Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

HOG - kletstopic

Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag - kletstopic voor alle huishoud haters.

Hou elkaar hier aan de praat zodat we het huishouden kunnen ontwijken. 

Wat een leuk topic! Ik kan zo slecht zitten als ik nog iets zie. Ik kan sowieso slecht zitten. Mijn vriend wil echter liever leuke dingen samen doen en dan gaat hij het -in zijn ogen overbodige- klusje doen. 

Laatst mocht ik zes weken niks tillen, dat was HOG-therapie. Toen mocht ik vooral ook niet stofzuigen en geen ramen lappen en sinds die tijd doet hij alles. Nou ja alles... behalve ramen lappen

Daar kun je nu dus bijna niet meer doorheen kijken maar, en nu wil ik een schouderklopje, ik ga het niet doen. We gaan samen iets leuks doen vandaag en dan zie ik het raam toch niet. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

19-08-2021 om 08:12

Oh ja, ik heb de glazenwasser opgezegd vanwege allerlei problemen met factureren etc.

Nu kan ik het zelf doen, en de ramen zijn een partij vies!

Het fijne daarvan is: ik ga ze binnenkort schoonmaken en dan zie je echt het verschil

Rockstar schreef op 19-08-2021 om 00:10:

Oh ja die was. Daar heb ik me vandaag ook langs lopen wurmen omdat ik te beroerd was alles van de lijn te halen.

En ik negeer al 2 dagen de afwas. Wilde het echt vandaag doen maar toen ik 22:30 thuis kwam had ik geen zin meer (wat een verassing dat hadden we nou niet zien aan komen).

:highfive:

Ik vind afwassen ook echt te veel tijd kosten, maar ja, na 3-4 dagen staat er toch altijd wel een berg. Ik ga nu op 2x in de week afwassen. Ik heb wel een vaatwasser, maar niet genoeg spullen. In neem een salade mee naar mijn werk en die gaat in een speciale lunchdoos, daar heb ik er twee van. Maar op dinsdag moeten ze allebei wel uitgewassen worden, want de lunch voor de komende 2 dagen moet klaar gemaakt worden. En als ik ze gelijk na het werk in de vaatwasser zet, zijn ze dus niet op tijd klaar. Misschien moet ik er nog 2 bij kopen, dan hoef ik pas na 4 dagen af te wassen. En/of dan kunnen ze in de vaatwasser.

_melon

_melon

19-08-2021 om 08:55 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 19-08-2021 om 08:52:

[..]

Ik vind afwassen ook echt te veel tijd kosten, maar ja, na 3-4 dagen staat er toch altijd wel een berg. Ik ga nu op 2x in de week afwassen. Ik heb wel een vaatwasser, maar niet genoeg spullen. In neem een salade mee naar mijn werk en die gaat in een speciale lunchdoos, daar heb ik er twee van. Maar op dinsdag moeten ze allebei wel uitgewassen worden, want de lunch voor de komende 2 dagen moet klaar gemaakt worden. En als ik ze gelijk na het werk in de vaatwasser zet, zijn ze dus niet op tijd klaar. Misschien moet ik er nog 2 bij kopen, dan hoef ik pas na 4 dagen af te wassen. En/of dan kunnen ze in de vaatwasser.

Precies. Gemak dient de mens! 

_melon schreef op 19-08-2021 om 08:55:

[..]

Precies. Gemak dient de mens!

Zolang ik er aan denk om ze wel even uit te spoelen komt het goed. Anders gaan ze schimmelen en stinken...

En waarom het niet werkt om mijzelf een deadline/beloning in het vooruitzicht te stellen...

e4cf67259eb5495dd64fbe4d1eb3b35d.jpg

Zusterclivia schreef op 19-08-2021 om 08:52:

[..]

Ik vind afwassen ook echt te veel tijd kosten, maar ja, na 3-4 dagen staat er toch altijd wel een berg. Ik ga nu op 2x in de week afwassen. Ik heb wel een vaatwasser, maar niet genoeg spullen. In neem een salade mee naar mijn werk en die gaat in een speciale lunchdoos, daar heb ik er twee van. Maar op dinsdag moeten ze allebei wel uitgewassen worden, want de lunch voor de komende 2 dagen moet klaar gemaakt worden. En als ik ze gelijk na het werk in de vaatwasser zet, zijn ze dus niet op tijd klaar. Misschien moet ik er nog 2 bij kopen, dan hoef ik pas na 4 dagen af te wassen. En/of dan kunnen ze in de vaatwasser.

Het leven kan zo simpel zijn 😁 

(Op dit soort punten worstel ik ook met minimalisme. Overal maar 1 van is soms niet praktisch)

Ja ik doe een moord voor een vaatwasser. Ik zeg altijd ik verhuis pas als ik een huis vind met vaatwasser.🤭

De was in de wasmachine gooien vind ik het niet erg. Ophangen aan een rek of in de droger ook niet, want als je dat niet doet ruïneer je je was. Alleen als het eenmaal aan een rekje hangt is de noodzaak om er iets mee te moeten weg, behalve dat het lelijk staat en gigantisch in de weg staat. Maar ja hoe vaak wil je nou helemaal bij je voordeur kunnen.

