Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe ziet jouw kerstboom/huis er uit deze feestdagen?


Ik ga zo mn ukkies van de opvang halen en dan doen we nog gauw een rondje intratuin en halen we een boom. Kan die maandag versierd worden want nog een week wachten gaat me echt te ver 😇

Had bedacht om door alle kinderen waar we dit weekend Sinterklaas mee vieren een kerstbal te kopen en die nog in de zak te stoppen dus hopelijk vind ik voor ieder iets leuks. 

Lollypopje

Lollypopje

03-12-2021 om 15:00 Topicstarter

Peen schreef op 03-12-2021 om 14:33:

[..]

Lekker! De rest gewoon rustig aan! (dat zal toch weleens frustrerend zijn lijkt me)

Ik heb de boom vanmorgen gekocht, maar hij is veel te breed 😂 Ik moet dus eerst maar eens wat meubels gaan verplaatsen, anders past hij niet.

Het is zeker af en toe frustrerend en nu ik en virusje onder de leden lijk te hebben en nog minder energie, helemaal. Maar ik had me al op ingesteld dat dit een meerdagen project zou worden en dan is dat een stuk minder erg

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-12-2021 om 15:05

Poeziemauw schreef op 03-12-2021 om 14:50:

Ik ga zo mn ukkies van de opvang halen en dan doen we nog gauw een rondje intratuin en halen we een boom. Kan die maandag versierd worden want nog een week wachten gaat me echt te ver 😇

Had bedacht om door alle kinderen waar we dit weekend Sinterklaas mee vieren een kerstbal te kopen en die nog in de zak te stoppen dus hopelijk vind ik voor ieder iets leuks.

Dat is een leuk idee. Bij Intratuin hebben ze veel leuke ballen voor kinderen. 

Peen schreef op 03-12-2021 om 14:33:

[..]

Lekker! De rest gewoon rustig aan! (dat zal toch weleens frustrerend zijn lijkt me)

Ik heb de boom vanmorgen gekocht, maar hij is veel te breed 😂 Ik moet dus eerst maar eens wat meubels gaan verplaatsen, anders past hij niet.

Je kunt hem ook in model snoeien heeft mijn vader weleens gedaan bij een te brede boom.

Wij hebben de buitenlichtjes al opgehangen ik heb kerstdecoraties gemaakt en we eten weer van het kerstservies. De boom zetten we half december neer. We gaan hem wel van het weekend kopen.

Mijn kerstboom is elk jaar heel traditioneel. Dus vooral rood, zilver, groen, wit/beige, goud en voornamelijk ballen. Er hangen ook soms pegels, sterretjes en Candy canes in. Heb ook van die plastic spiralen met groen/rood/wit. Maar geen lama’s of badeendjes in onze boom bijvoorbeeld. Daar ben ik echt niet van. En alle ballen en de piek moeten van glas zijn. Er komt geen plastic bal in onze boom ik maak alleen een uitzondering voor de Candy canes en spiralen. Ik ben een paar jaar geleden begonnen met het sparen van echt mooie ballen. Dus van die gedecoreerde ballen. Ik koop van elke soort bal 3 stuks en inmiddels hangt de hele boom vol met dit soort ballen. Er zitten geen effen ballen meer tussen nu 


550x630.jpg



SCAN8719152570980_decoris_glazen_kerstbal_kerstbal_glas_hulst_d8_cm_krood_a2_de_cdec.jpg


set-van-3-glanzende-kerstballen-rood-met-luxe-goud.jpg

De boom komt de 11e pas. Heb wel al mijn kerstspullen van Villeroy & Boch beneden staan in de vitrine en op de verwarming. Dat zijn huisjes, beeldjes, schalen, borden, muziekdozen enz. En sinds dit jaar heb ik de adventskalender ook! Die is echt prachtig en staat nu eindelijk in de woonkamer hier. Kan ik echt van genieten!

818OHKk+-YL._AC_SX425_.jpg



BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-12-2021 om 23:04

Die laatste kerstbal (rood/goud) ziet er geweldig uit, waarschijnlijk mooi effect als daar een lichtje door kan schijnen.

Valdemar schreef op 03-12-2021 om 23:04:

Die laatste kerstbal (rood/goud) ziet er geweldig uit, waarschijnlijk mooi effect als daar een lichtje door kan schijnen.

