Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tickel schreef op 14-09-2021 om 21:56:

kwam begin van de avond deze boom tegen. (Griekenland)

DSC-3484.jpg

Google zegt dat het een Jacaranda is. Erg mooi.

Mooi! Doe ik ook altijd, de plaatselijke flora bewonderen als ik in een andere klimaatzone ben. Dan roep ik ineens: “Ooo kijk, een heg van ficus!!” Niet-begrijpende blikken terug. Dan leg ik uit dat die bij mij thuis in de woonkamer staat en er hier zomaar achteloos een heg van is geknipt en dan krijg ik nog steeds lege blikken terug 

Tickel schreef op 14-09-2021 om 21:56:

kwam begin van de avond deze boom tegen. (Griekenland)

DSC-3484.jpg

Google zegt dat het een Jacaranda is. Erg mooi.

Heel mooi!

Sophia_! schreef op 14-09-2021 om 11:31:

[..]

Mijn sedum is ook nog helemaal groen

Ik ga hem verplaatsten als hij ooit eens uitgebloeid is, of in het voorjaar.

Je kunt ze ook heel makkelijk stekken

GroenTuintje schreef op 15-09-2021 om 10:40:

[..]

Ja, dat klopt! Ik had een paar soorten sedum in m'n achtertuin en heb wat bloemen afgesneden en in het water gezet. Toen er wortels aan kwamen heb ik ze in de voortuin gezet, en daar zijn ze goed aangeslagen.

Sophia_!

Sophia_!

15-09-2021 om 13:09

GroenTuintje schreef op 15-09-2021 om 10:40:

[..]

Goed idee! Dat wist ik niet. 

Trotter schreef op 15-09-2021 om 13:03:

[..]

Ja, dat klopt! Ik had een paar soorten sedum in m'n achtertuin en heb wat bloemen afgesneden en in het water gezet. Toen er wortels aan kwamen heb ik ze in de voortuin gezet, en daar zijn ze goed aangeslagen.

Ja precies!

Trotter schreef op 15-09-2021 om 13:03:

[..]

Ik heb een blaadje afgebroken vorig jaar en in de grond gezet. Dat is nu ook een plantje 

Sophia_!

Sophia_!

16-09-2021 om 09:40

Het is mooi weer, de zon schijnt lekker en nu heb ik vreselijk veel zin om herfstplanten in de tuin te gaan zetten. Er bloeit bijna niks meer hier, dat is echt saai! 

Wat zouden jullie doen? Die herfstanemonen wil ik sowieso,  wat een schatjes zijn dat 

Sophia_!

Sophia_!

16-09-2021 om 09:41

Aaaanne schreef op 16-09-2021 om 01:07:

[..]

Ik heb een blaadje afgebroken vorig jaar en in de grond gezet. Dat is nu ook een plantje

😂 dat dat kan! 

Dat kan natuurlijk ook. Er waren een paar bloemen geknakt (iets met een lompe kat), vandaar dat ik het met bloemsteeltjes heb gedaan.

hier regen en bewolking. Vanochtend wel even de zon. Ik had beter weet verwacht vandaag. Van de week wel mooier weer voorspeld hier.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-09-2021 om 10:39

Sophia_! schreef op 16-09-2021 om 09:40:

Het is mooi weer, de zon schijnt lekker en nu heb ik vreselijk veel zin om herfstplanten in de tuin te gaan zetten. Er bloeit bijna niks meer hier, dat is echt saai!

Wat zouden jullie doen? Die herfstanemonen wil ik sowieso, wat een schatjes zijn dat

Ik heb achterin de tuin nu een leuke bos herfstanemonen. En mijn rudbeckia's blijven ook  stug doorbloeien. Maar verder begint het inderdaad wat saai te worden.

Sophia_!

Sophia_!

16-09-2021 om 10:52

Coreopsis schreef op 16-09-2021 om 10:39:

[..]

Ik heb achterin de tuin nu een leuke bos herfstanemonen. En mijn rudbeckia's blijven ook stug doorbloeien. Maar verder begint het inderdaad wat saai te worden.

De Rudbeckia zie ik overal nog zo vrolijk bloeien,  dat zou wel een goede aanwinst zijn. En misschien wat herfstasters nog ofzo. Ik ga zo neuzen, al zijn het maar eenjarigen,  dan is er toch nog wat fleurigs te zien.

Ik zag een liguster op stam ergens gisteren. Met een heleboel witte bloemetjes.  Dat is ook een leuke plant op die manier,  ik ken die alleen als heg eigenlijk. 

Of iets wat bloeit in de zomer en in de herfst leuke besjes heeft oid. 

Sophia_!

Sophia_!

16-09-2021 om 10:53

Netherfield schreef op 16-09-2021 om 10:52:

Of iets wat bloeit in de zomer en in de herfst leuke besjes heeft oid.

Dat is ook een leuk idee! 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.