Huis, tuin en keuken
Fiorah
14-09-2026 om 23:42
Hoe 'tot in de puntjes' ben jij? Huis- en tuin editie.
Zijn jouw huis en tuin tot in de puntjes strak verzorgd?
Zomaar wat voorbeelden:
- zit(ten) zeep/tampons/wc-papier/wasmiddel pods/havermout/koekjes etc. nog in hun eigen verpakking of doe je die gelijk in een nette bak/doos/pot?
- staat je tuin er strak bij?
- staat er nog wel eens een bord/beker van de vorige dag op tafel als je 's ochtends de kamer/keuken binnenkomt?
- als je kind gisteren heeft getekend, liggen er dan vandaag stukken papier en potloden op tafel?
- matchen je handdoeken?
- zijn de tassen altijd meteen na de school-/werkdag uitgepakt?
- liggen er niet-matchende dekentjes gewoon op de bank zoals iemand ze heeft achtergelaten?
- etc.?
Kortom, hoe strak of juist niet strak, en hoe VT wonen proof is jouw leefomgeving?
Herfstappeltaart
15-09-2026 om 19:01
ToetieToover schreef op 15-09-2026 om 19:00:
[..]
Nope
al zitten er wel witte stalen kozijnen hier in huis, die hoop ik er nog uit te slopen voordat ze hip worden. Ik vind styliste Roos Reedijk altijd erg leuk, kleurrijk (duh) en ze doet moeite om aan te sluiten bij de smaak van de bewoners. Ook vraagt ze altijd naar items die mee mogen, om het huis persoonlijk te maken. Ze vertelde in een interview dat ze er niets van begrijpt als bewoners helemaal niets willen meenemen. Maar die is dan ook niet van VT wonen
![]()
Waar is zij te zien?
ToetieToover
15-09-2026 om 19:03
Herfstappeltaart schreef op 15-09-2026 om 19:01:
[..]
Waar is zij te zien?
Bij huizenruilers en kopen zonder kijken. Beide programma’s hebben een zomerstop volgens mij.
Herfstappeltaart
15-09-2026 om 19:09
ToetieToover schreef op 15-09-2026 om 19:03:
[..]
Bij huizenruilers en kopen zonder kijken. Beide programma’s hebben een zomerstop volgens mij.
Ah dank.
MMcGonagall
15-09-2026 om 19:50
Mijn man woont het liefst in een toonzaal dus ik heb moeten vechten om mijn spulletjes een beetje in de buurt te mogen houden. Prima om opladers in een laatje te doen, maar ik wil er wel een in de keuken omdat ik daar meestal zit te werken. Ook mijn haakspullen wil ik niet steeds uit een kast hoeven pakken dus die staan in een (mooi) tasje op de bank. Mijn bureau is een georganiseerde chaos, ook al staat het in de keuken (grote woonkeuken van 34 m2, dus ik zit niet tussen de kopjes of zo).
Knutselkei
15-09-2026 om 20:25
Ik heb t tegenwoordig nu we met 2 en hond zijn wel graag netjes.
Als ik de punten uit de OP lees is het dat ook wel denk ik:
Alles zit nog in pak of zak zoals het hier kwam of t moet gescheurd zijn. Alleen bloem en zelfrijzend bakmeel in potten maar dat is meer voor de beestjes.
Tuin is grotendeels netjes met planten,terras en gras. Het achterste gedeelte is voor familie egel,muis, marter en consorten.Delen ze met de vleermuis daar.
De aanbouw is nu een rommel en dat is volgende project
De grote eettafel is deels netjes en deels staan mijn laptop en tekenspullen. Juist daarom hebben we hele grote eettafel, dat dit kan blijven liggen.
Savonds ruim ik bekers etc op voor ik naar bed ga en is bank en bijzettafel glad.
Deken is opgevouwen en kussens liggen in de hoek.
Handdoeken en theedoeken in de keuken matchen helemaal niet, is maar net wat ik pak.
Aanrecht is meestal een heel eind leeg.
Tafel in de keuken is aandachtspunt want daar verzamelt zich op een of andere onverklaarbare wijze altijd van alles.
In de badkamer wel dezelfde handdoeken, want vorig jaar vervangen en allemaal dezelfde.
Werktas haal ik alleen broodtrommel uit en die gaat aan de kapstok in de kelder,net als tas van man.
Op de trap naar boven leg ik wat ik mee naar boven moet nemen en neem dit dan ook mee naar boven als ik daar naar toe ga. Loop er niet voor apart.
