Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe noem jij jouw huisdier écht?

Ok we geven onze huisdieren dan wel officieel een naam, maar vaak noemen we ze bij hun koosnaampje, toch? Hoe heet jouw huisdier écht?

Mijn (kleine) honden:

- Luna: poezeke, konijntje, mieneke (betekent niks, geen idee waar dat vandaan komt)

- Jani: varketje, knorpot 


Mijn hond, een stevige Australische herder: mijn jongetje, robbedoes, smulpaap, wildzang, grote lobbes, klein kereltje, parmantig ventje, en zo kan ik nog wel even doorgaan. 

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

10-07-2021 om 23:01

Wij noemen onze kat Slettenbak. Of gewoon Slet.
Paard van dochter heet Nootje en die van mij Vis. Maar goed, zijn officiële naam is Vis-a-Vis.

Sorry, maar arme poes.🙂

Meestal lieve jongen. Soms kutkat.

KLeine poppeschat, jong diertje, knuffelpop van het vrouwtje.

kutbeest

Hé mormel! 

Op zijn eigen naam reageert hij meestal niet, hierop wel 

Poezewoes, ratje (als ie weer eens doorweekt jammerend binnengestormd komt), buurpoes en slet (als ie languit met z'n benen wijd op z'n rug de bank bezet).

Jack!!! Dat is zijn echte naam. Dan luistert hij doorgaans wel.

Poes heet hier gewoon poes

Bij ons word de hond vaak Badr verharie, hitsige Harry of snurkie genoemd. Luistert hij trouwens net zo slecht naar als naar zijn naam. Ook hebben we de neiging om een verkleinwoord te maken van zijn naam. Daar heb ik wel eens commentaar op gehad, want het is geen kleine hond, dus zo mochten we hem niet noemen. 

Poes, poezewoes, Joost ook regelmatig Poost, Hugo wordt (Huge)Puug, Boeha wordt Boetie(petoetie), Olivier wordt Olie(bolie). 

Onze kat heet Loek maar je kan haar alle namen geven. Maakt niet uit.

Pepperoni schreef op 10-07-2021 om 23:59:

Onze kat heet Loek maar je kan haar alle namen geven. Maakt niet uit.

die van ons reageert vooral op lekker eten 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.