Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe zien jullie slaapkamers eruit?

Mijn slaapkamer is erg rommelige en niet gezellig.  Binnenkort kan ik alle spullen die er nood gedwongen staan, ergens anders heen. Dus ik wil het een kleine makeover geven. Kan wel wat inspiratie gebruiken. 
Dus hoe zien jullie slaapkamers eruit?

Springtouw

Springtouw

07-07-2025 om 22:51 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 07-07-2025 om 19:35:

Ben je er al uit TO?

Ja, ik ga voor een mooie blauwgroene kleur. 

alle muren zijn zacht roze met hoge witte plinten met een kraaltje, de vloer zijn warm bruine brede laminaat planken met veel knoesten. Bed is wit en in een romantische stijl (dus met sierranden) en met Pip Studio beddengoed in roze, groen, geel , oranje tinten. Verder een paxkast met een witte hoogglans schuifdeur en een spiegeldeur (de enige spiegel tot op de grond in het huis), witte in between as van muur tot muur en plafond tot grond (ramen gaan van muur tot muur) met daarvoor off white gordijnen met allemaal bloemetjes, vlindertjes en bijtjes erop in geel, groen en roze tinten. Witte rolgordijnen puur om licht te blokken. Twee kapstokjes in de vorm van een hertenkop aan de muur en twee kleine halfronde plankjes met op 1 een bloemenvaasje en op de ander een konijnen beeldje. Twee witte nachtkastjes in dezelfde stijl van het bed met op elk een eclectische gouden kaarshouder met vogel erop (en een lichtwekker aan één kant). In de vensterbank wat planten, twee brede kaarthouders van warm hout en 2 vazen nep bloemen. Een witte wasmand in het hoekje en aan het plafond hangt een grote witte bol lamp met ruffles (bekend model in IKEA).

Ik heb zelf een hekel aan grote contrast verschillen. Een donkere muur naast een witte muur of witte meubels tegen een donkere muur bijvoorbeeld. Ik word er onrustig van. Ik vond en geheel donkere kamer wel heel tof! Donkere muren met donkere meubels. Als ik ooit ballen heb zou ik het eens proberen maar ik ben fan van mijn witte meubels en die vind ik er dan dus niet bij staan. Vooral aan mijn bed ben ik gehecht, die heb ik gekocht met het geld van mijn inmiddels overleden grootouders.

MRI schreef op 06-07-2025 om 18:46:

Ik heb een totaal donkerblauwe slaapkamer met gouden elementen. Zoiets als dit:

6e2355d68d6230a504b84a7120359d41.jpg

(dit is dus niet mijn slaapkamer maar lijkt er erg op) In plaats van de planten heb ik een schilderij met 3D gouden vlinders. Mijn vloer is ook blauw

Dit vind ik dus prachtig!

Springtouw schreef op 07-07-2025 om 22:51:

[..]

Ja, ik ga voor een mooie blauwgroene kleur.

En doe je de gordijnen weg?

Springtouw

Springtouw

08-07-2025 om 20:30 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 08-07-2025 om 06:55:

[..]

En doe je de gordijnen weg?

De gordijnen hou ik. Ga eerst alleen de muur achter het bed verven. En ik koop nieuw beddengoed. Dat is al een hele verandering. Later zie ik wel of ik dan nog meer wil veranderen.

Springtouw schreef op 08-07-2025 om 20:30:

[..]

De gordijnen hou ik. Ga eerst alleen de muur achter het bed verven. En ik koop nieuw beddengoed. Dat is al een hele verandering. Later zie ik wel of ik dan nog meer wil veranderen.

Komt vast goed!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.