Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Ies

Ies

28-07-2024 om 06:18

Hondenfietskar

Wie oh wie heeft ervaring met een hondenfietskar? Bevalt het fietsen, is het lastig? Blijft hond goed rustig? 
Ik overweeg eentje voor achterop een e-bike.

Ies schreef op 28-07-2024 om 15:35:

Ik heb wel vaker honden laten fietsen naast de fiets. Met deze hond heb ik het nooit gedurfd, juist omdat hij soms nogal kan reageren op andere honden. Hij is wel heel trainbaar maar het is soms sterker dan hemzelf.
Fietsen is nu geen optie meer, dat kan hij fysiek niet meer.
Een fietskar uitproberen zou wel het handigste zijn maar ik geloof niet dat ik iemand ken.

Er zijn ook wel dierenwinkels waar je zo'n kar voor bijv een week of langer kunt huren, misschien is dat een optie? Met een reactieve hond zou ik alleen eerder denken aan een bakfiets. Lig je toch wat stabieler op de weg dan zo'n kar achter je fiets

Wij hadden dit vroeger voor onze 2 honden, een yorkshire terrier en een grotere vuilnisbak. Na even wennen vonden ze dit prima. 

Ies

Ies

28-07-2024 om 18:25 Topicstarter

Miepjecody schreef op 28-07-2024 om 16:09:

[..]

Je berichten zijn echt heel vreemd hoor.

Ot, Rionyriony, ik lees je heel graag. Ik vind je berichten ook vaak een tikje vreemd, maar daar hou ik juist wel van. 

Ies

Ies

28-07-2024 om 18:29 Topicstarter

Loetjekoe schreef op 28-07-2024 om 17:14:

[..]

Er zijn ook wel dierenwinkels waar je zo'n kar voor bijv een week of langer kunt huren, misschien is dat een optie? Met een reactieve hond zou ik alleen eerder denken aan een bakfiets. Lig je toch wat stabieler op de weg dan zo'n kar achter je fiets

Goeie tip, zou ik idd eens kunnen doen! 
Een bakfiets dacht ik idd ook wel aan maar dat is wel een heel ander prijskaartje en eigenlijk heb ik daar de plek ook niet voor. Maar ik blijf alle opties onderzoeken.

misschien ken je wel iemand met een fietskar voor kinderen? Het zal wel iets anders in elkaar steken, maar om te proberen hoe je hond er op reageert is het mogelijk wel prima? Wel even kijken of je de hond goed kan vastmaken. In een hondenfietskar zit daarvoor een speciale aansluiting.

Ies

Ies

28-07-2024 om 21:10 Topicstarter

Ik ben zelf uit de kleine kinderen dus een beetje uit die wereld. Maar ga eens nadraag doen hier en daar!
Dank ieder voor de reacties. 

Ies schreef op 28-07-2024 om 21:10:

Ik ben zelf uit de kleine kinderen dus een beetje uit die wereld. Maar ga eens nadraag doen hier en daar!
Dank ieder voor de reacties.

Google eens op hondenkar huren. Ik kreeg best veel resultaten.

ik had een fietskar voor kind achter mijn e-bike. Was in begin even wennen: ruimere bochten nemen en niet te hard over verkeersdrempels gaan. Geldt natuurlijk ook voor hondenfietskar.

Dat soort fietskarren zijn ook goed via marktplaats te koop trouwens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.