Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe slapen jullie?

Mij is opgevallen dat reclames voor beddengoed in Nederland altijd bedden met één groot tweepersoons dekbed laten zien.

Man en ik hebben ieder ons eigen (155x220) dekbed omdat we allebei een compleet andere warmtebehoefte hebben…. (hij zomer en winter onder het dubbele dekbed en ik het hele jaar door alleen het zomerdekbed) en hij zelfs ‘s nachts nog uit bed gaat om het opnieuw aan het voeteinde in te stoppen terwijl mijn stelten altijd aan alle kanten onder het dekbed uitsteken.

We hebben het een tijd met een groot lits-jumeaux dekbed geprobeerd maar dat was geen succes….zeg maar…

Ben wel nieuwsgierig hoe dat bij jullie gaat.


Bed van 180 breed en een dekbed van wol maat lits-jumeaux erboven. 

wij hebben wel een groot lits-jumeaux dekbed. En een kind ertussenin. Die zorgt nog weleens voor een gevecht met ruimte en deken. 

Ieder een eigen dekbed, inderdaad vanwege dat verschil in warmtebehoefte. Ik onder het oude dunne dekbed wat ik nog regelmatig wegwerp in een opvlieger. Man onder een nieuw 4 seizoenen dekbed. Nu ligt de dikke helft al op zijn bed en tegen eind oktober gaat de 2e helft erbij in zijn hoes.
We hebben ook ieder een eigen matras en vanwege mijn klachten een bedombouw op senioren hoogte. Het vorige bed dat we hadden was heel laag en daar kwam ik bijna niet meer uit.

Een lits-jemeaux dekbed en een los laken. Vriend begint onder het laken en kruipt 's nachts (als het koud wordt op de kamer) bij mij onder het dekbed. Ik denk dat wij op termijn ook overgaan naar ieder een eigen dekbed, maar dat wil ik eigenlijk niet.

Boxspring met 2 matrassen (2m×90cm). Hij heeft er een lattenbodem onder want ligt graag hard. Ik lig het liefst héél zacht. Daarover een dikke tijk en en 1 hoeslaken.
Lits-jumeaux dekbed: 2.20×2.40. Man in lang en ligt het liefst met zijn schouders onder de deken, dus om koude voeten te voorkomen kozen we voor zo'n groot dekbed. 
Afgelopen weekend het herft/lente-dekbed erop gelegd. Zomerdekbed gewassen zodat deze in de winter aan de andere deken gemaakt kan worden als winterdeken. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-09-2021 om 12:06

Lits jumeaux voor mij en eenpersoons voor partner.
We slapen meestal op verschillende kamers vanwege zijn extreme gesnurk (apneu waar hij helaas weigert iets aan te doen). We starten meestal in het tweepersoonsbed, maar zodra we echt willen gaan slapen gaat hij naar de andere kamer.

220 breed dekbed, vriend soms een extra eenpersoons dekbed bovenop. Ik heb het ook altijd erg warm. Bij warm weer alleen de dekbedhoes, en anders zomerdekbed, winterdekbed of een dubbeldekbed.

180 cm bed, met 1 dekbed. En dat heb ik helemaal voor mezelf alleen. Zo fijn. Mocht er nog eens een bedgenoot bijkomen, dan krijgt die zijn eigen dekbed. No way dat ik samen onder 1 dekbed ga liggen. 

1 groot matras van 180x200 en een lits jumeaux 4 seizoenen dekbed. Mijn voeteneind absoluut NIET ingestopt, mijn man doet dat dan wel.

2 matrassen van 80x200..  Met één dekbed. En dat allemaal voor mij alleen.  Met soms een paar katten op de lege kant. ( op een groot badlaken). 

Bed van 1.60. 2 matrassen. En allebei ons eigen dekbed. We mogen ons er graag inrollen. Dat gaf regelmatig gedoe bij 1 groot dekbed 🤣😅

Wollstonecraft schreef op 20-09-2021 om 12:19:

180 cm bed, met 1 dekbed. En dat heb ik helemaal voor mezelf alleen. Zo fijn. Mocht er nog eens een bedgenoot bijkomen, dan krijgt die zijn eigen dekbed. No way dat ik samen onder 1 dekbed ga liggen.

Daar snap ik he-le-maal niks van. 

Bed 180x200 en 1 lits jumeaux dekbed. 

Bed 180x200 en één lits-jumeaux dekbed met lente/herfst- en zomerdeel. Hier ligt het zomerdeel er nog op. Weet niet hoe lang dit nog voldoet maar vannacht vond ik het nog warm genoeg.

Wij hebben trouwens een gewoon all seasons dekbed. Altijd dezelfde erop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.