Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe krijgen jullie je gourmetstel schoon ?

Gisteravond gegourmet , maar nu krijg ik de bovenplaat van het gourmetstel niet schoon . Hij is van Tefal en er zit aangekoekt vet in de groeven .
Hoe maken jullie je gourmetstel schoon ?  Wie heeft een gouden tip voor mij ...

tefal.jpg


Gewoon gelijk afwassen of laten weken in warm water met wat afwasmiddel.
Het onderstel doe ik met wat dasty.

Kan de plaat van het toestel af? 
Is het een anti aanbakplaat?
Als ik dat weet dan heb ik wat gerichter advies. 

Als de plaat er vanaf kan: in een sopje (gewoon heet water met afwasmiddel) weken en dan laten goed afwassen.

wild-flower

wild-flower

27-12-2021 om 10:45 Topicstarter

Bakblik schreef op 27-12-2021 om 10:39:

Kan de plaat van het toestel af?
Is het een anti aanbakplaat?
Als ik dat weet dan heb ik wat gerichter advies.

De plaat kan er vanaf ( maar is te groot om plat in de wasbak te liggen ) en anti aanbak inderdaad .

wild-flower

wild-flower

27-12-2021 om 10:47 Topicstarter

-Nienke- schreef op 27-12-2021 om 10:45:

Als de plaat er vanaf kan: in een sopje (gewoon heet water met afwasmiddel) weken en dan laten goed afwassen.

Dat heb ik geprobeerd , maar het vet zit een soort van vast .

wild-flower

wild-flower

27-12-2021 om 10:48 Topicstarter

Ysenda schreef op 27-12-2021 om 10:31:

Gewoon gelijk afwassen of laten weken in warm water met wat afwasmiddel.
Het onderstel doe ik met wat dasty.

Ja dat gelijk afwassen had ik natuurlijk moeten doen , maar dat vond ik ongezellig .

Een sopje maken van kokend water met soda.

Plaat eraf,  in een grote vuilniszak schuiven,  bakje met een klein beetje amonia erbij in zetten en de zak goed dichtknopen. 24 uur in de schuur zetten. Dan buiten de zaak open maken (anders ga je flauw van de gassen) dan kan je met een afwasborstel het vet zo uit de groeven vegen. 
Let wel op dat je geen metalen delen die met plastic zijn gecoat erbij in hebt dat wordt een bende en dan is je sterk niet toonbaar meer.

Geen amonia direct op de plaat gieten!

als je hem aanzet wordt het vet weer vloeibaar en kan je hem afnemen met een papiertje. Daarna weer af laten koelen en de rest met een sopje doen.

wild-flower

wild-flower

27-12-2021 om 11:10 Topicstarter

Bedankt voor de tips allemaal !

Ik maak hem schoon als hij nog redelijk warm is.
Goede natte doek met warm water en wat afwasmiddel 
Tussendoor de doek een paar keer uitspoelen en dan weer wat afwasmiddel er op, tot al het vet eraf is
Daarna nog een keer met een doek met alleen warm water en dan nog een keer een droge doek er overheen 

Malloczero schreef op 27-12-2021 om 11:02:

als je hem aanzet wordt het vet weer vloeibaar en kan je hem afnemen met een papiertje. Daarna weer af laten koelen en de rest met een sopje doen.

Dat doe ik meestal als het echt niet meer lukt met ontvetter. 

watertoren schreef op 27-12-2021 om 10:49:

Een sopje maken van kokend water met soda.

geen soda, dat tast de plaat aan.

Plaat in een vuilniszak, daar heet water met sop bij, dicht knopen en op balkon of in tuin leggen met de bakkant naar beneden laten inweken.

nu te laat, maar als je klaar bent, meteen met keukenpapier erover heen, dan heb je de meeste aanbaksel al los. Daarna afwassen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.