Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

HOG - kletstopic

Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag - kletstopic voor alle huishoud haters.

Hou elkaar hier aan de praat zodat we het huishouden kunnen ontwijken. 

Ja, ik kende hem al langer maar hij was toentertijd maar bij 1 merk te krijgen op een onbekende site en kostte 400 euro met weinig informatie. Nu ben ik weer opnieuw gaan kijken en hebben veel merken hetzelfde ding in de verkoop voor rond de 200 euro met een berg reviews, dus voor die prijs kan ik me geen buil vallen, wetend hoe ontzettend bagger ik ben met afwassen. Als het toch eens goed werkt hè, heb ik mijn aartsvijand de afwas voorgoed verslagen.🤩

Rockstar schreef op 29-08-2021 om 00:23:

En ik heb in een vlaag van HOGwoede een mini vaatwasser besteld die niet op een afvoer hoeft en op het aanrecht kan staan. Hij heeft een eigen reservoir van 5 liter water en er kunnen 2 couverts in. Hij kan het onmogelijk slechter doen dan ik dus mijn verwachtingen zijn hoog.

Super! Hoop dat ie goed werkt.

Ik weet nog hoe blij ik met m'n eerste vaatwasser was. Wanneer wordt ie bezorgd?

Rockstar schreef op 29-08-2021 om 00:51:

Ja, ik kende hem al langer maar hij was toentertijd maar bij 1 merk te krijgen op een onbekende site en kostte 400 euro met weinig informatie. Nu ben ik weer opnieuw gaan kijken en hebben veel merken hetzelfde ding in de verkoop voor rond de 200 euro met een berg reviews, dus voor die prijs kan ik me geen buil vallen, wetend hoe ontzettend bagger ik ben met afwassen. Als het toch eens goed werkt hè, heb ik mijn aartsvijand de afwas voorgoed verslagen.🤩

Mijn zoon heeft ook zo eentje maar wegens ernstige HOG is die nog steeds niet uitgepakt en aangesloten

Mlah! schreef op 28-08-2021 om 16:17:

[..]

Heb ik vorige week ook gedaan, nadat ik in een ander topic las dat al die nutteloze oude mails slecht zijn voor het milieu.

Is het ook, want die data moet ergens opgeslagen worden, in zo'n datacenter dat enorm gekoeld moet worden en zo. Dus huphup, alle zinloze mail opbergen. Belangrijke mails uitprinten kan zelfs beter zijn voor het millieu als je het hem lang moet bewaren.

Een half uurtje netflix kijken is gelijk aan 6 km rijden met de auto...

Wat een fijn topic  

Ik heb vandaag een redelijk goede dag gehad. Ik heb onze dekbedden gewassen (man en ik hebben beiden een eigen dekbed). 
Natuurlijk totaal geen zin om deze nu op bed te leggen. Als ik het vanacht weer koud krijg trek ik wel een pyjamabroek aan of ga in het logeerbed liggen. 
Gelukkig komt morgen de hulp, zij verschoont altijd het bed. 
Zij is sowieso een held. 
O en ik heb de vaatwasser ingeruimd en aangezet en ga zo nog even de kattenbak doen. 

Donderdag gaat mijn zoontje voor het eerst een dag naar de opvang. 
Ik heb voor mijzelf een hele lijst met taken bedacht die ik in die tijd kan doen. Ben benieuwd hoe ver ik kom, ik denk dat ik niet verder kom dan een was opvouwen op de bank terwijl ik een serie bing.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 10:25

Bailey26 schreef op 29-08-2021 om 19:22:

Wat een fijn topic

Ik heb vandaag een redelijk goede dag gehad. Ik heb onze dekbedden gewassen (man en ik hebben beiden een eigen dekbed).
Natuurlijk totaal geen zin om deze nu op bed te leggen. Als ik het vanacht weer koud krijg trek ik wel een pyjamabroek aan of ga in het logeerbed liggen.
Gelukkig komt morgen de hulp, zij verschoont altijd het bed.
Zij is sowieso een held.
O en ik heb de vaatwasser ingeruimd en aangezet en ga zo nog even de kattenbak doen.

