Huis, tuin en keuken
Daglichtlamp
17-08-2025 om 21:14
Hoe vervoer jij spullen op je fiets? (met poll)
Naar aanleiding van het "Wat vind jij raar"- draadje.

Peiling
Hoe vervoer jij spullen op een fiets (meer dan 1 antwoord mogelijk?
Maximaal 6 antwoorden.
Ellori
17-08-2025 om 23:44
Het wisselt wat ik mee neem. Mijn normale laptop tas is een rugzak die ik in mn krat voorop mn fiets leg. Boodschappen gaan ook altijd in het krat. Als ik boodschappen uit werk doe gaat mn rugzag op mn rug als dat niet meer in mn krat past.
Moet ik een kat in de grote mand vervoeren gaat deze op mn bagagedrager met een spin. De andere kat gaat in de drager in mn krat.
Grotere spullen die ik niet veilig in mn krat kan vervoeren gaan in een afneembare fietstas aan mn bagabedrager. Deze tassen gebruiken we ook als we gaan fietsen en een paar nachtjes ergens blijven slapen.
Marty1984
17-08-2025 om 23:47
Rugzak.
En in een vorig leven soms wat op de bagagedrager.
Ik wil voorlopig niet dood gevonden worden met fietstassen (dat vind ik echt iets voor 70+'ers) en tassen bengelend aan 't stuur is levensgevaarlijk.
nlies
18-08-2025 om 00:35
Zie als ik op de markt ben geweest vaak vrouwen die hun stuur volhangen met plastic tasjestasjes + nog een boodschappentas Levensgevaarlijk lijkt me. Al lang voor ik 70+ was had ik fietstassen. Groot genoeg om een doos wijn in te vervoeren en nog n hoop meer. Heerlijk, wil niet meer zonder
ToetieToover
18-08-2025 om 01:18
Ik fiets bij gelegenheid met tassen aan het stuur. Meestal met een rugzak en met fietstassen en met mijn wapens (voor Aikido en boogschieten) aan mijn frame. Daarvoor heeft mijn vriend een ingenieuze constructie à la MacGyver gemaakt. Wapens moet je in goed afgesloten zak vervoeren anders krijg je een boete weet ik uit ervaring. Maakt niet uit of je overduidelijk van je zelfverdedigingsles komt met je gi nog aan. Dus nu heb ik een mooie koker die aan het frame klikt. Daar past ook heel mooi mijn yogamat.
Mama-Inge
18-08-2025 om 02:09
Fietstassen en als die vol zijn gaat er nog wel eens wat met een snelbinder vast
Ook een oude fiets waar een kratje voorop zit waar spul in kan
Smulkruimel
18-08-2025 om 03:26
Kratje achterop de bagagedrager. Past lekker veel in. Een kratje voor op de fiets kan ik niet mee fietsen.
rionyriony
18-08-2025 om 06:29
Dit hing af van de vorm, de grootte en de zwaarte van hetgene wat ik kocht.
Grote zakken aarde werden op de bagagedrager gebonden en telkens gecontroleerd. Balans was waardeloos. Ineens zwenkte je fiets onder je vandaan en hopelijk lag de zak aarde op de grond en niet je fiets of jijzelf.
Plastic tasjes en slappe tassen werden aan mijn stuur gehangen, liefst een aan elke kant. In veel gevallen zakte er een naar beneden tegen de voorvork. Ze zaten vaak je knie in de weg als je op het pedaal trapte. Hing je ze dicht bij je hand dan kreeg je weer balansproblemen.
De hond liep er ook vaak naast (rechts) maar die was soms beducht voor de bagage.
Madamecannibale
18-08-2025 om 07:50
Fietstassen. Binnenkort moeten de fietstassen eraf en ben nog op zoek naar een alternatief. Ik denk dat het en krat of mand voorop word.
JanaDana
18-08-2025 om 08:09
Fietstassen, en als die vol zitten hang ik nog wat aan het stuur. Mijn werktas kan ik ook op mijn rug doen als nodig. Oh, en grote pakken wcpapier gaan onder de snelbinders.
mana_sutiyuq
18-08-2025 om 08:12
ruime fietstassen en voorop heb ik een klakrat gemonteerd.
Ik heb ook bewust een fiets gezocht waarhet maximale draagvermogen van de bagagedrager 20+ kg is, 90% van de moderne fietsen komt niet boven de 10kg uit.
Toen de kinderen klein waren werd dat gecombineerd met een zitje voor en achter en een buggydrager.
Mijn werkspullen gaan in een grote rugzak, voor een kantoordag moet ik naast mijn laptop, schrijfblok en eten ook mijn toetsenbord, muis, whiteboardstiften en wisser, headset, yabraspeaker, kopje, thermoskan, waterfles etc meenemen want de kluisjes op het werk gaan na sluitingstijd van het gebouw automatisch open en zijn dus niet bedoeld voor permanent gebruik.
Dan heb ik 2x per week ook mijn sporttas mee, die gaat in de krat en als ik boodschappen doe na mijn werk in de fietstas en dan gaan de boodschappen in de krat.
JanaDana
18-08-2025 om 08:17
Marty1984 schreef op 17-08-2025 om 23:47:
Rugzak.
Ik wil voorlopig niet dood gevonden worden met fietstassen (dat vind ik echt iets voor 70+'ers) en tassen bengelend aan 't stuur is levensgevaarlijk.
Waar woon jij toch dat mensen blijkbaar pas fietstassen nemen als ze 70+zijn? Hier in de stad in midden NL zijn die dingen heel normaal. Waarom is zoiets leeftijdsgebonden? Het gaat toch om wat je het makkelijkst vindt?
Mijn partner fietst altijd met een rugzak. Zijn rug is dan helemaal nat van het zweet als hij thuiskomt. Dan vind ik fietstassen toch handiger.
Herfstappeltaart
18-08-2025 om 08:36
Grote fietstassen, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we de grote boodschappen altijd met de auto doen. Toch vind ik ze fijn, want bij lange fietstochten prop ik ze vol met extra kleding voor 'je weet maar nooit', drinken, eten en mijn schoudertas, want die heb ik tijdens het fietsen niet graag omhangen.![]()
Malm
18-08-2025 om 08:38
toen de kinderen klein waren had ik een krat voorop de fiets en zitjes op de fiets waar ook weleens wat anders dan een kind in vervoerd werd. Inmiddels heb ik weer fietstassen en als die vol zijn, hang ik nog wel eens een tas aan het stuur.
wild-flower
18-08-2025 om 08:38
Fietstassen , cross-body tas en soms doe ik een rieten mand voor op mijn fiets ( klik ).
Herfstappeltaart
18-08-2025 om 08:39
Marty1984 schreef op 17-08-2025 om 23:47:
Rugzak.
Fietstassen raar vinden vind ik iets voor pubers. Net zoiets als liever nat regenen dan regenkleding aantrekken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.