Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

HOG - kletstopic

Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag - kletstopic voor alle huishoud haters.

Hou elkaar hier aan de praat zodat we het huishouden kunnen ontwijken. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

19-08-2021 om 14:26

CharliesA schreef op 19-08-2021 om 14:24:

[..]

Ja, ik denk misschien dat ik toch inmiddels schoner ben dan gedacht Maar nog veel huishoudelijk werk in te halen nu.

Van die wc borstels heb ik er dus een half dozijn ingekocht, zo van dan heb ik ze voorlopig op maat. Dus ik denk dat ik ze sneller ga vervangen en dan kijk of ik kan overstappen op een hele borstel die gewoon elke 3 maanden weg kan.

Hoe vaak vervangen jullie zo'n wc borstel?

Ik woon hier al meer dan 20 jaar. Nog nooit gedaan. Ziet er nog prima uit. 

Hen74 schreef op 19-08-2021 om 14:26:

[..]

Als de haren teveel beginnen uit te vallen.

Sophia_!

Sophia_!

19-08-2021 om 14:30

Ik heb 'm 1x vervangen in 15 jaar tijd, omdat de steel bijna doormidden brak, verder nooit. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

19-08-2021 om 14:34

Nou ja, als ik jullie zo lees zit ik ver voor op schema. Ik denk dat ik de laatste 2-5 jaar geleden heb vervangen? Geen idee....

OK, ik ga weer aan de slag

CharliesA schreef op 19-08-2021 om 14:24:

[..]

Ja, ik denk misschien dat ik toch inmiddels schoner ben dan gedacht Maar nog veel huishoudelijk werk in te halen nu.

Van die wc borstels heb ik er dus een half dozijn ingekocht, zo van dan heb ik ze voorlopig op maat. Dus ik denk dat ik ze sneller ga vervangen en dan kijk of ik kan overstappen op een hele borstel die gewoon elke 3 maanden weg kan.

Hoe vaak vervangen jullie zo'n wc borstel?

Na de laatste verhuizing nieuwe wc-borstels gekocht. Zijn nog lang niet aan vervanging toe volgens mij. 

Verder is ramen lappen ook wel mijn vervelendste klus. In mijn vorig huis moest ik de buitenramen ook van binnenuit wassen maar daarvoor moest ik dan wel bankstellen ed verschuiven dus je je kunt je voorstellen hoe vaak dat gebeurde  

CharliesA schreef op 19-08-2021 om 14:34:

Nou ja, als ik jullie zo lees zit ik ver voor op schema. Ik denk dat ik de laatste 2-5 jaar geleden heb vervangen? Geen idee....

OK, ik ga weer aan de slag

Met luieren hoop ik?

Hen74 schreef op 19-08-2021 om 14:26:

[..]

🤯😖

Ramen lappen vind ik dus ook niet leuk!  en de wc borstel krijgt een beurt met de stoomreiniger. Op 100 graden is alles dood, toch?!

Sophia_!

Sophia_!

19-08-2021 om 16:50

ToetieToover schreef op 19-08-2021 om 16:46:

Ramen lappen vind ik dus ook niet leuk! en de wc borstel krijgt een beurt met de stoomreiniger. Op 100 graden is alles dood, toch?!

Ik laat de wc borstel weken in de pot met een scheut chloor. Lijkt me ook wel goed.  

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

19-08-2021 om 17:40

Mlah! schreef op 19-08-2021 om 15:53:

[..]

🤯😖

Ik zie als reactie bij jou alleen twee rechthoekjes met een kruis erdoor. Weet dus niet wat je schreef of plakte..

Zie dat trouwens wel vaker. Ook op Instagram komt dat vaak voor. Iemand een idee hoe dat komt?

Hen74 schreef op 19-08-2021 om 17:40:

[..]

Ik zie als reactie bij jou alleen twee rechthoekjes met een kruis erdoor. Weet dus niet wat je schreef of plakte..

Zie dat trouwens wel vaker. Ook op Instagram komt dat vaak voor. Iemand een idee hoe dat komt?

Zijn smiley s van mijn telefoon. Ik ga even wat andere graaien voor je 

Deze dan maar. Niet helemaal hetzelfde. 

Iets waarmee je in de wc roert niet vervangen, uh ... Snap ik niet

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

19-08-2021 om 18:07

Mlah! schreef op 19-08-2021 om 17:49:

[..]

Zijn smiley s van mijn telefoon. Ik ga even wat andere graaien voor je

Deze dan maar. Niet helemaal hetzelfde.

Iets waarmee je in de wc roert niet vervangen, uh ... Snap ik niet

Ik gebruik hem blijkbaar niet zo vaak. En wat Sophia doet, gebeurt hier ook: mijn hulp zet 'm dan in de chloor in de pot. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

19-08-2021 om 18:23

Zusterclivia schreef op 19-08-2021 om 14:55:

[..]

Met luieren hoop ik?

Heb vandaag door jullie inspiratie besloten om de stomerij gang uit te stellen tot een moment in de toekomst .

Had net een afspraak buiten de deur en dacht dan kan ik ook even bij de stomerij langs, die is daar vlak bij - maar ga het lekker spreiden.

thnx

Hen74 schreef op 19-08-2021 om 18:07:

[..]

Ik gebruik hem blijkbaar niet zo vaak. En wat Sophia doet, gebeurt hier ook: mijn hulp zet 'm dan in de chloor in de pot.

WC borstel is 40 cm lang, hoeveel cm staat in de chloor? (en hoeveel dus niet?)

Zag boven ook nog een bericht over een stoomreiniger: dan verspreid je toch juist allemaal minuscule kleine vieze deeltjes? Als je daar met hoge druk op gaat staan blazen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

19-08-2021 om 18:47

Ik laat met schoonmaken toilet als laatste de wc borstel drogen. Dus tussen bril en pot met steel zeg maar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.