Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

hondenvoer Lidl?

Onze labrador krijgt van pup af aan Royal Canin voer; de laatste paar jaar de Mobility lijn omdat dat aangeraden werd door de dierenarts in verband met zijn artrose. Nu heeft mijn man laatst een foto gemaakt van de Lidl Orlando brokken verpakking; dit hebben we naast de ingrediënten van Royal Canin gelegd en we merken weinig verschil op. Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met de Lidl Orlando brokken? Ook bij honden met artrose? Het scheelt per maand 40 euro als we overstappen; maar we zullen dit niet doen als het slechter is voor onze lab. Maar het is ook zonde om elke maand veel meer te betalen als dat niet nodig is....twijfels dus.

Mijn advies zou zijn om een voedingsdeskundige te zoeken die ook achter vers vlees staat ipv alleen maar brokken. Een van mijn honden heeft heupdysplasie gehad en het was een stuk beter te managen met vers vlees dan brokken. je kan dit namelijk veel beter aanpassen op de behoeftes van de hond.

Waarom gaan jullie niet, met de foto 's met de ingrediëntenlijsten van allebeide verpakkingen naar de DA?
Lijkt mij de kortste klap.

lidl heeft doorgaans kwalitatief zeer goede spullen. Ik zou gerust overstappen. Je kan altijd weer terug.  Zelf eet je toch ook gewoon een huismerk?

De ingredienten zijn hetzelfde, maar ook de samenstelling? 
Zit er evenveel in van elk ingredient?

Masami schreef op 10-03-2022 om 22:31:

Waarom gaan jullie niet, met de foto 's met de ingrediëntenlijsten van allebeide verpakkingen naar de DA?
Lijkt mij de kortste klap.

Dierenartsen hebben geen enkel verstand van hondenvoeding. Is maar een heel klein onderdeel van hun opleiding.  Zij laten zich enkel leiden door het merk waar ze een contract mee hebben.

Ga eens op onderzoek uit...ik zou persoonlijk kiezen voor vers vlees, geef ik mijn honden al jaren, afgewisseld met een goede brok en nee niet die van de Lidl [ daar zit gewoon heel veel vulmiddel in zoals graan, waardoor ze ook gigantisch veel poepen ] en voor de artrose een goed supplement zoals bv glucosamine.

De brokken van Royal Canin hebben als hoofdbestanddeel GRAAN en naar mijn mening is een hond geen paard, maar een vleeseter.  Hoe dat zit met Orlando van de Lidl weet ik niet, maar ik vermoed het zelfde.

Zelf koop ik bij Zooplus of Bitiba :  Wolf of Wilderness, dat is graanvrij, dus het hoofdbestanddeel is vlees.

De dierenarts heeft een contract met Royal Canin en verdient dus extra op de verkoop.

Vraag aan je dierenarts welk ingredient belangrijk is voor jouw hond en ga daarmee op zoek, bijvoorbeeld op www.voerwijzer.nl of ga met je vraag naar een hondenforum, zoals bijvoorbeeld www.hondenpage.com.

Ik neem aan dat je weet dat overgewicht slecht is voor een  hond, dus kijk daar voor uit.

grasspriet1980

grasspriet1980

11-03-2022 om 11:14 Topicstarter

Bedankt voor de reacties; de dierenarts zweert bij Royal Canin; hele praktijk staat er vol mee. Dus die hebben een gekleurde mening; zij verdienen er aan als wij kiezen voor Royal Canin. Ik heb de samenstellingen bekeken en het wijkt niet  veel af; 25% ruwe as t.o.v. 23,5% bijvoorbeeld. Vetpercentage scheelt ook nauwelijks en dat geldt dus voor alle ingrediënten. Alleen vitamine A zit beduidend minder in de Lidl brok.
In de Mobility lijn zitten wel supplementen voor zijn artrose, maar glucosamine is ook los te koop. Ik denk dat we het gewoon eens 1 zak gaan proberen met dagelijks een glucosamine tablet. Merken we dat hij het hier minder op doet stappen we weer over. Wat vers vlees betreft: dat lijkt me een prijzige aangelegenheid, of valt dat mee?
Wat overgewicht betreft: hij is chronisch op dieet, want is onverzadigbaar. Maar heeft een prima gewicht dankzij vele wandeluren.

Vitamine A zit ook in ei dus dan kun je m ook een rauw ei geven? Onze hond is er dol op. Even spelen met een ei op t gras en dan eet ie alles op.
In Leverworst zit ook erg veel vitamine A.
In paling ook maar das zo’n dure keuze.😜

Kataravrouw schreef op 11-03-2022 om 08:31:

[..]

Dierenartsen hebben geen enkel verstand van hondenvoeding. Is maar een heel klein onderdeel van hun opleiding. Zij laten zich enkel leiden door het merk waar ze een contract mee hebben.

Ga eens op onderzoek uit...ik zou persoonlijk kiezen voor vers vlees, geef ik mijn honden al jaren, afgewisseld met een goede brok en nee niet die van de Lidl [ daar zit gewoon heel veel vulmiddel in zoals graan, waardoor ze ook gigantisch veel poepen ] en voor de artrose een goed supplement zoals bv glucosamine.

Jammer genoeg is dit vaak zo 
Mijn honden eten ook vlees (kvv) wat niet alle dierenartsen kunnen waarderen, daarnaast ook een kwalitatief goede brok en een gelatinaat supplement. 
Dat kost wel wat maar je voert er ook minder van wat het prijsverschil weer grotendeels opheft.
Royal Canin is weliswaar een bekend merk (goede marketing) maar bestaat voornamelijk uit vulmiddel wat niets voor je hond doet.
Dit geldt overigens voor de meeste commerciële merken 
Als ik dan zie dat een 12 kilo zak zo'n 70 euro kost, is er echt wel een betere keus.

Kijk eens op: https://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken 
Je kan hier aankruisen wat je belangrijk vindt, bv extra glucosamine en chondroitine.



Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.