Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hondje met patella luxatie

Ben er helemaal ziek van. Mijn hondje heeft waarschijnlijk patella luxatie. Ze loopt in twee weken tijd van normaal naar eerst een pootje mank en nu twee. Zooooo zielig!!! Heb een afspraak staan bij een kliniek in Kleve. Daar woon ik niet ver vandaan, de kliniek staat goed aangeschreven en de tarieven in Duitsland zijn schijnbar veel lager. Over anderhalve week kan ik terecht.

Iemand ervaring met een hondje met patella luxatie of de kliniek in Kleve? Alle tips welkom!!!!

Geen ernstige patella luxatie. Ik heb weleens een hondje gehad waar een andere hond in een enthousiaste speelbui met zijn grote poot bovenop sloeg, waarna de knieschijf uit de rail schoot. Na enkele tientallen passen schoot hij er weer in en daarna geen probleem meer gehad.

He, wat een pech.  Het is een erfelijke kwaal, hoe oud is je hond?
Wat zegt de fokker ervan? 

https://dierenziekenhuizen.nl/honden/orthopedie-hond/patella-luxatie-hond/

Mijn hondje heeft waarschijnlijk een patella luxatie ‘gehad’ maar die is nooit ontdekt. De dierenarts heeft die conclusie getrokken omdat ze nu, met zeven jaar, ernstige artrose heeft. Nu is dat gewricht dus helemaal kapot. Ik ben daar ook echt goed ‘ziek’ van geweest en af en toe nog. Ik vind het gek dat ik het nooit gemerkt heb. Eigenlijk moet je blij zijn dat jij het wel hebt gemerkt. Nu is er nog wat aan te doen, als je het kan betalen tenminste. Met mijn hondje lijkt het op dit moment vrij goed te gaan. Ze krijgt dagelijks een lage dosis pijnstilling en een voedingssupplement en ze is vrolijk en actief. Maar ze loopt wel gauw mank dus ik ben voorzichtig met haar. Ik hoop dat het lang zo redelijk goed kan blijven gaan. Want een dier met constante pijn laten leven kun je natuurlijk niet maken. 

aww, ik heb het zelf wel gehad maar daar was ik echt goed beroerd van en ik kon hem nog zelf terugzetten ook. Arm ding… 

verder geen ervaring met honden, sterkte. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.