Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe bewaren jullie (lege) ansichtkaarten?

Ik hou van ouderwets kaarten sturen. Ik heb er redelijk wat maar het ligt allemaal door elkaar in een bak.

Hoe bergen jullie je onbeschreven ansichtkaarten en eventuele enveloppen op? Ik heb al gegoogled naar kaartenbak, maar dan vind ik vooral bakjes voor adreskaarten

ik heb wat kaarten in een doosje liggen maar dat zijn er niet zoveel. 
Je zou misschien soort bij soort in een insteekhoesje in een map kunnen doen.

Ik heb ze (samen met de lege enveloppen) rechtop in een laatje van een kastje staan. Ik kan er dan als het ware even doorheen bladeren om iets te kiezen. 

Ik heb een redelijke kist, zeg maar A4 formaat, waar alle kaarten rechtop in staan. Daar tussen staan blaadjes voor de categorieën, zodat ik snel wat kan vinden.

Je zou doosjes kunnen kopen per categorie en ze daar in zetten of leggen met de envelop erbij.

Ik heb ze rechtop staan in een oud plastic voorraadbakje en kan er dan doorheen bladeren. Voorop felicitatie,achteraan condeolance

MindlessCamel53

MindlessCamel53

30-07-2021 om 22:57

Ik heb ooit een gevulde wenskaartenbox gekocht. De oorspronkelijke kaarten zijn inmiddels al lang op, maar de box gebruik ik nog steeds. 
Je kunt het ook makkelijk zelf maken van bijv een ikeadoos met tabbladen van stevig karton. 

Die van mij lijkt hier op, maar is een slagje kleiner. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/wenskaartenbox-supersortering/9200000092972822/

Ik mik ze in een la. Maar ik heb eigenlijk niet zoveel kaarten op voorraad. Want als ik iemand een kaart wil sturen vind ik altijd dat wat ik op voorraad heb, niet past bij die persoon, dus koop ik een nieuwe. 

Vroeger, toen ik er nog veel had, in een smalle schoenendoos. Nu, los in de la. Ga er denk ik maar weer eens een doosje voor opzoeken.

In een la. Maar ik heb er maar weinig op voorraad

In een doos/bak die net zo breed is als de breedste kaarten zodat ik er doorheen kan bladerden. Geen speciale kaartendoos oid, maar wel precies een fijne breedte! 

Ik heb niet zoveel kaarten op voorraad liggen . Ik vind het leuk om elke keer weer een zelfgemaakte/nieuwe  kaart ( bij winkeltje in het dorp verkopen ze die ) uit te zoeken .

Hier staat de kaarten te wachten in een leeg wijnkistje dat in een lade staat. Soort bij soort. Ik koop kaarten op de markt. Ook maak vaak setjes kaarten bij kaartje2go; collages van bloemen, straatmeubilair, beelden, aanplakbiljetten, echt leuk om te doen. Bij vakanties/uitstapjes zoek ik naar leuke details voor op een kaart. Ook maak ik stemmige kaarten voor tijden van zorgen, ziekte en overlijden. 
Vrolijke kaarten met fotootjes die ik maakte van oude kinderkaartjes en poëzieplaatjes, oude tijdschriften -  nostalgie. Soms kies ik speciaal papier voor de afwerking. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.