Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

mooie foto tuinfluiter 
Hier afgelopen week weinig buiten bezig geweest 
Wat te veel afspraken en klussen die gedaan moeten worden 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-11-2021 om 19:21

Voor de liefhebbers van tulpen, hier een linkje met wel hele mooie tulpen. Die zie je niet bij iedereen in de tuin staan! 
https://www.famflowerfarm.nl/tulpenbollen?pp=0&epik=dj0yJnU9TU5MYjFmQmN5WmVkTEdldU9tazJzVURrekg0NEUxUV8mcD0xJm49Q3lNMngwa0FwT0s3bU5ZU1lncjFDUSZ0PUFBQUFBR0dGZGJB 

Wat een mooie foto Tuinfluiter! Knap gelukt want die merel zat vast niet stil

Grappige site Friez

Tuinfluiter schreef op 05-11-2021 om 09:53:

DSC-0044.jpg

Vanmorgen verschillende merels in de tuin die lekker kwamen eten van de Vuurdoorn.
Dit weekend staan weer verschillende klusjes in de tuin op het programma.

Heel mooi plaatje!

Vanmiddag maar eens buiten bezig geweest 
Lag veel afval hout, samen met 1 van de kinderen aan het opruimen geweest 

Aaaanne schreef op 05-11-2021 om 22:42:

Wat een mooie foto Tuinfluiter! Knap gelukt want die merel zat vast niet stil

Grappige site Friez

Hij was lekker aan het eten en komt regelmatig terug. Mijn tuin is zijn woning. Ik heb de foto vanuit een luie stoel door het raam genomen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-11-2021 om 16:44

Aaaanne schreef op 06-11-2021 om 16:32:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/05/steenarend-imponeert-ook-goed-in-de-voortuin-a4064298#/handelsblad/2021/11/06/#118

De steenarend is helemaal in z'n element hier.

0611zatinbeeld5.jpg

0611zatinbeeld10.jpg

Wel bijzonder dat zoveel mensen een beeld in de voortuin hebben staan van deze vogel.

Ik heb vandaag mijn dahlia's in de winterstalling gezet. Mooi iedere knol in een emmertje met turf en vervolgens een foto op het emmertje geplakt met welke kleur dahlia in welk emmert je zit. Ik heb inmiddels een hele verzameling.
Het verbaast mij hoeveel planten toch nog proberen een bloemetje eruit te persen, ondanks het herfstige weer.
Ik heb nog een bloeiende margriet, loodkruid, ossetong, lavendel, roos, verbena, prikneus, een knalblauwe hortensia (?), salvia hotlips staat nog in volle bloei. Over het algemeen is het hier en daar een bloemetje, maar die hortensia en die hotlips daar verbaas ik me echt over.
Bloeit er bij jullie ook nog wat?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-11-2021 om 19:11

bij mij de rozen nog volop in bloei, en de salvia black and blue doet het ook nog. Verbena staat nog overeind, maar is niet echt mooi meer. Loodkruid doet het ook nog. En ik heb nog steeds bramen, maar die laat ik nu hangen

Bij mij bloeien de Dalhia's nog dus de knollen zitten nog in de grond. De Hortensia en de Sedum staan er nog mooi bij. Hier en daar af en toe nog een bloem bv. Roos en Cosmea en de Vuurdoorn heeft mooie bessen. Kortom nog veel kleur in de tuin.
Vandaag samen met de buren de Leilinden tussen onze huizen rigoureus gesnoeid. We hebben de bovenkant die extreem was uitgegroeid er af gezaagd. Ik vind het spannend maar denk dat ze volgend jaar weer mooi in blad zullen komen.

Bij mij bloeit de lavendel nog.
En de gaura zitten nog heel veel bloemen, ondanks dat ik die 3 week geleden gekortwiekt heb.
En in de geum zag ik vanmiddag ook nog een bloemetje 

Hier bloeit de cosmea, onderweg naar mijn werk kom ik ook langs een mooie berm met wilde bloemenmengsel, die staat nog vol met cosmea.
Verder was vorige week de egel niet meer langsgekomen, dus ik dacht dat die ook was gaan slapen. Maar afgelopen nacht veel activiteit in de tuin en alle eten op
Dus die was gewoon een eindje lopen, of hij is weer wakker geworden.

Ja, cosmea doet het hier ook nog.
Sinds de zomer geen egel-activiteit hier meer gehad, helaas. Vandaag het huisje nog eens gecheckt, maar er zit niemand in.
Ik ben ook gestopt met kattenbrokjes buiten zetten. Het enige wat het opleverde waren een heleboel kittens in de tuin. Op dit moment rent er ook weer een moederpoes hier door de buurt met een paar kittens. Af en toe hoor je flink gemiauw, dan zijn ze elkaar kwijt en roepen luid naar elkaar. (wordt er zelfs 's nachts wakker van, zo luid) Vraag me af of het een buitenlevende poes is, die steeds kittens krijgt. Het is al het tweede nestje sinds deze zomer/najaar dat hier rondloopt.

Wat een vreemd moment voor kittens Duet. En jammer dat je daardoor de egel niet kan voeren.
Wij hebben zo'n soort egel-voerhuis. Niet geschikt voor een winterslaap, maar wel kat-proof. Alleen kunnen kittens er waarschijnlijk wel in.

katten-eten-egelvoer-op-de-oplossing-is-499.jpg?w=666&ssl=1

https://www.dorpshuisdeoudeschool.eu/veilige-voerplaats-voor-egels/

Het water zet ik trouwens buiten, anders wordt het een puinhoop. Daar drinken de katten van de buren ook van, maar dat vul ik dan gewoon wel weer aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.