Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dubbel

Netherfield schreef op 01-02-2022 om 21:36:

Nu ik thuiswerk kan ik niet in de tuin van kantoor gluren wat je wanneer moet snoeien… ik heb van dat lange siergras met van die pluizige dingen in het najaar, moet dat al afgeknipt?

Meestal knip ik het ergens rond het einde van het voorjaar af, nadat de mussen en andere vogels ze kaalgeplukt hebben voor hun nestjes.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

02-02-2022 om 08:32

ToetieToover schreef op 01-02-2022 om 21:17:

[..]

Vuistregel: bloeit het vóór de langste dag, dan snoei je beter ná de bloei. Bloeit het ná de langste dag, dan mag je in het voorjaar snoeien.

Je mag natuurlijk altijd snoeien alleen verlies je dan soms wat bloemen. De plant gaat er niet dood van.

Dat is een goede regel, makkelijk te onthouden ook. Dankje! 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

02-02-2022 om 11:12

Nu ik thuiswerk kan ik niet in de tuin van kantoor gluren wat je wanneer moet snoeien… ik heb van dat lange siergras met van die pluizige dingen in het najaar, moet dat al afgeknipt?

Ligt ook een beetje aan het soort. Ik heb Panicum Northwind staan en die mag ik absoluut niet snoeien voor/in de winter, maar pas in maart. Realiseer me dat ik meerdere soorten heb die pas eind februari/begin maart of later gesnoeid mogen worden.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-02-2022 om 16:25

Ik knip dit af eind maart, wanneer ik de rozen snoei. Heb ergens een gelezen dat dit dor materiaal de wortels beschermt tegen de vrieskou en dat je daarom dus best wacht. 

Net even bij het tuincentrum langs geweest en wat potjes met bloembolletjes gekocht 
Witte druifjes en mini irissen 

En die krokussen, die werden uiteindelijk toch wel wit.

Vandaag even in de tuin bezig geweest, de eerste aanzet gemaakt met wat snoeiwerk van de stachys hummelo. Ik had de uitgebloeide aren laten staan voor het wintersilhouet. Maar viel me op dat er al veel opkomt, niet alleen de bollen. Voorjaar komt eraan

Hier ook stevig bezig geweest, wijlen berk is nu onderverdeeld in een stapel mulch (de twijgen) een stapel te hakselen takken en een stapel te zagen en kloven kachelhout. Verder nog een klein appelboompje verwijderd dat m’n jonge pruimenboom in de weg stond en een stuk border langs de moestuin omgespit. Ik spit zo min mogelijk, maar op dit stuk gaat vanalles met me aan de haal, ik heb vooral wortelkluiten van brandnetels, wingerd en bramen verwijderd. Bevredigend klusje wel en de grond is al in veel betere conditie dan toen ik begon met deze tuin, het stikt van de dikke pieren. De gespitte grond afgedekt met berkentwijgen. Als het me nou de komende weken lukt om nog een paar keer zo’n actie te doen wordt t misschien nog echt ns iets daar achterin de tuin

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-02-2022 om 17:43

Myrdal schreef op 05-02-2022 om 17:09:

Maar viel me op dat er al veel opkomt, niet alleen de bollen. Voorjaar komt eraan

Ik zag ook al knoppen in de hortensia's en hier en daar piept er al wat groen uit de grond. En diverse bollen die boven komen. 

Oh ja en 2 papavers waar je de bladeren al van boven ziet komen

BrightEchidna89

BrightEchidna89

05-02-2022 om 17:48

Vandaag de eerste bloeiende krokussen. 

Valdemar schreef op 05-02-2022 om 17:48:

Vandaag de eerste bloeiende krokussen.

Word ik ook altijd blij van. Bij ons staan ze te bloeien in het gras.

Ondertussen in mijn tuin ....

photo-2022-02-06-16-05-18.jpg

B3-A378-F9-D74-E-4336-A5-CD-9-C4-F038-F9-F5-C.jpg

D6-A42-DBD-5814-4472-A476-E5-F64-D1-B1-E86.jpg

Gejat van het Funda-topic. Nu hopen dat een van jullie hem koopt.

https://www.funda.nl/koop/ouddorp/huis-42653741-volgerblok-30/

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-02-2022 om 19:36

Ziet er prima uit. Ze hebben zelfs een tuinslang voorzien aan de muur om die twee bloempotten te bewateren. 

Nee, ze hebben twee tuinslangen en een gieter voor die twee bloempotten .
Ik denk dat het eigenlijk een soort wasstraat is ofzo. Hele buurt wast hier z'n caravan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.