Ik heb van die kaarsverlichting met een vlammetje  maakt het helemaal mooi vind ik, van dat flikkerende licht. Had er altijd maar 1 streng van 15 in zitten geloof ik, maar heb een extra streng gekocht voor reservelampjes. Kan die er natuurlijk ook gewoon bij in doen helemaal

A043672-A-6-A01-41-CC-A541-9-FA501169-AE5.jpg

Nou, volgens mij kan ik dit relatief anoniem plaatsen zo 😄

Ik ben echt gek op kerst, die lampjes, die sfeer, dat gevoel… Word daar echt blij van. We waren er al vroeg bij met de kerstboom (proberen hem voor de vorst binnen te hebben én de vroege vogel kan de mooiste boom nog kiezen) 

Wat een mooie ballen irregular choice ik houd van die klassieke stijl. In mijn boom hangen alleen zilveren versieringen. De dennenappels van Pino houd ik ook van.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

04-12-2021 om 09:08

Ook bij mijn familie doen we het eigenlijk pas weken na Sinterklaas maar ik had er wel zin in dus ben gister even aan de gang gegaan, niks groots, ik woon alleen in een bovenwoning met 2 katten dus een echte kerstboom is veel gedoe, niet handig met katten en bovendien vind ik het ook niet leuk dus ik heb het gezellig gemaakt met wat kleinere kerstversiering. Een nep-guirlande om de balustrade van de trap (mijn woonkamer is op zolder), lichtjes, kaarsjes en een paar minikerstboompjes. Oww en in de gang heb ik voor het eerst een kerstkrans gehangen. (Die kan niet bij de voordeur...)

Tuinfluiter schreef op 04-12-2021 om 09:01:

Wat een mooie ballen irregular choice ik houd van die klassieke stijl. In mijn boom hangen alleen zilveren versieringen. De dennenappels van Pino houd ik ook van.

Dank! Ik hou er ook heel erg van, echt dat ouderwetse gezellige kerstgevoel wat het geeft. Ik kan niks met witte of roze bomen bijvoorbeeld met items in alle kleuren van de regenboog   

AliceM1982 schreef op 04-12-2021 om 09:08:

Ook bij mijn familie doen we het eigenlijk pas weken na Sinterklaas maar ik had er wel zin in dus ben gister even aan de gang gegaan, niks groots, ik woon alleen in een bovenwoning met 2 katten dus een echte kerstboom is veel gedoe, niet handig met katten en bovendien vind ik het ook niet leuk dus ik heb het gezellig gemaakt met wat kleinere kerstversiering. Een nep-guirlande om de balustrade van de trap (mijn woonkamer is op zolder), lichtjes, kaarsjes en een paar minikerstboompjes. Oww en in de gang heb ik voor het eerst een kerstkrans gehangen. (Die kan niet bij de voordeur...)

Ow, zo’n guirlande klinkt prachtig!! Ik zou willen dat ik een open trap had, alleen tijdens kerst zodat ik er zo’n guirlande aan kan hangen. 
Ik heb wel een krans aan de deur. Ons huis is verder niet heel klassiek, maar ik heb wel een vrij klassieke deur in donkergroen. Zoiets als dit dus

cando_klassiek_ml670_rpcapri_hr_3.jpg



ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-12-2021 om 10:20

er.is.maar.1.Pino schreef op 04-12-2021 om 06:37:

A043672-A-6-A01-41-CC-A541-9-FA501169-AE5.jpg

Nou, volgens mij kan ik dit relatief anoniem plaatsen zo 😄

Ik ben echt gek op kerst, die lampjes, die sfeer, dat gevoel… Word daar echt blij van. We waren er al vroeg bij met de kerstboom (proberen hem voor de vorst binnen te hebben én de vroege vogel kan de mooiste boom nog kiezen)

Ik word hier meteen blij van. Wat zijn kerstbomen toch altijd gezellig!  Mooie kleuren zijn het,  en lekker veel lampjes heb je, daar hou ik van.

Irregular_Choice schreef op 04-12-2021 om 10:02:

[..]

Dank! Ik hou er ook heel erg van, echt dat ouderwetse gezellige kerstgevoel wat het geeft. Ik kan niks met witte of roze bomen bijvoorbeeld met items in alle kleuren van de regenboog

Haha, wij hebben wat dat betreft echt een tegenovergestelde smaak. Maar ik vind 'jouw' stijl er wel echt onwijs knus en sfeervol uitzien. Wat wel overeenkomt: in mijn boom ook enkel glas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.