Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe noem jij jouw huisdier écht?

Ok we geven onze huisdieren dan wel officieel een naam, maar vaak noemen we ze bij hun koosnaampje, toch? Hoe heet jouw huisdier écht?

Mijn (kleine) honden:

- Luna: poezeke, konijntje, mieneke (betekent niks, geen idee waar dat vandaan komt)

- Jani: varketje, knorpot 


GroenTuintje schreef op 11-07-2021 om 00:01:

[..]

die van ons reageert vooral op lekker eten

Ja dat. Oh en water. Daar is die van mij echt dol op. En dan bij voorkeur stromend uit de keukenkraan. En als ik niet snel genoeg ben gaat ze gewoon een potje staan schreeuwen. Die a-sociaal. 

Pepperoni schreef op 11-07-2021 om 00:05:

[..]

Ja dat. Oh en water. Daar is die van mij echt dol op. En dan bij voorkeur stromend uit de keukenkraan. En als ik niet snel genoeg ben gaat ze gewoon een potje staan schreeuwen. Die a-sociaal.

ja hier ook een water-kat

Poeperd, druif, stinkie, luizebol, mooie meneer. 

Hond: Grijpstra van Jattenstein, Poekerd, Poeka, lui mormel, stinkiewinkie, kliko en pluisje

Gepikt uit De echte kat, van Terry Pratchett: gavandebankafkreng

Hond: hee ouwe reus. Hij is niet eens oud.

Maar ook wel: rothond, klotehond, irritant figuur, eikel, skeetie. ( bij blaffen, iets stiekem pakken, uit de tuin glippen, als hij aandacht wil)

Hond(je): jongedame, meisje, moppie, truttebol, laat-dat

Kat(er): sjarel (hij heet Karel maar hij scharrelt graag), knul, Leipe Lowietje, doe-nou-niet

Hé POES!!!!

Voor allebei. 

Hij heet Gijs, wordt ook genoemd: vriend, meneer, ouwe man, grijs, harde werker

  • Liebe dichje
  • Kutkat
  • Lief poezekind

Voor alle 4 de katten.

Katten: wormpje, schat, meisjes

Als ze heel vervelend zijn: stelletje mofo's

Wij hebben 2 hondjes. Een reutje en een teefje.  De bijnamen zijn Pikkie en Pikkelien... soms ook proppie voor het teefje omdat ze een klein beetje te dik is... 

Dino, draak, kleine poepie 

Voor onze 3 katten: Knorrie, Knorretje, vriend, prinsesje, sufferd, schrokkop, poezewoes, held op sokken, bange poeperd, slaapkop, DE koningin en stinkerd. Natuurlijk afhankelijk van de kat en de situatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.