Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij mij bloeien nu Herfstanemonen, Sedum, Cosmea, Floxen, Rozen, Dalhia's en de Althea heeft nog enkele bloemen. De Hortensia is ook nog steeds mooi en de Asters beginnen net te kleuren. Ik heb een Vuurdoorn vol met bessen die in de winter door de Merels worden opgegeten.

De Dalhia's bloeien het langst door en de Sedum laat ik altijd lang staan want die is in de winter mooi met rijp en sneeuw.  

Sophia_! schreef op 16-09-2021 om 09:40:

Het is mooi weer, de zon schijnt lekker en nu heb ik vreselijk veel zin om herfstplanten in de tuin te gaan zetten. Er bloeit bijna niks meer hier, dat is echt saai!

Wat zouden jullie doen? Die herfstanemonen wil ik sowieso, wat een schatjes zijn dat

Er bloeit hier nog eentje, voor de rest groen en mijn boom is al druk bezig met blaadjes laten vallen. Het zomerseizoen loopt echt op z'n einde.

Daarintegen doen bepaalde dingen in mijn moestuin het heel goed, die houden wel van dit weer!

Hier bloeien ook de anemonen, de asters, de sedum, geranium, chelone en de gaura. Ook in de dropplant zit nog een beetje kleur. De grassen zijn nu ook prachtig.

Tickel, die Jacaranda is mooi.
Ik heb hem eens opgezocht omdat ik me afvroeg of de bloemen alleen bovenin zitten maar als er veel bloemen inzitten zijn het net paarse wolken, prachtig!

De tip hoe een Sedum stekken wist ik ook niet, dat ga ik zeker proberen.

Bij mij bloeien nog de gaura's, sedum, rudbeckias, roze en witte annemonen, en korenbloemen.
Er zit nog wel bloem in de hortensia's, vlinderstruiken en agapanthus maar daar is het mooie nu wel ver af.
Ik heb een dwergmispel op stam die inmiddels besjes heeft wat ook weer wat kleur toevoegt, de ridderspoor moet nog steeds gaan bloeien.

ridderspoor.jpg

dwergmispel.jpg

Tuinfluiter schreef op 16-09-2021 om 13:48:

Bij mij bloeien nu Herfstanemonen, Sedum, Cosmea, Floxen, Rozen, Dalhia's en de Althea heeft nog enkele bloemen. De Hortensia is ook nog steeds mooi en de Asters beginnen net te kleuren. Ik heb een Vuurdoorn vol met bessen die in de winter door de Merels worden opgegeten.

De Dalhia's bloeien het langst door en de Sedum laat ik altijd lang staan want die is in de winter mooi met rijp en sneeuw.

Hier bloeien die ook nog allemaal. Asters moeten nog beginnen en zelfs de gaura moet nog beginnen. Loodkruid staat nu volop in bloei, sierappel zit vol rode appeltjes, de struiksalie hot lips bloeit nog, een flinke lupine die ik laatst al had gefotografeerd en verder vooral de gele bloemen: rudbeckia, de heliathus, de meisjesogen. Het wordt natuurlijk wel allemaal minder, maar op zich heb ik nog volop kleur in mijn tuin.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-09-2021 om 20:37

mijn zonnehoed doet het nog goed, rose herfstanemonen, de hortensia's staan nog mooi en de salvia in de 2e bloei. En mijn rozen doen het heel goed, allemaal nog nieuwe knoppen erin. En loodkruid idd. 
Bramen doen het nu heel goed, tegen mijn zus al gezegd dat ze nog wel wat mag plukken morgen. Appels nog niet rijp, zal niet lang meer duren. En de grassen staan zo hoog, dat ik de rest niet eens meer kan zien

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-09-2021 om 21:04

oh en ik ga morgen bloembollen bij de Welkoop halen. Daar hebben ze 1 + 1 gratis. 3 kilo narcissen, dus nu 6 kilo en tulpen 75 bollen + 75 bollen gratis. En dan nog blauwe druifjes en krokussen. Zijn we voor 40 euro klaar. 

Friezinnetje schreef op 16-09-2021 om 21:04:

oh en ik ga morgen bloembollen bij de Welkoop halen. Daar hebben ze 1 + 1 gratis. 3 kilo narcissen, dus nu 6 kilo en tulpen 75 bollen + 75 bollen gratis. En dan nog blauwe druifjes en krokussen. Zijn we voor 40 euro klaar.

Klinkt fantastisch veel succes met je buurttuin🌷

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-09-2021 om 21:56

ik zag vandaag nog een plant staan in mijn tuin, die ik in het voorjaar met bolletjes heb geplant. Nu dacht ik dat het phlox was, maar er zitten nu nog heel veel knoppen in. En dat lijkt niet op een Phlox. Nog even afwachten wat daar nu nog uitkomt. 

Gisteren hebben wij flink gesnoeid in onze bomen. Ik had een tijd terug verteld over onze buren die een kwart uit de kroon van onze kastanje hadden gesnoeid. Wij hebben aan onze kant nu ook maar een deel van de onderste takken verwijderd, zodat de boom weer een beetje in evenwicht is.
Vlak naast ons huis staat een enorme bonte esdoorn. Een jaar nadat we hier kwamen wonen, hebben we die boom al een keer getopt omdat hij tot het dak kwam. Inmiddels groeit hij nu al weer ver boven ons dak uit. Als je de straat in komt rijden, zie je hem van verre boven de rest uitsteken. De onderste takken groeiden bijna de slaapkamer binnen en sloegen bij wind op het dak. Dus gisteren de lange ladder van de buren geleend en ook hier flink wat takken weggehaald. Mijn man heeft hoogtevrees, dus je snapt al wie er hoog op de ladder mocht zagen......
En vandaag heb ik dus spierpijn.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-09-2021 om 09:56

oh wat goed, Duet, dat durf ik niet. Ik heb geen hoogtevrees, maar sta wel altijd te wiebelen op een trapje. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-09-2021 om 17:55

242376253_1754485578079911_4384563874118747485_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_rgb565=1&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=x0ZPm6mKlR4AX-5BR4L&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=4f7f4f9111ea81b9d891991fc3598c74&oe=616AFB7C

plukboeketje gehaald. Vanaf nu gratis plukken Daar worden we blij van

Sophia_!

Sophia_!

19-09-2021 om 18:28

Wij hebben dit weekend een tuinhuisje gebouwd met overkapping. Niet al te groot, maar echt kneuterig gezellig met een hekje eromheen en luie stoelen  🥰

Daar zie ik mezelf voortaan wel zitten, vandeweek nog aankleden met potten met planten en bloemen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-09-2021 om 18:41

oh, wat lekker Sophia, hoop dat er nog een paar mooie dagen aankomen, zodat je er lekker kunt zitten

Sophia_!

Sophia_!

19-09-2021 om 19:04

dat hoop ik ook. De komende dagen is het sowieso nog lekker zeggen ze. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.