Rockstar schreef op 19-08-2021 om 10:10:

Ja ik doe een moord voor een vaatwasser. Ik zeg altijd ik verhuis pas als ik een huis vind met vaatwasser.🤭

De was in de wasmachine gooien vind ik het niet erg. Ophangen aan een rek of in de droger ook niet, want als je dat niet doet ruïneer je je was. Alleen als het eenmaal aan een rekje hangt is de noodzaak om er iets mee te moeten weg, behalve dat het lelijk staat en gigantisch in de weg staat. Maar ja hoe vaak wil je nou helemaal bij je voordeur kunnen.

Ik heb een zolder waar ik de was op hang. Alleen als er beddengoed hangt, kan het lastig zijn. Bijvoorbeeld als ik iets naar boven wil slepen en verstrikt raak in het beddengoed. Nou ja, ik doe dan maar net of ik door de jungle loop en in de lianen verstrikt raak. (Joehoe... waar is Tarzan als je hem nodig hebt.) Want als ik mij er echt aan ga ergeren, dan krijg ik het idee dat ik er iets mee moet doen. Opruimen of zo.

Oh als ik een zolder zou hebben zou het nooit meer van dat rekje afkomen denk ik. Uit het oog uit het hart is het bij mij.😆 Mijn rekje staat in de hal, vol voor de voordeur, de jassen en de schoenenkast. Dus ik loop het ik-was-lui-en-wilde-rekje-niet-opruimen-dansje te doen om mijn jas en schoenen te pakken en me dan naar buiten te wurmen.

_melon

_melon

19-08-2021 om 10:21 Topicstarter

Mlah! schreef op 19-08-2021 om 10:04:

[..]

Het leven kan zo simpel zijn 😁

(Op dit soort punten worstel ik ook met minimalisme. Overal maar 1 van is soms niet praktisch)

Ja dat heb ik ook, maar ik kies dan toch voor gemak. Ook omdat zo'n lunch bak al een stuk duurzamer is dan elke dag een voorverpakte salade kopen of boterhamzakjes meenemen. 1 of 2 extra bakken zijn dan wel te verantwoorden.

Nou ja, dan kun je altijd beweren dat je moeite hebt moeten doen om ergens te komen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

19-08-2021 om 10:31

ToetieToover schreef op 19-08-2021 om 07:34:

Wat een leuk topic! Ik kan zo slecht zitten als ik nog iets zie. Ik kan sowieso slecht zitten. Mijn vriend wil echter liever leuke dingen samen doen en dan gaat hij het -in zijn ogen overbodige- klusje doen.

Laatst mocht ik zes weken niks tillen, dat was HOG-therapie. Toen mocht ik vooral ook niet stofzuigen en geen ramen lappen en sinds die tijd doet hij alles. Nou ja alles... behalve ramen lappen .

Daar kun je nu dus bijna niet meer doorheen kijken maar, en nu wil ik een schouderklopje, ik ga het niet doen. We gaan samen iets leuks doen vandaag en dan zie ik het raam toch niet.

Rockstar schreef op 19-08-2021 om 10:10:

Ik snap je volledig 

Mocht ooit van mijn moeder kiezen: een vaatwasser of een wasdroger cadeau. Dat was geen moeilijke vraag. (Uiteindelijk heb ik nu een was/droog combi, dus drogen ook afgetikt).

Nadeel van een klein huis, dat je je was niet kwijt kan, minder apparatuur en in mijn geval: geen tuin 😭

Ja ik heb wel een droger, zou anders megod niet weten waar ik mijn beddengoed en handdoeken moest laten. Vind 1x per week zo'n pokke rek al irritant genoeg, met beddengoed en handdoeken zit je volgens mij helemaal de godganze week tussen de was.

Soms denk ik, ik zet gewoon een mini vaatwasser op mijn droger. Dan pak ik een kruk om hem te vullen. Maar ik ben bang dat ik dan de afvoer van de wasmachine en droger verpest met etensresten, weet niet of dat daarop gemaakt is. En hij moet dan op dezelfde groep draaien. Dat zou niet erg zijn zolang ik ze niet alle 3 tegelijk aan zet denk ik (draai toch geen nacht wasjes).

Rockstar schreef op 19-08-2021 om 10:46:

Ja ik heb wel een droger, zou anders megod niet weten waar ik mijn beddengoed en handdoeken moest laten. Vind 1x per week zo'n pokke rek al irritant genoeg, met beddengoed en handdoeken zit je volgens mij helemaal de godganze week tussen de was.

Soms denk ik, ik zet gewoon een mini vaatwasser op mijn droger. Dan pak ik een kruk om hem te vullen. Maar ik ben bang dat ik dan de afvoer van de wasmachine en droger verpest met etensresten, weet niet of dat daarop gemaakt is. En hij moet dan op dezelfde groep draaien. Dat zou niet erg zijn zolang ik ze niet alle 3 tegelijk aan zet denk ik (draai toch geen nacht wasjes).

Ik zeg: doen! Afvoer is afvoer, die moet gewoon doen waarvoor hij is aangelegd 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.