Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe koud is het op jouw slaapkamer?

Ik slaap altijd met raam open en zonder verwarming. De laatste paar dagen vond ik het wel erg fris worden en heb uit nieuwsgierigheid een thermometer erbij gepakt.

13 graden 🌡️

Lekkere dikke ouderwetse wollen deken erover, dus mijn bed is heerlijk warm, alleen een koude neus.

Hoe warm of koud is het bij jou?


Ik heb al een tijd niet meer gemeten, maar zelfs met verwarming aan wordt het bij mij in mijn slaapkamer niet warmer dan 12 graden. Heerlijk 's avonds lekker diep onder de dekens kruipen.

Geen idee, er hangt geen thermostaat. Maar de verwarming staat er niet aan, dus ik denk een graad of 17.

Hier ook iets van 13 graden, ik vind die kou wel lekker. Ik heb een wollen dekbed en lig er dan tot aan mijn neus onder (want ik moet nog wel kunnen ademen  )

Nu is het 11,6 graden. Ook geen verwarming,  enkelsteense muur en enkel glas/glas in lood raam. Dus het zal nog wel kouder worden 😑

16,5 graden . Geen verwarming aan en bovenraampje open.

Ik woon in een relatief oud huis, dus als ik de kachel uitzet word het koud. Afgelopen nacht 12 graden met het raam dicht.
Ik slaap wel beter met koude nachten onder een dik dekbed. Maar ik merk dat ik minder gemotiveerd ben om dan op mijn vrije ochtend lekker op tijd op te staan en te gaan hardlopen. Geen zin om in mijn koude huis op te staan terwijl ik hardlopen heerlijk vind of dat als ik eenmaal eruit ben het ook prima vind.

Vroeger in mijn ouderlijk huis was het pas echt koud vergeleken met mijn huis nu. Ik heb dat toen nooit gemeten maar de 'rook' kwam uit mijn mond als ik in bed lag en op mijn ramen stonden bloemen. (enkel glas;  huis uit 1895) Daar durfde ik echt mijn bed niet uit, zó koud. Mijn man had als kind een muts op in bed 🤣

Hier ook nooit kachel aan en altijd raam open. Dus ook zo'n 13, 14 graden. Prima

🤣 die 11,6 graden bij mij is dus met het raam dicht. Grappig dat jullie met raam open nog warmere slaapkamers hebben.

slecht geisoleerd, enkel glas en geen verwarming. Gisteravond 9 graden en dat zal nog wel verder kelderen.

Hier drie dekens, lange broek, hemd, trui en sokken aan. Als ik het warm krijg gooi ik de bovenste deken er af. De kleding is ook voor als ik 's nachts naar de wc moet, want mijn hele huis is dan zo koud en anders ben ik klaarwakker zodra ik mijn voeten op het laminaat zet 😝

Ik kan niet wachten tot ik me een warmere plek kan veroorloven 😂

Hier ook altijd het raam op een kier, maar geen idee hoeveel graden het is. 
Vrij goed geïsoleerd en nieuw huis dus ik denk rond de 17 graden. 

Dutchgirly schreef op 23-12-2021 om 14:45:

🤣 die 11,6 graden bij mij is dus met het raam dicht. Grappig dat jullie met raam open nog warmere slaapkamers hebben.

Oei, nou voor jou (en voor Lollypopje ook)  is dat niet zo grappig, dan slaap jij dus echt in een heel slecht geïsoleerd huis 🥶 waarschijnlijk is het in jouw huis in de zomer ook meteen heel snel snikheet? 
Vorig jaar (ik heb een huurhuis) is alles qua isolatie opnieuw aangepakt, merk meteen verschil.

1968 schreef op 23-12-2021 om 14:56:

[..]

Oei, nou voor jou (en voor Lollypopje ook) is dat niet zo grappig, dan slaap jij dus echt in een heel slecht geïsoleerd huis 🥶 waarschijnlijk is het in jouw huis in de zomer ook meteen heel snel snikheet?
Vorig jaar (ik heb een huurhuis) is alles qua isolatie opnieuw aangepakt, merk meteen verschil.

Dat scheelt bij mij. Slaapkamer op het noorden en aan de woonkamer kant veel schaduw. Al kan het hier ook best wel warm worden, maar ben allang blij dat de slaapkamer meestal te doen is in de zomer.

Mlah!

Mlah!

23-12-2021 om 15:03 Topicstarter

Wat grappig dat jullie ook allemaal zo koud slapen.

Ben heel benieuwd of er nog iemand komt melden dat ze met de verwarming op 20 en raam dicht slaapt. 

Ik slaap met raam dicht verwarming is wel uit ik denk dat de temperatuur tussen de 10-15 graden is in de winter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.