Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zeker mooi die siergrassen. Hier doen ze het erg slecht helaas. Ik weet niet of het aan de grond ligt of aan iets anders. Ik heb lampenpoetsersgras en Engels gras maar ze staan er was zielig bij. Hopelijk zijn ze volgend jaar wat mooier, ze staan er pas één jaar.

Ja, van die vakjeswielen heb ik wel, maar deze stond eerder altijd rechtop (en nu ben ik te laat). Ohja, touwtje, dat kan ik morgen nog wel even doen!

Wat bloeit er bij jou nog veel Duet!

Mooie foto's duet wat een schitterende Dalhia's.

Prachtig Duet!


Zou de Chelsea Chop ook niet helpen voor uit elkaar vallende sedi? 
https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/huis-tuin-hobby/de-chelsea-chop-snoeimethode-voor-stevigere-vaste-planten-en-een-rijke-bloei/

Ik heb ondanks het weer en vakantie weinig getuinierd, de focus ligt weer even op de verbouwing hier. Wel walnoten geraapt. Het lijkt toch wel erger te worden met de ziekte van mijn walnootboom, ondertussen valt zeker driekwart van de noten er zwart vanaf Ik kijk het nog een jaartje aan, maar als het zo doorgaat moet-ie uiteindelijk maar om. Dan heb ik wel ineens een heel andere tuin, het ding is enorm. En voor 2 jaar brandhout, ook handig

Zaterdag op een markt nog 2 vaste stokrozen en een flinke pot verbena bonariensis gekocht. Hopelijk is het dinsdag een beetje weer, dan ga ik die planten. En ik wacht nog met smart op mijn bollen vsn de Warande. Heb al een doos tuintulpenbollen binnen, maar wil alles in 1 keer gaan poten. En t wordt wel tijd, vind ik. 

Friezinnetje

Friezinnetje

10-10-2021 om 22:09 Topicstarter

mooie dahlia's! 

Madamecannibale schreef op 10-10-2021 om 21:04:

Zeker mooi die siergrassen. Hier doen ze het erg slecht helaas. Ik weet niet of het aan de grond ligt of aan iets anders. Ik heb lampenpoetsersgras en Engels gras maar ze staan er was zielig bij. Hopelijk zijn ze volgend jaar wat mooier, ze staan er pas één jaar.

Ik zou het nog een paar jaar aankijken. Toen we in dit huis kwamen wonen stond er op 2 plaatsen siergras. De ene hebben we laten staan en doet het prima. De andere hebben we verplaatst naar de voortuin. Het eerste jaar had ik 12 pluimen, nu in het tweede jaar zeker 30. 

mooi duet 
Hier weinig in de tuin bezig geweest 
Druk met andere dingen 
Mijn cosmea hangt nu bijna helemaal over het tuinpad, dus die ga ik er van de week uit halen 
De stelen waar nog knoppen in zitten zet ik in een vaas .
En dan gaan op die plek bloembollen 

Madamecannibale schreef op 09-10-2021 om 17:42:

Één van de redenen om voor een Ginko biloba te kiezen is de knalgele kleur in de herfst. Dit is de eerste herfst dat hij in de tuin staat en ondanks dat hij nog klein is ben ik er toch al verliefd op

4-B6-C2515-20-DD-4810-B5-E1-D686-ADC457-B7.jpg

4-A260007-F672-4-A4-C-888-F-A9897-EBD4-F0-F.jpg


WOW wat een mooie gele kleur! Prachtig!

Wat een prachtige foto's weer! 
Ik houd van groene tuinen met bloeiende planten. 

Aaaanne schreef op 10-10-2021 om 20:13:

Mijn sedum bloeit mooi maar...

2021-10-10-14-01-13.jpg

hij is wel helemaal uit elkaar gevallen!
Wat doe je daar nou aan?

