Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoeveel rekening houden jullie met je huisdieren?

Miss-Pippi

Miss-Pippi

26-08-2021 om 10:31 Topicstarter

Ainne schreef op 26-08-2021 om 10:23:

Wij hebben drie katten, twee binnenkatten en eentje (voormalig zwerver) die hooguit drie uur per dag binnen is. Hiervoor hebben we een kattenluik die alleen naar binnen toe open gaat. Dus meestal komt ze ergens 's nachts binnen, eet haar buik rond, komt wat knuffels halen en dan slaat ze mij in mijn gezicht dat ze naar buiten wil. Als ik haar negeer gaat ze de andere twee katten slaan... Dus ik sta elke nacht om 3, 4 uur op om de deur weer open te doen.
Dus ja, je kan wel stellen dat deze kat de baas is.

Als we weg zijn dan komt een buurvrouw ze voeren. Maar we zijn al twee jaar niet langer dan een nacht weggeweest.

Die dramt haar zin wel door dan, ja…. 

Miss-Pippi

Miss-Pippi

26-08-2021 om 10:40 Topicstarter

Ted68 schreef op 26-08-2021 om 10:24:

We gaan op vakantie en nemen 2 honden mee..... Volgende week vertrekken we naar Toskana en gaan dan naar een hondenstandje, extra voor onze retrievers die zo van zwemmen houden. De andere beesten worden dan door onze kinderen verzorgd. Overdag is man thuis aan het werk, dus er is altijd wel iemand in de buurt. Maar het is wel zo dat nadat onze jongste hond er niet meer is, er geen navolger komt. Ik word te oud om nog met een grote hond die trekt etc te lopen. En mijn man wil geen kleine hondjes.....

Fijne vakantie, klinkt leuk voor de honden.

Lijkt me heel fijn als er bijna altijd iemand thuis is. Dat krijg ik in mijn eentje helaas niet voor elkaar. 

Een hond vanaf pup leren niet te trekken is misschien ook nog mogelijk? Maar er kan natuurlijk altijd iets onverwachts gebeuren en dan moet je je hond natuurlijk altijd in bedwang kunnen houden. Dat lukt als je ouder bent met een grote hond misschien ook niet.

Sowieso vind ik dieren vanaf een bepaalde leeftijd wel tricky. Als ik met pensioen ga zou ik eindelijk tijd hebben voor een hond en altijd thuis zijn. Maar dan ben ik bang dat de hond mij overleeft en ineens naar een asiel moet of zo. Dus dan zou ik er ook niet meer aan beginnen.

Miss-Pippi schreef op 26-08-2021 om 10:11:

[..]

Maar de opmerking was volgens mij: ik zou niet opnieuw voor kinderen kiezen (met de wetenschap van de hoeveelheid zorg en verplichtingen).

Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat het iemand was die sowieso geen kinderen wilde. Ik ben heel blij met kinderen en huisdieren, maar vanaf hier bouw ik de zorglast weer af voor mezelf 

Miss-Pippi

Miss-Pippi

26-08-2021 om 10:48 Topicstarter

Julali schreef op 26-08-2021 om 10:43:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat het iemand was die sowieso geen kinderen wilde. Ik ben heel blij met kinderen en huisdieren, maar vanaf hier bouw ik de zorglast weer af voor mezelf

Of ik heb het verkeerd begrepen/geïnterpreteerd, dat kan natuurlijk ook heel goed.

Kinderen waren voor mij teveel qua zorg/belasting. Het lukt mij echt maar net om een eenpersoonshuishouden met twee katten te runnen.
Met meer val ik om. 

Ik zou het echt als last ervaren om een dier mee op reis te moeten nemen. Dat zou ik sowieso nooit doen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

26-08-2021 om 11:03

redbulletje schreef op 26-08-2021 om 10:52:

Ik zou het echt als last ervaren om een dier mee op reis te moeten nemen. Dat zou ik sowieso nooit doen.

