Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Huisdier als verjaardagscadeau?

Mijn zoon wordt dit jaar 12 en hij  wil graag een baardagame voor zijn verjaardag. Ik heb nooit een reptiel als huisdier gehad en weet er dus ook niks van. Iemand die er ervaring en verstand van heeft?

Nick90 schreef op 26-03-2026 om 18:53:

zoon heeft al vanalles uitgezocht over hoe en wat er nodig is en wij denken dat hij prima voor dat diertje kan zorgen. 

Tuurlijk maar dan niet ergens in het bos achterlaten als het toch niet allemaal zo makkelijk is of zoon er tijdens zijn studie geen tijd meer heeft.

Nick90 schreef op 09-04-2026 om 18:36:

[..]

Ja rot dat je zulke ouders hebt, laat meteen zien dat ze 0,0 vertrouwen in je kunnen hadden, ik had in mijn jeugd al allerlei huisdieren gehad van tamme ratten tot een paludarium met kikkers en aquaria. Treurig dat jij dat niet mocht van je ouders en ze daarmee lieten blijken dat ze je niet in staat achtten om voor een ander levend wezen te zorgen. Blij dat mijn pa wel van huisdieren hield en ik dus van jongs af aan heb geleerd dat huisdieren geen tijdelijk speeltje zijn. Maar als jouw ouders jou niet capabel vonden om voor een dier te zorgen zou ik dat niet op anderen projecteren

Ik ben groot geworden met honden. En de wetenschap dat de zorg voor een hond nooit zal ophouden of op een laag pitje kan worden gezet.

Ik was al vanaf heel jonge leeftijd verantwoordelijk. Mijn taak om voor hond te zorgen. Uitlaten, eten, drinken, liefde geven. Ik kwam er speciaal tussen spelen door voor naar huis.

Ook met het zorgen voor 1 dier leer je dat.
jullie kiezen voor meer dieren, dat mag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.