Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

mijn zinnia bloeit ook nog volop! Zo leuk. 

IMG-20211008-172649.jpg

Neweve schreef op 13-10-2021 om 08:23:

[..]

Ik volg tuinmanieren op YouTube en die gaf ergens in het voorjaar aan om de sedum te snoeien (of in ieder geval de helft). Hij bloeit dan iets later maar blijft wel in een bol staan. De gesnoeide takken kan je trouwens weer in de grond prikken, zo creëer je stekjes (hier heeft ongeveer 2/3e het overleefd dus mega veel mini sedum planten.

Mooie foto's weer! Ik heb helaas weinig tijd gehad om de tuin in te gaan.

Ik kende dat kanaal nog niet, even een paar videos gekeken en ik ga volgen! En weer hele mooie foto's van al die tuinen in dit topic! 

Vandaag leek het wat minder goed weer, toch naar buiten en in het zonnetje was het maar wat lekker! 

De rest van de vlinderstruik gesnoeid, gevallen blad in een hoekje achterin verzameld voor beestjes en een beetje opgeruimd.

De moestuin produceert ook nog! Vandaag flink wat andijvie geoogst, wat radijsjes en snijbiet. Er staat nog winterpostelein, veldsla, spinazie en een langzaam afstervende courgette. De komkommer heb ik vandaag weggehaald en ik denk dat de courgette snel zal volgen. Als overwinteraar heb ik knoflook gepoot, benieuwd of dat goed gaat!

Voor volgend jaar heb ik een hele collectie om mee aan de slag te gaan 

20211016-134710.jpg



Plotseling zal ik ook een paar paarse bloemen, ik weet niet meer wat het is, maar ik heb daar een aantal maanden geleden de wortelstokken van geplant. Leuk dat het opkomt!



20211016-133404.jpg



20211016-133350.jpg

Hoi pimpom ik kan het niet helemaal goed zien. Ik denk dat het Monnikskap is maar het zou ook Ridderspoor kunnen zijn.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

16-10-2021 om 21:58

Tuinfluiter schreef op 16-10-2021 om 21:57:

Hoi pimpom ik kan het niet helemaal goed zien. Ik denk dat het Monnikskap is maar het zou ook Ridderspoor kunnen zijn.

Volgens mij ridderspoor, ik had de zelfde in de tuin maar die hebben de slakken vermoord

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

16-10-2021 om 22:41

Tuinfluiter schreef op 16-10-2021 om 21:57:

Hoi pimpom ik kan het niet helemaal goed zien. Ik denk dat het Monnikskap is maar het zou ook Ridderspoor kunnen zijn.

Dat siergras heb ik ook bont en groen, is makkelijk te scheuren/stekken. Ik begon met 1 stekje en heb nu mijn halve tuin vol staan. 

Mooi die Zinnia's en die blauwe!

Ik heb nieuw speelgoed: een wildcamera. Hij doet het ook 's nachts dus elke ochtend spannend om te zien wie er op de foto staan. De egel, heel wat katten waarvan we niet wisten dat die ook allemaal onze tuin in kwamen en een hele grote kever. En overdag de merel en vlaamse gaai (camera staat nu op de grond voor de egel, de meeste vogels zitten in een struik of boom, daar ga ik 'm ook nog wel neerzetten).

ToetieToover schreef op 14-10-2021 om 18:05:



Over siergrassen gesproken, ik heb de mijne moeten redden van de katten. Ze gingen er op liggen én als er dan wat groeide, moest dat opgeknaagd. Vooral één van mijn katten eet graag groen, hij vist ook altijd algen uit de vijver om op te eten. Ik heb tarwegras gezaaid voor ze in een pot buiten en dat lijkt te helpen. Raar stel hoor, ga muizen vangen en opeten zou ik denken, maar nee, kat eet toch liever vegetarisch uit de tuin, dat is beter voor de planeet

Dankje voor de tip. Ik vind ze niet zo mooi staan op de plek waar ze nu staan dus ik verplaats ze denk ik naar de voortuin. En dan krijgen ze volgend jaar nog een kans

ooh zo tof Aaaanne!
Als ik me morgen goed genoeg voel ga ik maar eens zoete aardappels van de tweede plant oogsten en aardbeien stekjes uit planten. De planten die ik nog bad staan hebben zich denk ik wel verdrievoudigd. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-10-2021 om 08:48

Wat is het nog mooi kleurig bij jullie. Hier zijn de meeste bloemen nu toch echt verdwenen. Wel is de zijkant van mijn schuurtje geheel begroeid met wingerd die nu knalrood is. Ik kijk er vanaf de bank op uit, dus dat is in de herfst altijd prachtig (tot de eerste storm...).


IMG-20211017-084146.jpg


IMG-20211016-121009.jpg


IMG-20211017-084218.jpg

Wat een prachtige kleuren bij jullie. Die zinnia's zijn echt leuk! En dat rode gordijn van de wingerd is prachtig!
Mijn vakantie is vandaag begonnen. Ik heb de hele dag in de tuin gewerkt, het was heerlijk weer. Vooral bezig met de laatste klusjes voor de winter. Beukenhaagje voorhet huis weer wat gefatsoeneerd, oprit onkruidvrij gemaakt, bladeren opgeruimd, gras gemaaid en de stoep geveegd. Het was echt heerlijk.
Ik moet mijn dahlia's nog naar binnenhalen, maar ze bloeien nog steeds dus ik laat ze nog maar even staan. Heb ook nog wat bollen die de grond in moeten. toch maar eens bedenken waar ik ze ga zetten.

Mijn Canna heeft bedacht dat je eind oktober heus nog wel een bloem tot bloei kan brengen 

canna2.jpg

Friezinnetje

Friezinnetje

22-10-2021 om 19:48 Topicstarter

ah wat super. Een verrassing!

Mooi die canna de natuur heeft soms nog een mooi slotakkoord in petto.

Whooo! Ben benieuwd of hij het nog haalt 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-10-2021 om 20:05

Coreopsis schreef op 17-10-2021 om 08:48:

Wat is het nog mooi kleurig bij jullie. Hier zijn de meeste bloemen nu toch echt verdwenen. Wel is de zijkant van mijn schuurtje geheel begroeid met wingerd die nu knalrood is. Ik kijk er vanaf de bank op uit, dus dat is in de herfst altijd prachtig (tot de eerste storm...).


IMG-20211017-084146.jpg



Mijn wingerd nu

IMG-20211022-120618.jpg

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.