Verder heerlijk in de tuin gewerkt. Extra wingerd geplant bij het muurtje, framboos en kruisbes geplant. Gelachen om het kaartje dat aan de kruisbes zat 'doornloos', terwijl ik me aan alle kanten prikte aan dat ding! Ik vind 'm hartstikke leuk hoor, maar doornloos, neu.
En van alles gesnoeid, en heel veel helemaal of bijna uitgebloeide bloemen weggeknipt. Heerlijk weer.

Ik volg tuinmanieren op YouTube en die gaf ergens in het voorjaar aan om de sedum te snoeien (of in ieder geval de helft). Hij bloeit dan iets later maar blijft wel in een bol staan. De gesnoeide takken kan je trouwens weer in de grond prikken, zo creëer je stekjes (hier heeft ongeveer 2/3e het overleefd dus mega veel mini sedum planten.

Mooie foto's weer! Ik heb helaas weinig tijd gehad om de tuin in te gaan. 

Moosey schreef op 10-10-2021 om 21:42:

Ik heb ondanks het weer en vakantie weinig getuinierd, de focus ligt weer even op de verbouwing hier. Wel walnoten geraapt. Het lijkt toch wel erger te worden met de ziekte van mijn walnootboom, ondertussen valt zeker driekwart van de noten er zwart vanaf Ik kijk het nog een jaartje aan, maar als het zo doorgaat moet-ie uiteindelijk maar om. Dan heb ik wel ineens een heel andere tuin, het ding is enorm. En voor 2 jaar brandhout, ook handig



Walnoot is mooi hout, al moet het drogen voordat je er wat mee kan. Als het echt moet kan je misschien kijken of je het kan verkopen (en anders heb je inderdaad een mooie stapel voor de kachel). 

Ja, het is zeker prachtig hout! Zou het deels ook wel willen laten zagen om iets van te bouwen, maar wat lichtelijk problematisch is is dat ik niet met auto’s/materieel mijn tuin op kan. Dus echt lijvige stukken krijg ik niet vervoerd. Nou ja, eerst nog maar een jaartje aan zien..

Ik heb bloembollen geplant vandaag Ik vrees dat het er meer dan 400 waren, 200 tuintulpen en minstens 200 verwilderbollen (sneeuwroem, botanische tulpjes, krokus, bosanemoon, sterhyacint, oosterse anemoon, slangenlook, berglook) Heel benieuwd wat er allemaal op komt. Vrees dat ik er ook wel wat kwijtraak aan de woelratten, ik dacht dat ik mollen had, maar ik vond een leeggegeten walnoot in een ‘molshoop’. Dacht niet dat mollen walnoten aten.. Nou ja, vsn zo’n hoeveelheid bollen moet toch wel iets overblijven lijkt me

Nou Moos, woelratten kunnen erg veel bollen eten, bij mij echt alles weg. Oh nee de lelies niet. Die blieven ze niet. En voor je notenboom versleperij het paard van de buurman maar lenen? 

Mooie foto’s van mooie tuinen weer, en Duet brengt het ook nog eens zo smaakvol in beeld, heerlijk om naar te kijken. 

Over siergrassen gesproken, ik heb de mijne moeten redden van de katten. Ze gingen er op liggen én als er dan wat groeide, moest dat opgeknaagd. Vooral één van mijn katten eet graag groen, hij vist ook altijd algen uit de vijver om op te eten. Ik heb tarwegras gezaaid voor ze in een pot buiten en dat lijkt te helpen. Raar stel hoor, ga muizen vangen en opeten zou ik denken, maar nee, kat eet toch liever vegetarisch uit de tuin, dat is beter voor de planeet 

Bijzondere katten ToetieToover. 
Onze kat vangt wel de muizen in de tuin. Afgelopen week ook weer één. Zie je hem de hele tijd loeren tussen de struikjes en op een gegeven moment met muisje door de tuin lopen. Ben er op zich wel blij mee, beter dan mijn planten vernielen. 

Friezinnetje

Friezinnetje

16-10-2021 om 20:08 Topicstarter

mijn moerasgladiool bloeit nu nog. zo leuk, roze bloemetjes midden in de herfst

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.