Donderdag gaat mijn zoontje voor het eerst een dag naar de opvang.
Ik heb voor mijzelf een hele lijst met taken bedacht die ik in die tijd kan doen. Ben benieuwd hoe ver ik kom, ik denk dat ik niet verder kom dan een was opvouwen op de bank terwijl ik een serie bing.

Gelukkig typte je die laatste zin ook nog. Ik schrok al, we zitten hier toch niet ineens met een fake-HOG-ger?? 

Soms is HOG-en even niet mogelijk. Ik kreeg van het weekend bezoek en moest toch echt even afwassen. Omdat ik de hele week thuis was geweest, had ik nog 5 dagen afwas staan. En ik spoel de hele vieze borden altijd wel even af, dan gaat het niet stinken/schimmelen. Daarnaast was ik onverwachts thuis, dus ik had op zondag al alle maaltijden voor de week voorbereid en de rest afgewassen. Dus het was gewoon de bakjes leegeten.
En ik moest even mijn salontafeltje leegmaken, want anders konden er geen koekjes en thee staan...
Verder lui geweest, want had geen was die gedaan moest worden, want niet naar kantoor geweest. Scheelt veel.

Sophia_!

Sophia_!

30-08-2021 om 10:47

Ik ben iets teveel HOGger, ik moet echt wat doen en kan mezelf totaal niet motiveren. Zucht..

Hen74 schreef op 30-08-2021 om 10:25:

[..]

Gelukkig typte je die laatste zin ook nog. Ik schrok al, we zitten hier toch niet ineens met een fake-HOG-ger??

Ter geruststelling, het wordt waarschijnlijk de was die al sinds afgelopen donderdag in de mand ligt (ik kwam er gisteren per toeval achter dat ik dat nog moet doen, was de wasmand al kwijt) 

Bailey26 schreef op 30-08-2021 om 11:14:

[..]

Ter geruststelling, het wordt waarschijnlijk de was die al sinds afgelopen donderdag in de mand ligt (ik kwam er gisteren per toeval achter dat ik dat nog moet doen, was de wasmand al kwijt)

Beetje gestoft en gezogen.
Moest wel gebeuren na 6 weken met de Franse slag en nog een week met veel afspraken 
Verder aan het opruimen geweest, wat kunnen kinderen een zooi maken.
 En een hoek van de kamer veranderd, het stond me niet naar mijn zin.
Rest van de dag doe ik niet veel meer, ik voel mijn rug.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 13:05

Bailey26 schreef op 30-08-2021 om 11:14:

[..]

Pfieuw, ben gerustgesteld nu. 

Marcador schreef op 29-08-2021 om 02:41:

[..]

Super! Hoop dat ie goed werkt.

Ik weet nog hoe blij ik met m'n eerste vaatwasser was. Wanneer wordt ie bezorgd?

Gister is hij bezorgd en hij WERKT als een TREIN, je weet dat je oud wordt als je als een kind zo blij bent met een vaatwasser maar oh man, wat ben ik blij met het ding. Eindelijk een leeg aanrecht, eindelijk niet meer tegen de afwas aan zitten hikken.

Meanwhile probeer ik al een halve week de badkamer te doen maar ja HOG he. Hopelijk is vandaag de dag, hebben we dat ook weer gehad.

Vandaag alleen nog maar een was gedraaid en opgehangen 
Daarna te winkelen geweest.

Rockstar schreef op 01-09-2021 om 12:45:

[..]

Gister is hij bezorgd en hij WERKT als een TREIN, je weet dat je oud wordt als je als een kind zo blij bent met een vaatwasser maar oh man, wat ben ik blij met het ding. Eindelijk een leeg aanrecht, eindelijk niet meer tegen de afwas aan zitten hikken.

Super!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.