Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Ik heb het eindelijk gedaan

Ken je dat, van die klusjes die al honderd jaar blijven liggen? 

De druppelende kraan die gerepareerd moet worden.
De vriezer die ontdooit moet worden, omdat het een ijsgrot is.
De bergkleding op die stoel die nodig eens opgeruimd moet worden.

Of zoals bij mij de wc bril die half los zit en die ik eindelijk eindelijk weer heb vast gezet
(En zo heb ik nog wel honderd van die dingen).
En waarvan je dan heel blij of zelfs gewoon trots bent dat je dat klusje eindelijk hebt gedaan

Dus wat heb jij eindelijk gedaan of ga juj nu toch echt eens doen?


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

26-09-2021 om 12:42

Het zwembad opruimen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

26-09-2021 om 12:47

Ik heb van de week de kelder opgeruimd, ik zag er al te lang tegenop. Maar ik ben nu wel erg blij met het resultaat.

ik moet echt hoognodig mijn kledingkamer opruimen en uitmesten.  Wat een bende daar! 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

26-09-2021 om 12:53

Hebben jullie ook weleens dat je ergens zo tegen op kan zien, en het achteraf eigenlijk best mee bleek te vallen? 😅

Yolo schreef op 26-09-2021 om 12:53:

Hebben jullie ook weleens dat je ergens zo tegen op kan zien, en het achteraf eigenlijk best mee bleek te vallen? 😅

😂 bijna altijd bij dit soort dingen

Yolo schreef op 26-09-2021 om 12:53:

Hebben jullie ook weleens dat je ergens zo tegen op kan zien, en het achteraf eigenlijk best mee bleek te vallen? 😅

Altijd. Helemaal omdat ik makkelijk weken tegen iets wat 15 minuten duurt kan opkijken.

Ik heb laatst de frontjes van mijn kasten goud gespoten. Dat kostte me maar een paar maanden om aan te beginnen en was dus met 10 minuutjes klaar.

En nu stel ik al dagen het stofzuigen van mijn warmtepomp filter uit. Vandaag ga ik het echt doen want als ik te lang wacht heb ik geen warm water meer en dat is de horror.
 

2 weken terug eindelijk een nieuw slang aan de douche gedaan, want die zag er niet uit. Meteen de kraan en douchekop kalkvrij gemaakt. 

de wc-bril moet bij mij ook nog vast

Lollypopje

Lollypopje

26-09-2021 om 13:05 Topicstarter

Yolo schreef op 26-09-2021 om 12:53:

Hebben jullie ook weleens dat je ergens zo tegen op kan zien, en het achteraf eigenlijk best mee bleek te vallen? 😅

Bijna altijd. Al heb ik ook een keer gehad dat het meer werk bleek iets te repareren omdat ik 3x na het weer in elkaar zetten achter kwam dat een ander schroefje ook niet goed zat 😂

De trap geverfd! Ik heb um heel lang vintage genoemd, maar nu issie weer helemaal mooi! 

Oh ik kan alle kleine klusjes uitstellen. Gaat soms helemaal nergens over. Van een knoop uit de vacht van de hond knippen, tot een sleutel terugbrengen naar een werkplek waar ik dagelijks langs rijd. Het loopt de spuigaten uit. Ik ben nu maar gestart met een lijst bijhouden. En dan dagelijks 1 dingetje uitvoeren ervan. 
Lijst krimpt bijna niet, want elke keer als ik een taakje afstreep lijkt er wel weer een klusje bij te komen. Maar ik heb nu wel overzicht. En ik voer wat uit.

Ik heb gisteren het plafond gezogen. Jawel  Er hingen spinnedraden. Ik heb het idee dat ik die elk jaar pas begin te zien als de zon wat lager staat. Hoe lager, hoe meer ik er ontdek. En eenmaal bezig, blijkt dat ik de helft nog niet had gezien ... 

En nu maak ik mezelf wijs dat de benedenverdieping door mijn aktie véél ruimer oogt 

Wieder schreef op 26-09-2021 om 13:09:

De trap geverfd! Ik heb um heel lang vintage genoemd, maar nu issie weer helemaal mooi!

...wat een rotklus is dat! 

yette schreef op 26-09-2021 om 13:14:

Ik heb gisteren het plafond gezogen. Jawel Er hingen spinnedraden. Ik heb het idee dat ik die elk jaar pas begin te zien als de zon wat lager staat. Hoe lager, hoe meer ik er ontdek. En eenmaal bezig, blijkt dat ik de helft nog niet had gezien ...

En nu maak ik mezelf wijs dat de benedenverdieping door mijn aktie véél ruimer oogt

hangt er vanaf hoe laag je spinnenwebben hingen  

trap verven is echt een rotklus, die snap ik dat je dat heel lang uitstelt

Liara schreef op 26-09-2021 om 13:17:

[..]

...wat een rotklus is dat!

Hou op! Bij deze klus denk ik achteraf niet dat het best mee viel . Vandaar dat zo lang mogelijk (en nog veel langer dan dat  ) uitgesteld heb!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.