Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

HOG - kletstopic

Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag - kletstopic voor alle huishoud haters.

Hou elkaar hier aan de praat zodat we het huishouden kunnen ontwijken. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

22-08-2021 om 00:55

Mlah! schreef op 21-08-2021 om 20:57:

[..]

Ik weet niet of je huis veel schoner wordt van al dat soppen en zuigen, kan behoorlijke vlekken geven

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

22-08-2021 om 00:56

CharliesA schreef op 21-08-2021 om 20:56:

Dames, dames, ik ben vandaag verdacht stil geweest op dit topic 😊

En dat had natuurlijk zijn redenen, heel veel redenen

Ik zal er verder niets over vertellen, maarre dit topic heeft een ongekende uitwerking in de vorm van reversed psychology

_melon

_melon

25-08-2021 om 20:27 Topicstarter

Maar in het kletstopic, zonder het al te herkenbaar te maken. Ik moet even luchten.

Als puber ging ik regelmatig om met 2 zusjes die als kleine meisjes hun moeder verloren hadden. Vermoord. Ik wist geen details en daar ook nooit naar gevraagd, dat was vroeger gebeurd en daar hadden we het verder niet over.
Nu had 1 van die meiden iets erover op FB gezet en ben ik gaan Googlen. Had ik beter niet kunnen doen. Die vrouw is echt op gruwelijke wijze om het leven gebracht voor het oog van die 2 meiden en hun peuter zusje. Het komt ineens zo binnen, vreselijk. Ben er naar van. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

25-08-2021 om 20:32

_melon schreef op 25-08-2021 om 20:27:

Maar in het kletstopic, zonder het al te herkenbaar te maken. Ik moet even luchten.

Als puber ging ik regelmatig om met 2 zusjes die als kleine meisjes hun moeder verloren hadden. Vermoord. Ik wist geen details en daar ook nooit naar gevraagd, dat was vroeger gebeurd en daar hadden we het verder niet over.
Nu had 1 van die meiden iets erover op FB gezet en ben ik gaan Googlen. Had ik beter niet kunnen doen. Die vrouw is echt op gruwelijke wijze om het leven gebracht voor het oog van die 2 meiden en hun peuter zusje. Het komt ineens zo binnen, vreselijk. Ben er naar van.

Wat erg Melon, zo komt het opeens heel dichtbij!

Ik hoop dat de meisjes steun van familie en hulpverlening hebben gekregen, want zoiets zal verschrikkelijk zijn geweest voor hen.

Sophia_!

Sophia_!

25-08-2021 om 20:34

Jeetje wat heftig! 😥

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

25-08-2021 om 23:07

_melon schreef op 25-08-2021 om 20:27:

Oh wat vreselijk voor die meisjes! Begrijpelijk dat dit nogal wat met je doet. Het is niet alledaags en dan ook nog van mensen die je kent. 

Wow bizar, dat zulke mensen bestaan hè, die dat gewoon doen. En die arme mensen die daar dan verder mee moeten leven.😔 Dat is niet niks en zet de toon voor de rest van je leven denk ik.

_melon

_melon

26-08-2021 om 09:43 Topicstarter

Ja gelukkig goede hulp gelregen en opgevoed door een fijne familie. 
En kon er zelf nog even met vriend over praten. Die kende het verhaal helemaal niet, dus die voelde zich ook niet zo geweldig na het lezen van alles.

Vandaag een nieuwe dag om te HOGgen.
Ik heb de vaatwasser en de wasmachine al aan en voor de rest ga ik niks doen. 

wat een naar verhaal melon 

Hier vandaag nog niets gedaan.
Kind had een afspraak voor een IQ test vanmorgen 
Daar ben ik met hem heen geweest 
Hij was 2 uur onder de pannen en ondertussen ben ik de stad in geweest te shoppen 

Tjee Melon, wat een verhaal. Eigenlijk is dat ook zoiets waarbij ik zou kunnen denken, dit had ik liever niet geweten...

HOG vandaag gaat prima, maar ja moet werken. Morgen moet ik wel iets doen, want ik krijg visite en heb heel veel afwas staan en zo...

Ik heb 2 volle dagen geHOGt maar nu moest ik echt, mijn nijntjes moesten een schoon huisje en toen ik eenmaal bezig was me ook maar over de rest van het huis gesleept. Ik heb de nijntjes verschoont, stofgezogen (voor het eerst sinds ik mijn botje heb, ik moet daar een sticker voor), de keuken schoongemaakt (deep clean), gestoft en 3 wassen gedraaid. De 1e 2 wassen liggen nog als een hoopje op de grond in de badkamer, maar die moet ik wel opruimen voor ik ga slapen, anders kan ik mijn tanden niet poetsen en niet naar de wc dus dat komt wel goed. Mijn bed is afgehaald dus daar komt ook vanzelf een schoon dekbed op wanneer ik wil slapen. En ik ga nog even dweilen, ik denk dat ik mezelf de slaapkamer in dweil en dan lekker ga slapen. Dan morgen alleen nog de badkamer en nog een kleding was denk ik, of misschien ga ik die was weer HOGen. Evenals het vaatwassertablet wat al weken ligt te wachten, ik wil mijn oven schaal schoonmaken ermee maar ja lui druk hè. Keuken is na een kookbeurt ook weer toe aan een nieuwe schoonmaak ronde, zucht, maar die deep clean heb ik wel gehad voorlopig. 😆

Ik heb nog niet gedweild. Ik vond dat er te veel kruimeltjes lagen na het eerst stofzuigen en daarna koken en keuken schoonmaken, dus botje mag eerst even voor me sloven en dan doe ik het vandaag.😋 Hopelijk.

Deze week bed verschoond en direct de boel gewassen, gedroogd en in de kast opgeborgen. Nog 2 wassen gedraaid. Eentje ligt al opgevouwen in de kast, de ander hangt nog te drogen. Verder vandaag koelkast en diepvries ontdooien en schoonmaken.
Oh en gister zag ik dat de voorruit van mijn auto van binnen heel vies is dus die wil ik nog even schoonmaken. 
Eigenlijk ook nog stofzuigen maar denk dat ik dat maar aan vriendlief over laat.
En de keukenkastjes moeten eigenlijk ook wel een keer van binnen gedaan worden maar dat is voor een andere keer

Zat opeens ergens aan te denken wat ik met jullie wil delen. Paar weken geleden las ik ergens dat in Breda een speciale schoonmaakwinkel komt. De eigenaars ervan willen van schoonmaken een beleving maken, dus als jullie ook een beleving willen, moet je daar zijn.

https://indebuurt.nl/breda/nieuws/nieuw-in/voor-de-schoonmaakfreaks-deze-nieuwe-winkel-komt-in-de-korte-brugstraat~145420/

Ja. Nee. Ik heb mijn hoop gevestigd op het robot slaafje van Tesla.

Ik vond chips eten belangrijker dan dweilen. De chips is nu op, evenals mijn zin om te dweilen (kan iets op zijn wat nooit geweest is?). Morgen weer een poging.😙

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.