-2021 om 17:50 Topicstarter

beton kan, maar iets anders ook.

Ik zag een aantal jaren geleden een tuinbeeld van een keurig zittende dame met kleine blote borsten (jawel!) die met haar benen zedig rond mekaar geslagen op een zuil zit. Het klinkt of het een gemeen beeld is, maar dat is het niet. Beetje art-deco stijl. In de zuil is ruimte voor een plant. 
Ik vond dat via 2de hands, 100 euro, zo'n 1,70 meter hoog. Helemaal spierwitte steen, ik denk beton en totaal niet mijn kleur. Mijn man vroeg of ik zot geworden was om zoiets te willen kopen.

Toen ik samen met mijn man een een vriend naar het adres reed, bleek ik op een soort zigeunercamping terecht gekomen te zijn. Ruige mannen en onverzorgde vrouwen, kinderen met snotneuzen en zonder broekjes aan.
Maar keivriendelijk.
Ze hebben met verschillende mannen én een tractortje het beeld op onze aanhangwagen geladen, makkelijk 250 kg zwaar, onze aanhanger de wielen naar buiten en het achterste bijna tegen de grond, want beeld véél te zwaar voor vervoer. 
Maar we zijn er mee thuis geraakt.

Toen heb ik een kennis die kunstschilder is, dat beeld laten kleuren. Want die heeft van die technieken héél veel kaas gegeten. Het beeld staat nu al jaren in mijn tuin en het lijkt over ik een arduinen beeld heb dat 'stukken van mensen' heeft gekost. En de 'schilder' die vroeg enkel de overschot van de materialen die ik op zijn advies had gekocht om het beeld er oud te laten uitzien. Want die overschotten kon hij nog goed gebruiken. Nu begint er op 'mijn madame' al wat mos op te komen en lijkt het een beeld zoals je op oud kerkhoven soms ook beelden ziet.

En ik, ik ben nog altijd blij met mijn buit en vind dat ik dat goed heb geregeld.

Misschien een tip voor jou, zelfs online kan je toch ook ter plaatse een beeld gaan bekijken en het zelf opwaarderen. Want echte tuinbeelden zijn niet goedkoop.

Succes hoor!

De beeldentuin in Garderen! Als het een beetje in de buurt is, is dat een leuk uitje ook; midden in de beeldentuin zit een fijne lunchroom. 
https://www.debeeldentuin.nl/

In het bos bij Renkum zit ook een mooie beeldentuin: https://www.quadenoord.nl/

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

02-09-2021 om 22:14 Topicstarter

redbulletje schreef op 02-09-2021 om 18:15:

In Halsteren:
http://paulawithagen.nl/

Heel mooi zeg. Dan is het zaak nog even door te sparen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.