De vloer ligt eigenlijk bijna altijd vol zand maar door lang leve de nieuwe tegelvloer zie je daar bijna niks van. Hij doet zijn naam MUD eer aan. ( We hadden de hond ook beter zo kunnen noemen)
Damoontje
16-09-2026 om 06:09
Hier is in de basis alles minimalistisch en op elkaar afgestemd. Geen VT wonen maar veel Marktplaats en ook spullen van mijn opa´s en oma die ik hier een plekje heb gegeven.
Mijn servies is wit. Wel beetje bij elkaar geraapt maar wel één kleur dus. Ooit had ik 30 verschillende mokken maar die heb ik toen weggegeven.
Ik ben niet zo goed in opruimen dus meestal is het rommelig. Mijn vriend heeft wel geholpen met ideeën, bijv een fruitschaal op tafel waar de rommeltjes in kunnen ipv pakjes zakdoeken, afstandbedieningen, handcreme, lippenbalsem, nagellak allemaal los op tafel. Het is hier eigenlijk altijd work in progress, er gaat iets naar de kringloop, er komt iets bij, etc.
Verder heb ik veel planten. Sommigen worden heel groot en raken dan ook wat uit model maar ik doe ze niet snel weg.
Wieder
16-09-2026 om 06:35
Hier is alles ook op elkaar afgestemd, waarom zou ik een dekentje op de bank leggen dat niet matcht als ik er voor hetzelfde geld een kan kopen dat bij de rest past? Het is ook niet rommelig in huis, als je overdag binnenkomt kan er wel het een en ander liggen, maar voor ik naar bed ga ligt alles weer op z'n plek. Maar tampons, waspods en wc papier mogen gewoon in hun eigen verpakking in de voorraadkast. Daar zit een deur voor, dus dat zie ik toch niet 😉.
Damoontje
16-09-2026 om 06:38
Naar aanleiding van een ander topic, vroeg ik mij af of hier mensen zijn van wie het huisdier ook matcht bij het interieur.
Mijn broertje had dat wel, een raskat in een egale kleur die paste bij de rest.
Bakblik
16-09-2026 om 06:48
Wieder schreef op 16-09-2026 om 06:35:
Hier is alles ook op elkaar afgestemd, waarom zou ik een dekentje op de bank leggen dat niet matcht als ik er voor hetzelfde geld een kan kopen dat bij de rest past? Het is ook niet rommelig in huis, als je overdag binnenkomt kan er wel het een en ander liggen, maar voor ik naar bed ga ligt alles weer op z'n plek. Maar tampons, waspods en wc papier mogen gewoon in hun eigen verpakking in de voorraadkast. Daar zit een deur voor, dus dat zie ik toch niet 😉.
Ik ben niet zo van dekentjes op de bank, dochter wel. Nu hebben we een dekentje gekregen in een kerstpakket dat BETER matcht dan het rode dekentje dat dochter altijd meebracht naar beneden om tv te kijken.
Het nieuwe dekentje mag blijven liggen, dat rode dekentje moest steeds mee naar boven.
Knutselkei
16-09-2026 om 07:19
Damoontje schreef op 16-09-2026 om 06:38:
Naar aanleiding van een ander topic, vroeg ik mij af of hier mensen zijn van wie het huisdier ook matcht bij het interieur.
Mijn broertje had dat wel, een raskat in een egale kleur die paste bij de rest.
Whahaha, dat riepen wij wel toen we 8 jaar geleden onze pup ophaalden en deze dus bijna niet opviel op de beige tegelvloer 
Herfstappeltaart
16-09-2026 om 07:53
Over boodschappen: toiletpapier, tissues e.d. worden allemaal boven bewaard, in de badkamerkast achter een deur. In de trapkast beneden staat de voorraad van de rest. Die is bij mij keurig geordend op soort (houdbare melk, koffie thee, broodvervangers, groenten enz.).
Dat de handdoeken niet matchen zie je ook niet want ook die liggen achter een deur in de badkamer.
Keukenhanddoeken die ophangen zijn wèl setjes (of setjes, ze zijn eigenlijk gewoon allemaal hetzelfde).
Rommeltjes in fruitschalen is iets waar ik niet tegen kan. Lippenbalsem in de douche of handtas, in de fruitschaal ligt alleen fruit. Op de eettafel staat een houten schaal met een plant, een waxinelichthouder en nu twee kleine pompoentjes. Verder niks. Op de salontafel liggen wel afstandbedieningen en onze telefoons slingeren ook overal rond.
