Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

HOG - kletstopic

Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag - kletstopic voor alle huishoud haters.

Hou elkaar hier aan de praat zodat we het huishouden kunnen ontwijken. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-08-2021 om 20:17

OK, ik zou net weer verder gaan met huishouden, maar bedacht me dat ik nog beddengoed nodig had. Net mooie spulletjes ingekocht Nu ja, dat is ook een vorm van huishouden ....

Nu nog dat stofzuigen van de grond krijgen, had dat afgelopen weekend moeten doen, maar toen ging ik een grote kast schoonmaken. Daar had ik een uurtje voor ingepland, duurde dus de hele dag

Het is nu woensdag, en ben nu al aan het marchanderen met mezelf dat ik al bijna bij komend weekend ben, en dus dat stofzuigklusje net zo goed kan uitstellen tot dan

Er draait wel een was, wat betekent dat ik was die aan de drooglijn hangt er eerst vanaf moet halen.

eerst even nu wat fruit naar binnen werken. Ook belangrijk .

Mlah! schreef op 18-08-2021 om 20:06:

[..]

Het is woensdag, dus volkomen terecht dat je geen klusjes doet. Je moet je wel aan je eigen afspraken houden. Als je stof op de kast ziet, betekent dat dat je volgende keer een hogere kast moet kopen. Heb je er geen last meer van, want dan zie je het niet.

Doekje over de vensterbank kan je afkopen bij je kinderen met een ijsje tijdens het dagje uit. (vooraf dan hè. als je het ze laat beloven vlak voordat ze het ijsje krijgen, gebeurt er helemaal niks meer later)

Die zijn op een leeftijd dat ze zich niet meer om laten kopen helaas.

Vinden al die klusjes heel vervelend 

CharliesA schreef op 18-08-2021 om 20:17:

OK, ik zou net weer verder gaan met huishouden, maar bedacht me dat ik nog beddengoed nodig had. Net mooie spulletjes ingekocht Nu ja, dat is ook een vorm van huishouden ....

Nu nog dat stofzuigen van de grond krijgen, had dat afgelopen weekend moeten doen, maar toen ging ik een grote kast schoonmaken. Daar had ik een uurtje voor ingepland, duurde dus de hele dag

Het is nu woensdag, en ben nu al aan het marchanderen met mezelf dat ik al bijna bij komend weekend ben, en dus dat stofzuigklusje net zo goed kan uitstellen tot dan

Er draait wel een was, wat betekent dat ik was die aan de drooglijn hangt er eerst vanaf moet halen.

eerst even nu wat fruit naar binnen werken. Ook belangrijk .

Goed bezig! Je leert het wel 

Sophia_!

Sophia_!

18-08-2021 om 20:22

ik was een goede HOGger vandaag: 1 was aangezet, die mijn zoon daarna aan de lijn heeft gehangen. De stofzuiger naar beneden gehaald en er niks meer mee gedaan. Eten hebben we laten bezorgen.  

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

18-08-2021 om 20:31

Sophia_! schreef op 18-08-2021 om 20:22:

ik was een goede HOGger vandaag: 1 was aangezet, die mijn zoon daarna aan de lijn heeft gehangen. De stofzuiger naar beneden gehaald en er niks meer mee gedaan. Eten hebben we laten bezorgen.

En de monteur? Struikelde hij lekker over de zooi? *hoopvol*

Mlah! schreef op 18-08-2021 om 15:02:

[..]

Wie heeft je dat nou weer wijs gemaakt? 😇

Alleen in geval van kruipende kinderen is het handig om dagelijks met de bezem erdoor te gaan, maar meer ook niet.

Ben jij ook iemand die dagelijks dweilt?

Ik neem mijn woorden terug. Kruipende kinderen blijken zelf al de oplossing te zijn.

2-101.png

_melon

_melon

18-08-2021 om 20:37 Topicstarter

Mlah! schreef op 18-08-2021 om 20:32:

[..]

Ik neem mijn woorden terug. Kruipende kinderen blijken zelf al de oplossing te zijn.

2-101.png

Tot je van die exemplaren krijgt die weigeren om te kruipen. 

Mijn oudste bleef gewoon midden in de woonkamer op een kleedje op haar billen zitten. Die vond kruipen echt onnodige lichaamsbeweging.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-08-2021 om 20:56

Marcador schreef op 18-08-2021 om 19:33:

[..]

🤣🤣

Ik meld me ook maar even. Huishouden uitstellen ben ik uitermate goed
in. Toilet en zo wordt wel regelmatig schoongemaakt en de rest alleen als het echt nodig is. Mijn vriend neemt het dweilen altijd op zich (zo eens in de zoveel tijd, hij is ook goed in HOG 😉).

Dit weekend krijgen we logees dus wel een klein beetje gedaan. Voornamelijk gezorgd dat de logeerkamer een beetje toonbaar is.

Dan mag je mij, afstammeling van een soort Mevrouw Helderder ( uit Pluk vd Petteflat), dat leren....  Ik ben er erg slecht in en wil er beter in worden want er zijn echt belangrijkere dingen dan een opgeruimd huis..

Sophia_!

Sophia_!

18-08-2021 om 20:57

Hen74 schreef op 18-08-2021 om 20:31:

[..]

En de monteur? Struikelde hij lekker over de zooi? *hoopvol*

Hij lag aan mijn voeten....

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-08-2021 om 21:09

Sophia_! schreef op 18-08-2021 om 20:57:

[..]

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-08-2021 om 21:29

Even de totaalsom van vandaag:

2 x afwas gedaan en opgeruimd
gekookt - incl satésaus met ca 10 ingredienten
bed opgemaakt
1x was gedaan + 1x was opgevouwen
boodschappen besteld
boodschappen ingekocht
afgestoft
gestofzuigd
beddengoed ingekocht
badkamer schoongemaakt, inclusief badkuip
lampenkapjes schoongemaakt

Wow, veel he!!

Ben echt trots op mezelf

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-08-2021 om 21:29

Sophia_! schreef op 18-08-2021 om 20:57:

[..]

Ik had een heel ander idee

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

18-08-2021 om 21:34

Poging mislukt hier. Toilet schoon, 2 wassen gedraaid en stof gezogen. Valt op zich mee toch

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-08-2021 om 21:35

Nose schreef op 18-08-2021 om 21:34:

Poging mislukt hier. Toilet schoon, 2 wassen gedraaid en stof gezogen. Valt op zich mee toch

Dat zijn toch vier dingen!!

applaus voor jezelf

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-08-2021 om 21:37

Oh ja, ik heb vandaag ook nog de planten water gegeven, en de keuken- en badhanddoeken verwisseld voor schone.

OMG, ik ben een huishoudwonder

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.