Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-02-2022 om 21:39

Hoeveel is jouw WOZ waarde gestegen?

Ik keek net even op www.wozwaardeloket.nl en schrok me rot van de verhoging. Verschil tussen peildatum 2020 en 2021 is 11,8%. 

Hoeveel scheelt het bij jullie?


Die heb ik niet en volgens mij had ik nog geen airco toen ik bezwaar maakte. 

Due-scimmie schreef op 24-02-2022 om 08:17:

[..]

Als je bedragen noemt van voor jaar en dit jaar kan ik het voor je doen

Wat lief! 
Ben goed in taal maar niet in rekenen. Manlief andersom en die zegt meteen ooo das dik 20 procent.

Ik kan niet verder terugzien dan 2014 sindsdien 50% gestegen.
Dit jaar 11% 

redbulletje schreef op 24-02-2022 om 15:48:

[..]

Ik heb een paar jaar terug gereclameerd over de stijging en aangedragen dat mijn keuken, badkamer etc uit de jaren 90 is en dus niet gelijk gesteld kan worden met buren die in de afgelopen jaren hebben gerenoveerd. Maar dat maakt ze geen bal uit. Overigens was 2014 de woz bij mij het hoogste, daarna zakte het in en nu weer stijgende. Bij jullie ook?

Bij mij precies andersom. 

Kizomba schreef op 24-02-2022 om 18:18:

Het huis tegenover is groter, maar de site geeft aan dat wij groter zijn. Ons oppervlakte klopt ook niet. Is 100 i.p.v. 140. Maakt dit nog verschil?

Dat maakt zeker verschil. Het kan zijn dat je waarde vergeleken wordt met verkochte huizen in de buurt van 140 m2. 
Ik heb zelf de aanslag nog niet binnen maar volgens mij kun je daarop een link vinden met welke huizen jouw huis vergeleken is. Dan kun je je bezwaar beter voorbereiden. 
Dat heb ik zelf over de WOZ van 2018 gedaan. Met succes. 

10% op de kop af.
Ik geloof het wel. De waarde van vorig jaar (peildatum 1-1-2020) is nagenoeg gelijk aan de aankoopprijs van het huis, en dat we daar nu 10% boven zitten is wel reëel in deze markt.

Meteen even de waarde van ons oude huis en dat van onze oude buren gecheckt, en ha: ons huis is voor een hoger bedrag verkocht! Daar word ik verder niet rijker van, maar wel blijer want de buurman was nogal een eikel en vond dit soort zaken wel belangrijk. 

Ook gezien dat het huis dat wij eerst op het oog hadden voor 30K meer van de hand gegaan is. Fijne informatiebron, die website!

Kizomba schreef op 24-02-2022 om 18:18:

Het huis tegenover is groter, maar de site geeft aan dat wij groter zijn. Ons oppervlakte klopt ook niet. Is 100 i.p.v. 140. Maakt dit nog verschil?

32.000euro gestegen. Niks aan huis gedaan afgelopen twee jaar. Buren en overburen wel. Zijn stukken minder gestegen. Snap hier geen hout van. Ik ga toch eens informeren.

Ja dat maakt zeker uit! Hier is het andersom: mijn huis is volgens de taxatie kleiner dan die van de buren want volgens het rapport zou ik geen uitbouw hebben.
Dat scheelt hier 12 m2 en 30k op de WOZ. 


Stijging is hier 9,5%. 

Stijging hier 16%. Fiks wel. Totale stijging sinds aankoop in 2016 iets meer dan 25%. Nu hebben we er ook al echt veel aan gedaan (ook dingen als isoleren en zonnepanelen) dus ik denk dat het wel redelijk realistisch is.

Ik kreeg net de aanslag binnen. Daarop staat dat vanaf belastingjaar 2022 alle woningen op gebruiksoppervlakte worden gewaardeerd. Volgens mij hanteren ze nu nog m3 voor die waardering. 

Ritha schreef op 25-02-2022 om 15:34:

Ik kreeg net de aanslag binnen. Daarop staat dat vanaf belastingjaar 2022 alle woningen op gebruiksoppervlakte worden gewaardeerd. Volgens mij hanteren ze nu nog m3 voor die waardering.

Dat is gunstig voor mij denk ik. Ik heb een entresol/vide. 

Dees * schreef op 25-02-2022 om 12:17:

10% op de kop af.
Ik geloof het wel. De waarde van vorig jaar (peildatum 1-1-2020) is nagenoeg gelijk aan de aankoopprijs van het huis, en dat we daar nu 10% boven zitten is wel reëel in deze markt.

Meteen even de waarde van ons oude huis en dat van onze oude buren gecheckt, en ha: ons huis is voor een hoger bedrag verkocht! Daar word ik verder niet rijker van, maar wel blijer want de buurman was nogal een eikel en vond dit soort zaken wel belangrijk.

Ook gezien dat het huis dat wij eerst op het oog hadden voor 30K meer van de hand gegaan is. Fijne informatiebron, die website!

Kan ik de verkoop prijs van een woning ook vinden op de site uit de openingspost.

Tuinfluiter schreef op 25-02-2022 om 16:53:

[..]

Kan ik de verkoop prijs van een woning ook vinden op de site uit de openingspost.

nee, alleen het verloop van de woz waarde.

verkoopprijs kun je wel bij kadasterdata.nl kopen, dat is niet het kadaster overigens.

Ysenda schreef op 25-02-2022 om 18:07:

[..]

nee, alleen het verloop van de woz waarde.

verkoopprijs kun je wel bij kadasterdata.nl kopen, dat is niet het kadaster overigens.

Bedankt 

Sinds 2015 is onze WOZ met 76% gestegen. Ten opzichte van afgelopen jaar 'maar' 7%.
Voor de belasting vond ik het wel meevallen. Vond vooral de afvalstoffenheffing erg hoog (en dan zitten wij nog wel in een van de goedkopere stadsdelen).

Ysenda schreef op 25-02-2022 om 18:07:

[..]

nee, alleen het verloop van de woz waarde.

verkoopprijs kun je wel bij kadasterdata.nl kopen, dat is niet het kadaster overigens.

Je kunt gewoon terecht bij het kadaster zelf. www.kadaster.nl

Voor de verkoophistorie van huizen binnen dezelfde postcode betaal je 2,80. Je kunt daarna de link downloaden met de gegeven. 
Ze leveren ook meer info, zie verder hun website

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.