Het enige wat hier in huis nog wel echt een doorn in mijn oog is zijn de schoenen. De nette schoenen staan in onze kledingkasten, maar de schoenen die het meeste gedragen worden slingeren altijd door de gang. Evenals de wandelschoenen omdat die veel gedragen worden. We hebben beneden eigenlijk geen ruimte voor een echt goed opbergsysteem. Ik zet ze vaak netjes op een rijtje, maar dat duurt nooit lang ![]()
Broadway
16-09-2026 om 07:58
mijn kruidenlade is op alfabetische volgorde met allemaal dezelfde potjes.
mijn voorraadlades zijn van bijpassende potten en de flesjes etc staan op soort bij elkaar.
ik heb voor alles vaste plekken en het aanrecht en de tafeloppervlakken moeten leeg zijn.
daarnaast heb ik 2 wasmanden met schone was onopgeruimd staan, vergeet ik random schoonmaakklusjes zomaar voor weken en kijken we al minimaal 3 maanden tegen een afdruk van een vogel die tegen mijn raam gevlogen is.
in theorie en veel in de praktijk dus in de puntjes, maar zeker niet alles.
onze inrichting is een allegaartje van dingen die we mooi vinden of die ons dierbaar zijn. zo is ons televisiekastje mijn mans eiken commode. de blanke lak is wat vergeeld dus ik ben al jaren bezig hem zover te krijgen dat ik het opnieuw mag lakken, maar daar zijn we nog niet
Bakblik
16-09-2026 om 08:24
Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 07:53:
Over boodschappen: toiletpapier, tissues e.d. worden allemaal boven bewaard, in de badkamerkast achter een deur. In de trapkast beneden staat de voorraad van de rest. Die is bij mij keurig geordend op soort (houdbare melk, koffie thee, broodvervangers, groenten enz.).
Dat de handdoeken niet matchen zie je ook niet want ook die liggen achter een deur in de badkamer.
Keukenhanddoeken die ophangen zijn wèl setjes (of setjes, ze zijn eigenlijk gewoon allemaal hetzelfde).
Rommeltjes in fruitschalen is iets waar ik niet tegen kan. Lippenbalsem in de douche of handtas, in de fruitschaal ligt alleen fruit. Op de eettafel staat een houten schaal met een plant, een waxinelichthouder en nu twee kleine pompoentjes. Verder niks. Op de salontafel liggen wel afstandbedieningen en onze telefoons slingeren ook overal rond.
Het enige wat hier in huis nog wel echt een doorn in mijn oog is zijn de schoenen. De nette schoenen staan in onze kledingkasten, maar de schoenen die het meeste gedragen worden slingeren altijd door de gang. Evenals de wandelschoenen omdat die veel gedragen worden. We hebben beneden eigenlijk geen ruimte voor een echt goed opbergsysteem. Ik zet ze vaak netjes op een rijtje, maar dat duurt nooit lang
Dat is het streven hier ook maar ga een (half) weekend weg en het ligt overhoop. Als je het nieuwe flesje koffiemelk zoekt MOET je namelijk alles in je handen nemen en ergens anders neerzetten. Dan staat er dus een doosje thee linksboven en rechtsonder. Ik pak het laatste doosje van rechtsboven en koop en nieuwe. In een verloren kwartiertje ga ik ordenen en dan zijn sommige dingen er niet en andere 3 dubbel.
MissBobby
16-09-2026 om 08:30
mijn huis is over het algemeen netjes en bijzonder leuk ingericht al zeg ik het zelf. Als ik nu om me heen kijk zie ik: een glas op de salontafel, een oplader op het dressoir, een leeg melkpak wat in de container moet, een bord en mes op het aanrecht wat in de vaatwasser moet maar die moet nog uitgeruimd, twee cadeautjes op de kast voor een verjaardag vrijdag, mijn werktas naast de trap die naar boven moet, een stapel platen die ik nog moet luisteren naast de platenspeler. Behalve dat laatste niets wat niet in vijf minuten is opgeruimd. Mijn moeder ruimde werkelijk alles achter ieders gat meteen op, vreselijk irritant vond ik dat. Mijn kinderen zijn opvallend netjes, hun kamers zijn altijd opgeruimd en schoon en dat ligt niet aan mij.
Tuinfluiter
16-09-2026 om 08:37
Ik heb een houten doosje met deksel voor kleine rommeltjes op het onderblad van de salon tafel staan. Allerlei spulletjes dicht bij maar toch netjes opgeruimd.