Nee hier niet. Heerlijk vind ik het

SilverQuelea47

SilverQuelea47

26-08-2021 om 11:08

redbulletje schreef op 26-08-2021 om 10:52:

Met mijn katten zou ik het ook niet doen want die worden daar doodongelukkig van. 

Ik ga ook even uit van een hond, maar ik zou dat erg belastend vinden op reis. Het beknot je toch in je vrijheid. 

Miss-Pippi

Miss-Pippi

26-08-2021 om 12:45 Topicstarter

Maar het ligt er denk ik ook heel erg aan hoe je ideale vakantie eruit ziet. Als je houdt van rust, natuur en veel wandelen en zwemmen dan kan het natuurlijk prima. En dan is het voor zowel jouzelf als voor de hond wel gezellig denk ik.
En het ligt ook aan de hond natuurlijk. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

26-08-2021 om 13:10

Miss-Pippi schreef op 26-08-2021 om 12:45:

Maar het ligt er denk ik ook heel erg aan hoe je ideale vakantie eruit ziet. Als je houdt van rust, natuur en veel wandelen en zwemmen dan kan het natuurlijk prima. En dan is het voor zowel jouzelf als voor de hond wel gezellig denk ik.
En het ligt ook aan de hond natuurlijk.

Juist. Wij lopen en luieren en pakken terrasje en gaan uit eten. Soms check ik even als het slecht weer is of honden binnen welkom zijn en eigenlijk is altijd ja het antwoord 

Miss-Pippi

Miss-Pippi

26-08-2021 om 13:34 Topicstarter

Nose schreef op 26-08-2021 om 13:10:

[..]

Juist. Wij lopen en luieren en pakken terrasje en gaan uit eten. Soms check ik even als het slecht weer is of honden binnen welkom zijn en eigenlijk is altijd ja het antwoord

Ja, precies… en als je hond dan ook gewoon rustig gaat slapen is het prima en leuk. Ik had ooit een hyperactieve Jack Russell, die kon je eigenlijk niet meenemen naar een terras of restaurant. Schoot steeds van hot naar her en wilde van iedereen knuffels en aandacht.

Ik zou een hond wel meenemen op vakantie. Mijn katten zou ik er geen plezier mee doen, vooral niet met de reis. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

26-08-2021 om 13:35

Miss-Pippi schreef op 26-08-2021 om 13:34:

[..]

Ja, precies… en als je hond dan ook gewoon rustig gaat slapen is het prima en leuk. Ik had ooit een hyperactieve Jack Russell, die kon je eigenlijk niet meenemen naar een terras of restaurant. Schoot steeds van hot naar her en wilde van iedereen knuffels en aandacht.

Ik zou een hond wel meenemen op vakantie. Mijn katten zou ik er geen plezier mee doen, vooral niet met de reis.

Nee katten zou ik ook niet doen. Die van ons zijn al vanaf pup gewend mee te gaan naar terras dus die gaan chill slapen.....behalve als er Stokbrood is 😇

Onze kat gaat wel atijd mee als we met onze hippie bus weg gaan. Die blijft echt bij de bus. Maar zoals nu naar een vreemde omgeving en een huis wat ze niet kent, dat durf ik niet.

Aan de lijn leren lopen is nog makkelijk, totdat de puberteit komt...... Onze jonge Labi zit er vol in.... 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

26-08-2021 om 17:28

Ted68 schreef op 26-08-2021 om 17:27:

Onze kat gaat wel atijd mee als we met onze hippie bus weg gaan. Die blijft echt bij de bus. Maar zoals nu naar een vreemde omgeving en een huis wat ze niet kent, dat durf ik niet.

Aan de lijn leren lopen is nog makkelijk, totdat de puberteit komt...... Onze jonge Labi zit er vol in....

Ja hier ook met 1 gehad en ik ben wat terug gelopen omgekeerd enz. Maar geen trekkende honden meer hier

Miss-Pippi

Miss-Pippi

26-08-2021 om 18:19 Topicstarter

Ted68 schreef op 26-08-2021 om 17:27:

Wat klinkt dat gezellig, een hippiebus. Ik heb er helemaal beeld bij. En wat leuk dat de katten dan meegaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.