Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

Aaaanne
21-02-2022 om 22:03
Wat goed dat je haar nog gemaild hebt, maar jammer dat er geen reactie kwam. Ik hoop dat het goed gaat met beiden. En ja wat Cousin zegt, er werd altijd flink gegrapt.
Over humor gesproken: waar je Caaf? Oftewel Sabeltandcavia, met haar kippen? Jij wordt ook gemist, kom je hierheen!
ShowyHummingbird30
26-02-2022 om 19:04
Mijn tuin begint eindelijk langzaam wat kleur te krijgen. En ter geruststelling voor Friezinnetje: voorlopig alleen paars
.

Netherfield
27-02-2022 om 19:30
Ik fietste langs een huis wat onlangs verkocht is. Met alleen stenen in de voortuin. Ze hebben alle stenen eruit gehaald, lagen op de stoep met gratis erbij. Ik hoop dat het nu een tuin wordt!
Dit was de voortuin (van Funda)

En ik hoop dat ze de achtertuin ook doen:

Pejeka1
27-02-2022 om 19:39
Zowel mijn voortuin als achtertuin zijn groen. Hortensia's, lavendel, vlinderstruiken, geraniums, spirea, oleander, rododendron, moerbeibomen, helianten, enz. Ik geniet er elk jaargetijde van. De tuin zit altijd vol met vlinders, hommels, bijen en andere mooie insecten. Libellen bij de waterpartij. Ik heb afgelopen jaar het snoeihout van de moerbeibomen op een stapel laten liggen, daar woont nu een egel in, en winterkoninkjes vinden die stapel hout ook leuk. Die vliegen af en aan. Waarom een tegeltuin?
Neweve
27-02-2022 om 19:47
Netherfield schreef op 27-02-2022 om 19:30:
Ik fietste langs een huis wat onlangs verkocht is. Met alleen stenen in de voortuin. Ze hebben alle stenen eruit gehaald, lagen op de stoep met gratis erbij. Ik hoop dat het nu een tuin wordt!
Dit was de voortuin (van Funda)
En ik hoop dat ze de achtertuin ook doen:
Zo bijzonder, hele tuin met struinen en dan toch ook een terras willen creëren door een deel van de tegels in een cirkel te leggen.
Hier in de tuin gewerkt. Oa. flink gesnoeid, ben benieuwd hoe hoog de vlinderstruik komend jaar wordt. Verder bloeit er hier ook een hoop. Wel nog een rondje onkruid trekken, dat was ineens duidelijk te zien. Zal later eens foto's maken.
FaithfulDuck87
27-02-2022 om 20:03
Bij mij ging het eerste bloemetje van de clematis open! Yeah, het voorjaar komt er aan!!
EnchantedDragonfly18
27-02-2022 om 20:15
Even een vraag. Het loof van de alliums komt omhoog maar ik heb in het najaar een boomstam en hemelse bamboe geplaatst op die plek. Zijn de bollen die nu in de knel komen nog te verplaatsen?
ShowyHummingbird30
27-02-2022 om 20:21
Allium is bij mij net onkruid, niet kapot te krijgen. Ik zou de bolletjes dus rustig opgraven en elders planten. Diep genoeg uitsteken zodat je niet teveel wortels afhakt.
EnchantedDragonfly18
27-02-2022 om 20:35
Coreopsis schreef op 27-02-2022 om 20:21:
Allium is bij mij net onkruid, niet kapot te krijgen. Ik zou de bolletjes dus rustig opgraven en elders planten. Diep genoeg uitsteken zodat je niet teveel wortels afhakt.
Dan ga ik dat van de week eens doen
Aaaanne
27-02-2022 om 21:07
Pejeka1 schreef op 27-02-2022 om 19:39:
Zowel mijn voortuin als achtertuin zijn groen. Hortensia's, lavendel, vlinderstruiken, geraniums, spirea, oleander, rododendron, moerbeibomen, helianten, enz. Ik geniet er elk jaargetijde van. De tuin zit altijd vol met vlinders, hommels, bijen en andere mooie insecten. Libellen bij de waterpartij. Ik heb afgelopen jaar het snoeihout van de moerbeibomen op een stapel laten liggen, daar woont nu een egel in, en winterkoninkjes vinden die stapel hout ook leuk. Die vliegen af en aan. Waarom een tegeltuin?
Klinkt erg mooi!
Aaaanne
27-02-2022 om 21:08
Heerlijk weer inderdaad!
We waren bij familie logeren, dus niet in de tuin gewerkt, maar wel daar lekker in het park gewandeld. Wat komt er al veel op!
RedRoseThorn
28-02-2022 om 12:41
ik heb sporen van muisjes gevonden in de tuin 🥰 ik hoef niet meer dan 1 holletje maar ik vind het wel heel schattig. Even oppassen dat ze niet binnen komen.
Verder bloeit het longkruid nu, maar voor de rest is het nog rustig.
BrightEchidna89
28-02-2022 om 12:45
RedRoseThorn schreef op 28-02-2022 om 12:41:
ik heb sporen van muisjes gevonden in de tuin 🥰 ik hoef niet meer dan 1 holletje maar ik vind het wel heel schattig. Even oppassen dat ze niet binnen komen.
Verder bloeit het longkruid nu, maar voor de rest is het nog rustig.
Hoop voor jou dat het gewone veldmuisjes zijn en geen woelmuis. Hier zijn weer een deel krokussen verdwenen.
Netherfield
28-02-2022 om 13:52
Ik had een spitsmuis in huis. Nu hopen dat hij alleen was. En ik ben moed aan het verzamelen om de voortuin onkruid en mosvrij te maken. Dat vind ik zo’n k-klus. En de appelboom moet gesnoeid. Vorig jaar ook gedaan, met als resultaat: 1 appel. Ik doe iets fout…
ShowyHummingbird30
28-02-2022 om 14:11
Wij hebben jaren geleden muizen in huis gehad. Brr. Vermoedelijk vanwege de konijnen bij de buren. Nummer 1 ontdekte ik in de pot met terpentine die een dag met kwasten in de keuken had gestaan. Nummer twee sjeesde op een stille donkere avond opeens van de keuken naar achter een boekenkast.
Ik heb toen een aantal maanden bijna OCDerig schoongemaakt, en we hebben een paar vallen onder het aanrecht en zo geplaatst. Nooit een muis gevangen. En sinds de konijnen weg zijn gelukkig ook nooit meer iets gezien of gehoord.