Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe groot woon jij? En ben je daar tevreden mee?


MMcGonagall schreef op 12-02-2024 om 10:07:

Bij checkdithuis staat voor mijn huis 105 m2, maar dan vergeten ze de zolderkamer van 30 vierkante meter. wel veel schadelijke stoffen, van het genoemde rijtje staat er maar één op groen (roet). Ik denk omdat we vlakbij Schiphol wonen. Er komen hier amper vliegtuigen over, maar het blijft natuurlijk wel stedelijk gebied. Grappig dat mijn buurt demografisch bijna gelijk verdeeld is, jong, middelbaar, oud, hoog-, midden-, laagopgeleid.

Alleen oppervlak met een hoogte groter dan 1,50 wordt meegerekend als oppervlak.


Ysenda schreef op 12-02-2024 om 13:16:

[..]

Alleen oppervlak met een hoogte groter dan 1,50 wordt meegerekend als oppervlak.


Dat is het ook. Er is een kamer gemaakt met 30 vierkante meter op stahoogte.

Tuinfluiter schreef op 12-02-2024 om 07:55:

Ons huis is volgens de genoemde site echt veel groter. Ik denk dat de garage erbij opgeteld is. Hoe de ruimte verdeeld is vind ik ook veel uitmaken. Ik ben blij met mijn ruime uitgebouwde woonkamer.


Ons huis is groter in werkelijkheid dan die site aangeeft. Ruimtes zoals zolder wegens schuin dak wordt vaak niet meegerekend. Terwijl dit een grote ruimte is waar je bij wijze van kan stijldansen 

MMcGonagall schreef op 12-02-2024 om 10:07:

Bij checkdithuis staat voor mijn huis 105 m2, maar dan vergeten ze de zolderkamer van 30 vierkante meter. wel veel schadelijke stoffen, van het genoemde rijtje staat er maar één op groen (roet). Ik denk omdat we vlakbij Schiphol wonen. Er komen hier amper vliegtuigen over, maar het blijft natuurlijk wel stedelijk gebied. Grappig dat mijn buurt demografisch bijna gelijk verdeeld is, jong, middelbaar, oud, hoog-, midden-, laagopgeleid.

Hier dus ook.105m2 volgens site, maar we hebben een zolder van ook 30m2 ofzo 

Wij hebben 115 m2 een perceeloppervlalte van 330 m2. We hebben wat teveel spullen voor dit huis, vooral de zolder en de garage en de zolder puilen uit. Ik ben opgegroeid op een boerderij dus ik vind alles klein…

Netherfield schreef op 12-02-2024 om 15:46:

Wij hebben 115 m2 een perceeloppervlalte van 330 m2. We hebben wat teveel spullen voor dit huis, vooral de zolder en de garage en de zolder puilen uit. Ik ben opgegroeid op een boerderij dus ik vind alles klein…

dat snap ik 

Ik heb het ook even opgezocht op de genoemde site: 105 vierkante meter is ons hoekhuis.

GroenTuintje schreef op 12-02-2024 om 15:31:

[..]

Hier dus ook.105m2 volgens site, maar we hebben een zolder van ook 30m2 ofzo

Ja wij ook en een flinke voor- en achtertuin. Ik weet nooit precies wat er tot woonruimte gerekend wordt.

Herfstappeltaart schreef op 12-02-2024 om 16:09:

[..]

Ja wij ook en een flinke voor- en achtertuin. Ik weet nooit precies wat er tot woonruimte gerekend wordt.

Ja heel gek is dat. Hier helaas een kleine achtertuin en een voortuin

152 m2. Heb het net opgezocht op zo'n site. We hebben ook een aardige voortuin en een flinke achtertuin met meerdere hoge bomen erin. 
We wonen hier met zijn vieren. Ik ben vooral blij dat de vorige bewoners de woonkamer hebben uitgebouwd. Die is lang en breed. We hebben een knus zijdeel, een stuk waar alle lego/gravitrax/ kapla op de grond kan blijven liggen zonder dat je je nek breekt en dan nog het eetkamerdeel. En een half open keuken. 

In 15 minuten fietsen sta ik in de binnenstad van een grote stad. Ik ben heel blij met ons huis en waar we wonen. Ben zelf opgegroeid op een flatje.

GroenTuintje schreef op 12-02-2024 om 15:29:

[..]


Ons huis is groter in werkelijkheid dan die site aangeeft. Ruimtes zoals zolder wegens schuin dak wordt vaak niet meegerekend. Terwijl dit een grote ruimte is waar je bij wijze van kan stijldansen

De garage heeft geen schuine wanden daarom is hij waarschijnlijk wel meegerekend. Bij de verkoop van een huis wordt meestal de grootte van de garage apart genoemd. Geen idee hoe bij ons de zolder meeteld.

Belangrijkste vind ik hoe ik de afmeting van de kamers zelf ervaar.

Bij mij telt hij wel goed. 107m2 zegt hij, dat is wel inclusief balkon. Ik heb alleen rechte wanden. Hebben de mensen met afwijkende metingen schuine wanden of hebben sommige ook enkel rechte wanden?

ik woon op 62m², in mijn eentje met drie katten. Helemaal prima zo, mooie plek, fijne buurt en ver genoeg van mijn werk voor elke dag twee keer een fietstochtje van een half uur.

jeetje wat woont het gros lekker ruim.

Hier met zijn 2en (ik en kind) in een 2 kamer woning van 44m2. Delen een slaapkamer, hebben een kleine voortuin en een grote achtertuin en twee katten.

Reageer mij suf op andere huurwoningen die groter zijn. (Wil zo graag dat mijn kind zijn eigen kamer heeft) Maar met 13 jaar inschrijftijd sta ik gemiddeld in de top 40. Super raar want 2 jaar geleden stond ik vaak in de top 15....

45m2. Zou wel iets groter willen. In ieder geval een extra kamer erbij (nu 1 slaapkamer)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.