Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Friezinnetje

Friezinnetje

27-01-2022 om 20:18 Topicstarter

Mama-Inge schreef op 27-01-2022 om 19:51:

vorige week 2 potjes met witte krokussen gekocht
Maar volgens mij gaat het geen wit worden.
Ik zie allemaal gele puntjes

En geel is me toch lelijk 

 

Friezinnetje schreef op 27-01-2022 om 20:18:

[..]

En geel is me toch lelijk

Kom er maar in Coreo 

Cousin_It schreef op 27-01-2022 om 20:23:

[..]

Kom er maar in Coreo

Ik, als waarnemend geel bepleiter wil alleen even noemen dat bovenstaande bewering van Friez compleet fakenews is, geel is namelijk mooi, vrolijk, goed te combineren, gezellig, zonnig, aantrekkelijk voor de insecten etc. 

Eens met Aaaanne

Ik ben alweer lekker bezig geweest (niet vandaag, prutweer) met snoeien (de blauwe regen ziet er zeer veelbelovend uit, met overal (denk/hoop ik) vruchtbeginsels. Ik heb de enorme kardoen uitgegraven zo goed als het ging en die aan mijn werkplek gedoneerd. Morgen gaat de berk achterin de tuin om. Ik ga m visueel wel een beetje missen, maar het gaat al tijden niet denderend met m en nu beginnen er tondelzwammen in te groeien, dus het is wel klaar met m. En ik heb liever dat mijn hazelaars goed gaan groeien, één daarvan staat nu erg droog door de berk. Dan nog een nieuwe plek bedenken voor de vlinderstruik en de knoop doorhakken of ik een klein maar goed dragend appelboompje ga proberen te verplaatsen of toch omhaal. Zou m best willen houden, maar m’n zonnige plekjes zijn op.. Moeilijkmoeilijkmoeilijk. 

Oh, en ik heb m’n moestuin zaden uitgezocht en nog eea besteld bij ecoflora.be. Erg leuk assortiment. Hoop dat ze gauw komen

Geel is op zich geen probleem hoor.
Ik word er vrolijk van.
Maar ik wou wit, want die had ik nog niet.
Plaatje zegt ook echt dat het wit moet zijn, dus dan ga je er van uit dat het ook witte bloemen worden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-01-2022 om 22:10

Friezinnetje schreef op 27-01-2022 om 20:18:

[..]

En geel is me toch lelijk

crocus-flavus-golden-yellow-2055.jpg


Friezinnetje

Friezinnetje

27-01-2022 om 22:31 Topicstarter

Coreopsis schreef op 27-01-2022 om 22:10:

[..]


zo plaatje maar even weg

Hebben jullie nog tuinplannen in het verschiet? Of iets dat jullie in het komend seizoen zouden willen aanschaffen?
Ben zelf erg benieuwd naar mijn flower power buddleja die ik in het najaar geplant heb. 
Zou ook nog een black lace willen hebben (die was vorig jaar steeds uitverkocht online).

En ik moet nog iets verzinnen als overgang tussen de nieuwe vlonder en het gras. Ik wil geen gras tot aan de vlonder (niet handig met maaien, het groeit er niet heel goed want droog, schaduw en steeds belopen) maar wel een beetje natuurlijke, groene overgang die wel als pad gebruikt kan worden (ook met kruiwagen of groencontainer). Zelf kom ik alleen uit op een combinatie van houtschors en geranium.
Iemand nog een goed idee?

Friezinnetje

Friezinnetje

29-01-2022 om 19:15 Topicstarter

ik wil iig een nieuwe tuinset en als het lukt die rainwinner plaatsen (laten plaatsen). En hier en daar wat nieuwe planten. Oh ja, mijn 2 plantenbakken opnieuw beplanten

ScarceKudu74

ScarceKudu74

29-01-2022 om 19:21

Mijn plannen: 
*Ik heb deze winter gezien dat ik meer vaste, groenblijvende struiken nodig heb. De tuin is te kaal. 
*En er moeten wat tegels uit, zodat ik heel veel bloemen kan zaaien in het voorjaar. 
*Er komt een pergola met blauweregen en gezellig zitje in het midden van de tuin
*schutting achterin de tuin. Die laat ik volgroeien met een klimmer, daar moet ik verder nog over nadenken. 

Dus dat worden de klusjes in het voorjaar. 

Friezinnetje schreef op 29-01-2022 om 19:15:

ik wil iig een nieuwe tuinset en als het lukt die rainwinner plaatsen (laten plaatsen). En hier en daar wat nieuwe planten. Oh ja, mijn 2 plantenbakken opnieuw beplanten

Handig ontwerp zo'n rainwinner en uit ye breiden. Mijn grote regenton is afgelopen zomer meer dan eens overstroomd.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-01-2022 om 20:05

Mijn plan is om een nieuw kippenhok te bouwen. We hebben recent een haan gekregen van kennissen en als we echt beginnen kweken is het huidige hok te klein.

Peen schreef op 29-01-2022 om 19:21:

Mijn plannen:
*Ik heb deze winter gezien dat ik meer vaste, groenblijvende struiken nodig heb. De tuin 

 is te kaal.
*En er moeten wat tegels uit, zodat ik heel veel bloemen kan zaaien in het voorjaar.
*Er komt een pergola met blauweregen en gezellig zitje in het midden van de tuin
*schutting achterin de tuin. Die laat ik volgroeien met een klimmer, daar moet ik verder nog over nadenken.

Dus dat worden de klusjes in het voorjaar.

Plannen te over Peen! 

Groenblijvers vormen het geraamte. Die maken inderdaad dat de tuin in de winter ook structuur heeft.

Qua klimmers ga ik zelf nog een apple blossom erbij halen. Die doet het goed hier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.