Huis, tuin en keuken
Zeespiegel
17-08-2025 om 08:30
Hoeveel tijd voor onkruid trekken?
Onze tuin, ongeveer 12mx6m, is helaas regelmatig een oase van onkruid.
Mijn vraag aan jullie is, hoeveel tijd steken jullie ongeveer maandelijks/ wekelijks in de tuin per seizoen?
Wat is een realistische planning om het onkruid, dat we nu pas weer hebben verwijderd, weg te houden?
Het onkruid waar we last van hebben, is o.a.: heermoes, paardenbloemen, brandnetels en een wilde braamstruik. De tuin van de buren wordt geheel niet onderhouden, dus daar waait veel van over.
Herfstappeltaart
18-08-2025 om 13:15
Auwereel schreef op 18-08-2025 om 09:16:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kruipertje
Je kan ze zo noemen dus
Wij noemden die vroeger mouwkruipers. De hond van mijn ouders heeft er een keer eentje in haar oor gekregen. Daar moest de dierenarts aan te pas komen.
Yumi
18-08-2025 om 13:38
MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 19:08:
Even gegoogeld en ik heb geen heermoes in de tuin. Wel veel van wat mijn buren kruipgras noemen en waarvan is gevraagd om dat weg te halen buiten het tuinmuurtje (waar hun honden snuffelen en plassen). Dat is ook super irritant.
Die grasaren zijn inderdaad gevaarlijk voor honden. Maar die staan buiten jou tuinmuurtje, en de buurvrouw wil ze weghebben omdat de honden daar snuffelen en plassen? Laat ze maar ergens anders heen gaan met haar honden, en tegen haar eigen tuinmuur plassen 🤨
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.