Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

MRI

MRI

13-03-2026 om 18:28

Huismiddeltjes tips

Poezenmeisje schreef op 13-03-2026 om 21:28:

[..]

Puimsteen nat maken en schrobben.

Ik heb het bij Normal gekocht, op een stokje.

Ja puimsteen werkt echt heel goed. Zo goed, ik stond er echt versteld van. Ik heb ze van temu. 

Tango schreef op 13-03-2026 om 21:31:

[..]

Wat een fijne tip! Ik heb een kleindochter van anderhalf met natuurlijk regelmatig vlekken in de kleding. Dochter brengt hier weleens iets langs waar zij de vlekken niet uitkrijgt. Flink boenen met ossegalzeep helpt meestal een eind, maar deze ga ik zeker proberen.

Vaak werken dit soort middeltjes wel alleen als je het meteen op die manier wasr. Niet als het bij poging 1 niet is gelukt en dan in ronde 2 de extra middelen. Iets om in je achterhoofd te houden.

ToetieToover schreef op 13-03-2026 om 21:05:

[..]

Heb je de antikalk laten inwerken met behulp van een wc papiertje? Dat papier ‘plak’ je vast met het antikalkmiddel op de streepjes, zodat het langer kan inwerken. Nachtje laten zitten. Schrobben en indien nodig herhalen.

Dit. Ik doe dat met schoonmaakazijn. Een dot papier vol laten zuigen met azijn, tegen de plek plakken en een nacht laten inwerken. Eventueel herhalen. 

Loulou39 schreef op 13-03-2026 om 21:39:

[..]

O wat goed, als ik google zie ik het inderdaad staan als tip, maar als ik google op gele aanslag toilet schoonmaken, dan komt het niet als optie.

Dank jullie voor alle tips!
En dan weten jullie meteen wat ik ga doen dit weekend (vanavond al beginnen) 😁.

Deze 

https://www.action.com/nl-nl/p/3012595/the-pink-stuff-schoonmaakpasta/

Loulou39 schreef op 13-03-2026 om 21:18:

[..]

Nee, dat heb ik niet op die manier gedaan. Dat kan ik meteen vannacht wel even proberen.

Ik ben met puimsteen en staalborstelsponsjeaps eigenlijk wel bang dat ik het glazuur beschadig, bedacht ik net.

Dat bedacht ik mij ook. Glazuur is glad en als je dat opruwt dan wordt het des te sneller weer vies. Ik laat het ook een nachtje inweken met een wc-papiertje en gewone wc-reiniger. 

Courage schreef op 14-03-2026 om 01:27:

[..]

Vaak werken dit soort middeltjes wel alleen als je het meteen op die manier wasr. Niet als het bij poging 1 niet is gelukt en dan in ronde 2 de extra middelen. Iets om in je achterhoofd te houden.

Klopt! En ik was ook vlekken wel snel nadat ze gemaakt zijn. Laat het niet nog dagen in de wasmand liggen en ga dan pas aan de slag. 

Ik gooi wel eens een ouderwetse vaatwastablet in de wc pot( ff dat plasticje eraf pulken) en laat dat weken als we een nachtje weg zijn. Dat zorgt er ook voor dat aanslag onderin verdwijnt.

Zouden die mensen met een streep in de wc-pot allemaal een ontkalkingsinstallatie hebben; vraag ik me af. 

Dolfje schreef op 14-03-2026 om 08:43:

Ik gooi wel eens een ouderwetse vaatwastablet in de wc pot( ff dat plasticje eraf pulken) en laat dat weken als we een nachtje weg zijn. Dat zorgt er ook voor dat aanslag onderin verdwijnt.

De aanslag onderin verwijder ik altijd met een tablet om kunstgebitten te reinigen.

Herfstappeltaart schreef op 14-03-2026 om 09:05:

[..]

De aanslag onderin verwijder ik altijd met een tablet om kunstgebitten te reinigen.

Oh ja dat heb ik ook weleens gehoord.

Dolfje schreef op 14-03-2026 om 08:43:

Kunstgebittabletten werken fantastisch. 😊

rionyriony schreef op 14-03-2026 om 09:05:

Zouden die mensen met een streep in de wc-pot allemaal een ontkalkingsinstallatie hebben; vraag ik me af.

Wel die strepen, geen ontkalkingsinstallatie hier. 

BlairW schreef op 14-03-2026 om 08:41:

[..]

Klopt! En ik was ook vlekken wel snel nadat ze gemaakt zijn. Laat het niet nog dagen in de wasmand liggen en ga dan pas aan de slag.

Ja en dat zijn inderdaad de vlekken die ik dan doorgeschoven krijg van mijn dochter 😆😆

Vetvlekken in kleding krijg ik er altijd uit (zonder het kledingstuk te beschadigen) met Wipp Kragen en Vlekken. Soms smeer ik het in en gooi het terug in de wasmand. De volgende dag wassen en de vetvlek is weg. Ik weet niet of het in NL nog te koop is eigenlijk. Ik kocht het de laatste keer in een kleine supermarkt in Gent. 

Baking soda om de was/spoelbak schoon te maken. Geen agressief ( blekend) schuurmiddel meer nodig.
Bij aangebrande pan zoveel mogelijk eruit schrapen. En dan laten weken met baking soda op de bodem en daarna scheut kokend water.

Tegen luchtjes in de vuilnisbak/ afvalcontainer gebruik ik HG tegen kattenbakgeur (op basis van enzymen)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.